Cocomous5

Klør i også?

9 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen begyndt at få sådan en kløe over hele kroppen. Der er ingen knopper el. anden tegn på eksem, men det klør bare. I morges var det et bestemt sted på halsen, her til aften er det i min ene håndflade og sådan skifter det til at være lokaliseret forskellige steder på kroppen.

Lider i forvejen ikke af hverken allergier el. eksem... Det er jo til at blive sindsyg af . :shooter

Oplever i andre noget lign.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er simpelthen begyndt at få sådan en kløe over hele kroppen. Der er ingen knopper el. anden tegn på eksem, men det kør bare. I morges var det et bestemt sted på halsen, her til aften er det i min ene håndflade og sådan skifter det til at være lokaliseret forskellige steder på kroppen.

Lider i forvejen ikke af hverken allergier el. eksem... Det er jo til at blive sindsyg af . :shooter

Oplever i andre noget lign.?

Ikke noget jeg har lagt mærke til, men har du overvejet at du kunne have fået Fnat. Det har vi haft herhjemme, og der var heller ikke knopper eller noget, men man klør alle varme steder på kroppen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke noget jeg har lagt mærke til, men har du overvejet at du kunne have fået Fnat. Det har vi haft herhjemme, og der var heller ikke knopper eller noget, men man klør alle varme steder på kroppen?

Fnat er jeg sikker på det ikke er. Har både set og hørt om flere tilfælde af fnat, & der er mine 'symptomer' dog ikke li disse. Fnat bliver også værre og værre og til sidst helt uholdlideligt, samt det er værre om natten, og ofte er steder hvor man er varm, som ved armhuler, ved skridtet osv. Sådan er det ikke her. I dag har det f.eks. været meget i hovedbunden, men ikke de andre steder som nogle af de andre dage. Er så sent i dag blevet tjekket for både lus og skæl, heller intet af dette.

Har så googlet kløe og graviditet, og der står der at ca. 5% af alle gravide oplever kløe på kroppen, så måske er jeg bare en af de 5%??? I don't know, men pisse irriterende. I morges smurte jeg HELE kroppen ind i fedtcreme fra apoteket samt biooil, så selve kroppen har ikke haft den vilde kløe i dag, men til gengæld hovedbunden. Freakin' weird...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at svare :) Jeg oplevede også kløe i starten af min graviditet! Dog kun et sted på kroppen, nemlig på mine ører om aftenen når jeg lagde mit hoved på hovedpuden ;) Det var SÅ træls!!! Jeg husker ikke helt hvor længe det stod på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at svare :) Jeg oplevede også kløe i starten af min graviditet! Dog kun et sted på kroppen, nemlig på mine ører om aftenen når jeg lagde mit hoved på hovedpuden ;) Det var SÅ træls!!! Jeg husker ikke helt hvor længe det stod på...

Ha ha, ja det er også mærkeligt. Har også en veninde som er på barsel, hun oplevede det også igennem det meste af hendes graviditet, men det var så pga. noget med leveren fandt de senere ud af. Så hun sagde jeg skulle være opmærksom på om det blev meget til kun at være i håndflader el. under foden. Men hold nu fast ens krop opfører sig generelt lidt craz...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander mig lige :-) hvis i klør skal i gå til lægen med det, der kan være graviditets kløe, og det skal tjekkes.. jeg kløede også da jeg var gravid, fik taget en blodprøve som heldigvis var negativ. Det er noget med at leveren kan være på overarbejde, og man så skal have behandling for det.. så skynd jer til læge :-) håber ikke jeg skræmmer jer, for det er ikke meningen.

Hilsen september mor 2012 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blander mig lige selvom jeg hører til oktober terminen.

Jeg klør også helt vildt! Især i hovedbunden (og nej, jeg har ikke skiftet shampoo ud) og f.eks. lige nu på højre øre og på den ene skulder. Jeg klør mest om formiddagen synes jeg (eller også er det bare fordi jeg klør så meget lige nu), men i hvert fald bliver det bedre når jeg skal sove.

Jeg har også googlet som en vild, og heldigvis passer mine symptomer ikke på den farlige graviditetskløe, for stort set de eneste steder jeg slet ikke har kløet er mine hænder og fødder. Men hvis jeg husker det vil jeg spørge min læge når jeg alligevel skal derind på fredag. Men tror også bare jeg er en af de 5% som er ramt af ikke-leverbetinget graviditetskløe. Og ja, det hjælper også mig at smøre mig ind i cremer, i hvert fald midlertidig.

Er faktisk lidt træt af at høre du har det nu, for jeg havde håbet det var sådan noget der ville holde op efter uge 12 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Faktisk er mit kløe total forsvundet efter jeg er begyndt at smøre mig ind i dermalog fedtcreme fra apoteket, samt biooil. Så prøv det. Syntes aldrig jeg har lidt af tør hud, men dette hjælper mig. Men dermalog fedtcreme er altså meget drøj, så brug kun en smule hvis i prøver det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kløede i et par uger da jeg var lige så langt som i er nu men det er stoppet nærmest fra den ene dag til den anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER