Solsikken81

Slyngevugge..?

7 indlæg i dette emne

Hej Allesammen

Jeg vil meget gerne høre jer, som har en slyngevugge, hvad jeres erfaringer er..? Den, jeg især har kig på, er "Nature Sway." Men da det er en halvdyr investering, ville jeg lige høre mig ad i dette skønne forum :-)

Min dreng, Lukas, nærmer sig de 6. mdr - er han for "stor" til at begynde med en slyngevugge..?

Nå, men jeg søger mest af alt jeres oplevelser/erfaring - så kom MEGET gerne med dem :-)

TAK - fra Solsikken :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Nature sway slyngevugge og brugt den siden hun var et par uger gammel. Hun er nu 4,5 mdr. For os har den været guldværd da det har været forholdsvis nemt at få hende videre i søvnen når hun er vågnet efter de der 30-45 min.

Jeg vil dog sige at 6 mdr KAN være sent da de ikke længere kan ligge i vuggen uden man holder øje ofte/hele tiden, da den ikke er så sikker hvis de begynder at kunne vænne sig selv og forsøge at rejse sig op selv.

Men de kan tag op til 15 kg, så de kan dog bruges længe til ml 1-2 år.

Man kan leje en hvis det er ( ved dog ikke hvad det koster) og ellers har man 14 dages returret hvis man ikke synes den fungere. :)

Vi har givet 1500kr for vores på sneglehuset.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit uddybende svar :-) Den lyder til at fungere rigtig godt for jer. Men det er nemlig min søns alder og "bevægelighed" jeg er lidt bekymret ved. Men så må vi prøve at hænge, den så det er sikkert, selvom han kravler ud. Skal lige gennemtænke hvordan det ku blive... Bruger I jeres om natten eller..? Hvis I gør, hvad gør I så senere..? Har I anden madras i end den som medfølger..? Tak for hjælpen :-):-):-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores slyngevugge har været guld værd :yay Tror vi først rigtig brugte den, da han var ca. 3 måneder (inden da sov han ved siden af mig i sengen hele natten) og vi flyttede ham først over i tremmesengen, da han var næsten 1 år. Han kunne sagtens selv komme ud ad vuggen, så vi havde den hængende ned ved gulvet, så han ikke faldt ned, men kunne "træde ud på gulvet".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi været super glade for vores slyngevugge til vores to ældste børn. Er aldrig rigtig kommet i gang med at bruge den til vores sidste barn, men det kan nå at komme. Til vores ældste søn brugte vi den for at få ham til at falde til ro små lurer og ikke mindst, når han var syg, hvor den var det eneste der duede. Han var ca. 4 mdr, da vi købte den og brugte den til han var to år. Vores nummer to var et barn som skreg meget, så den var god til at få ham til at falde til ro, når vi var blevet trætte i armene af at løfte ham rundt. Han sov også i den om natten. Vores yngste har kun været i den få gange. Hun er faktisk blevet sur, når vi har lagt hende i den. Så to ud af tre børn har den været et hit hos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser - er så godt at høre nogle virkelige fortællinger :-) Lige nu sover Lukas stadig hos mig og jo det går fint men jeg savner efterhånden "friheden" meget, men da Lukas altid har været meget kontaktsøgende og haft brug for nærheden virker det lidt svært at skulle få ham fra mig og over i tremmeseng. Jeg tænkte derfor, at slyngevuggen kunne være "overgangen". Og det lyder jo til at andre også har brugt den sådan :-):-) jeg har tænkt på det med at hænge den lavt. Men tænker også på gulvkulde. Vores hus er ikke voldsom koldt men alligevel... Og hvis vuggen skal kunne fjedre op/ned skal den vel også hænge noget over jorden eller..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter sover ikke i den om natten, hvilket ellers var planen da vi købte den. Men den kunne ikke hænge sikkert i loftet ved siden af min seng og synes det blev for bøvlet at skulle helt op og være aktiv hver gang hun vågnede. Derfor står hun i en lift ved siden af min seng. Men hun sover sine lurer i den om dagen og vi har ofte slyngevuggen med ud, når vi skal noget, da den bare hænges op i en dørkarm og så er hun dejlig nem at få til ro :)

Det anbefales at vuggen hænges i hoftehøjde. Kommer den for tæt på gulvet kan dens fjederpotentiale ikke rigtig udnyttes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER