Mommy

Barnets bog

16 indlæg i dette emne

Jeg skal ud og have købt mig en "barnets bog" til vores lille ny, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken jeg skal købe. Der findes jo et hav af gode og ikke mindst mindre gode.

Begge vores drenge har haft 2 hver fordi jeg ikke syntes jeg kunne finde en der opfyldte alle mine krav dengang. Jeg vil gerne have en hvor der er god plads til at skrive om de forskellige milepæle og om de første måneder. Jeg har ikke lige mod på at lave en scrap bog selv desværre. Jeg er bange for jeg ikke vil få den udfyldt så.

Jeg har under graviditeten været super glad for "graviditets kalenderen" af Camilla Gry. Mon der findes noget lignende til når baby er født?

Kom gerne med jeres anbefalinger på en sød og god baby bog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Mine Første År - minder og gemmer fra SpecialDay (http://specialday.dk...i-bogen?lang=da)

1350855717-barnebog_1_ny-thumb.jpg

Jeg er rigtig glad for den, syntes det er smart at der kan købes ekstra sider til den og at den har lommer til at gemme alle små-tingene.

Den har jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den har vi også, og er rigtig glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har vi også, og er rigtig glade for den :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Mine Første År - minder og gemmer fra SpecialDay (http://specialday.dk...i-bogen?lang=da)

1350855717-barnebog_1_ny-thumb.jpg

Jeg er rigtig glad for den, syntes det er smart at der kan købes ekstra sider til den og at den har lommer til at gemme alle små-tingene.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er da vist den vi skal have fat i ser det ud til. Nogen der kan huske hvad den koster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søg på bogpriser.dk, mener det var hos williamdam.dk, jeg fandt den billigst, og jeg havde den 2-3 dage efter bestilling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har Mine Første År - minder og gemmer fra SpecialDay (http://specialday.dk...i-bogen?lang=da)

1350855717-barnebog_1_ny-thumb.jpg

Jeg er rigtig glad for den, syntes det er smart at der kan købes ekstra sider til den og at den har lommer til at gemme alle små-tingene.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også mine første år. Men nøj hvor er jeg dårlig til at få skrevet i den.

Jeg fik købt den for sent så der er en masse ting jeg ikke har fået noteret. Det tager lidt af lysten.

Så mit råd må være at købe den INDEN man føder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også "Mine første år - minder og gemmer" og jeg ELSKER den bog! (Min er så også mega MEGA fyldt, fordi jeg var heldig at finde en julebog fra samme firma, så jeg har en halv julebog proppet ind i mappen også :blush)

Det er en lidt "ambitiøs" bog, hvis man skal udfylde alt, men jeg har vedtaget, at det der står, det er dejligt, og det jeg ikke når, det er bare ærgerligt. Jeg vil hellere have plads til at kunne skrive "alt" og så have lidt tomme felter, end at der er noget, som jeg ikke får skrevet ned, fordi der ikke lige var et felt til det.

Den kan fås på plusbog til 149 (+ porto og medlemskab, så den løber nok op i 200 kr ca)

Ellers vil jeg slå et slag for babykalenderen, som jeg forestiller mig er lidt i stil med graviditetskalenderen (som jeg dog ikke kender). Den er rigtig rar at have i forhold til hvad man skal huske når baby bliver så og så gammel, og der er plads til noter ved hver eneste uge + man kan notere nogle "første gang" o. lign. i den, og der er også plads til billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også "Mine første år - minder og gemmer" og jeg ELSKER den bog! (Min er så også mega MEGA fyldt, fordi jeg var heldig at finde en julebog fra samme firma, så jeg har en halv julebog proppet ind i mappen også :blush)

Det er en lidt "ambitiøs" bog, hvis man skal udfylde alt, men jeg har vedtaget, at det der står, det er dejligt, og det jeg ikke når, det er bare ærgerligt. Jeg vil hellere have plads til at kunne skrive "alt" og så have lidt tomme felter, end at der er noget, som jeg ikke får skrevet ned, fordi der ikke lige var et felt til det.

Den kan fås på plusbog til 149 (+ porto og medlemskab, så den løber nok op i 200 kr ca)

Ellers vil jeg slå et slag for babykalenderen, som jeg forestiller mig er lidt i stil med graviditetskalenderen (som jeg dog ikke kender). Den er rigtig rar at have i forhold til hvad man skal huske når baby bliver så og så gammel, og der er plads til noter ved hver eneste uge + man kan notere nogle "første gang" o. lign. i den, og der er også plads til billeder :)

Jeg er i hvert fald glad for baby kalenderen ikke fordi jeg får den brugt så barnets bog agtigt (nok fordi jeg skriver det meste i min mor tråd i stedet) , men med ammehjerne er det skide godt at man lige kan skrive alle aftaler ned og så med tekst om hvad der lige er vigtigt nu og her i forhold til barnets alder. Der er så meget man skal huske hele tiden og det er monster svært lige at holde styr på så det er rart det er skrevet i teksten det er så overskueligt.

Der er ligesom i graviditets kalenderen plads til at skrive særlige ting ned.

Jeg har desværre ikke "mine første år" som jeg ellers havde besluttet jeg ville have for vi fik en anden rigtig sød og god en i gave - så jeg har fundet et ringbind og fyldt med plastik lommer og så har jeg sat alt muligt i den inkl. fødselsberetning med billeder, dåbs invitationer, bordkort og gaveliste fra dåben og så skal jeg have printet en masse billeder fra dåben + dåbs beretning osv og sat i. Der er også alle mulige papirer, breve og brochurer (fx fra hospital og sundhedsplejerske, efterfødsels gymnastik/tumlastik m.m.) sat ind. Og når Mie bliver lidt ældre så kommer Den der sundheds journal fra sundhedsvejen.dk ind også så alt er samlet og sådan lidt scrapbook agtigt, men simpelt fordi det bare er sat ind i plastiklommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER