Forunderligt

½ år status?

12 indlæg i dette emne

Hej august(12)piger og babyer :)

Så er vores små lækkerbebser ved at være ½ år (+/-) og jeg tænkte det ku være sjovt at høre fra jer med en lille status, hvis I stadig er på BK.

Hvordan går det med de små? Mad/motorik/søvn?

Hvordan går det med jer? Krop/vægt/parforhold?

Har I gjort jer tanker om evt flere små lækre babyer i familien?

:7himmel:7himmel:7himmel

 

Her går det rigtig godt, vi havde barnedåb i søndags og Lilly var en lille engel både i kirken og til festen, rolig, vågen og nuttet :wub

Lilly er en fin lang pige, vejer ca 8 kg. Hun er ikke så god til at sidde, men sidder dog i sin tripptrapp stol til måltiderne, som hun får 3 af daglig. Hun spiser fint af både grød og mos og små stykker frugt osv. Hun startede på tilskudsflaske da hun var 3 mdr og jeg holdt helt med amning da hun var ca 5 mdr. Nede på gulvet er hun over det hele, helst på maven og trækker/møffer sig frem. Hun er også begyndt at sige "bababa" og "mammam" og den slags kære ord. Om dagen sover hun ikke overdrevet meget, jeg er glad hvis luren er mere end en time lang, men om natten sover hun ca 8 timer i træk.

:bed

Jeg er endelig kommet i gang med at træne, for tog lidt på da jeg stoppede med at amme og vejer nu 3 kg over min start gravid vægt :numse men nu skal det være. Ellers har jeg det fysisk godt og mensen har været regelmæssig siden Lilly var 9 uger gl. Min hollandske kæreste knokler med hjemmestudie som forhåbentlig snart fører til et job. Syns vi er rimelig lykkelige det meste af tiden.

:loveyou

Lilly er mit 4. barn så kan roligt sige huset er fuldt. Jeg er dog helt åndssvagt skruk og ønsker mig en sidste lille babymus inden "lukketid. Jeg er 39 og tilsyneladende fertil, men der er flere ting at overveje. Bl.a at min kæreste de fleste dage ikke lige syns vi skal ha flere. Meeeeen han har nu sagt at når han får job og jeg er kommet i form og ned i vægt så kan vi måske godt snakke om det. Tal lige om motivation til det vægttab :D Ikke at jeg savner at være gravid, men at få baby er bare noget af det største. Så måske vi prøver en sidste gang om et års tid?

Håber I har lyst til at skrive en ½ års status også.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt initiativ, har længe tænkt på hvordan man kunne sparke gang i denne gruppe ;)

Silas er jo omkring 6,5 mdr, 77 cm og 10,2 kg. Han er en lang slank dreng :7himmel

Han er for det meste glad og har sovet igennem fra 19.30 til 06 længe. dog har jeg de sidste 14 dage været syg, og fået tænder så det har lavet rav i den, men det bliver dog kun til en natflaske, så det er da til at overleve.. i nat tog han til takke med en flaske med vand, så det er helt sikkert hosteanfald der vækker ham der midt om natten :prik Håber snart han slipper af med det...

Silas Sidder rigtig fint med støtte, og elsker at sidde i sin trip trap når han skal spise, og der sidder han også rigtig fint med en rank holdning. Han triller og triller, og når han ligger på badeværelses gulvet i bare ble, så trækker han benene op under maven, men det er det eneste sted han gør det endnu..

De 2 små fortænder i undermunden er tittet frem her de sidste dage, han bliver jo så stor min dreng :kuller

Vi går til babygymnastik en gang om ugen, det er så hyggeligt og sjovt. Vi har gået til babysvømning før jul, når tager vi afsted selv, og Silas elsker turerne i svømmehal.. han er en rigtig vandhund. vi går i mødregruppe hver 14 dag og det er så hyggeligt både for de store og de små, udover det så har jeg veninder der er på barsel, så vi keder os ikke særlig ofte...

jeg som havde det ret svært efter fødselen og i den første tid, har det efterhånden rigtig godt, og nyder min lille guldklump. og parforholdet begynder at køre på rette spor igen, i denne nye tilværelse som lille familie. :loveyou

Min vægt går stødt nedaf, fordi jeg er på pointkur... :)

Vi vil gerne have en mere, for Silas skal ikke være enebarn, men vi får kun en mere, jeg er ikke typen der synes det er specielt hyggeligt at være gravid, og da slet ikke en der ser frem til en fødsel mere :unsure men jeg hat altid ønsket mig mere end 1 barn, så det får vi.. men vi venter til Silas er omkring 3 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er endelig kommet i gang med at træne, for tog lidt på da jeg stoppede med at amme og vejer nu 3 kg over min start gravid vægt :numse men nu skal det være. Ellers har jeg det fysisk godt og mensen har været regelmæssig siden Lilly var 9 uger gl. Min hollandske kæreste knokler med hjemmestudie som forhåbentlig snart fører til et job. Syns vi er rimelig lykkelige det meste af tiden.

:loveyou

Lilly er mit 4. barn så kan roligt sige huset er fuldt. Jeg er dog helt åndssvagt skruk og ønsker mig en sidste lille babymus inden "lukketid. Jeg er 39 og tilsyneladende fertil, men der er flere ting at overveje. Bl.a at min kæreste de fleste dage ikke lige syns vi skal ha flere. Meeeeen han har nu sagt at når han får job og jeg er kommet i form og ned i vægt så kan vi måske godt snakke om det. Tal lige om motivation til det vægttab :D Ikke at jeg savner at være gravid, men at få baby er bare noget af det største. Så måske vi prøver en sidste gang om et års tid?

Blander mig lige - total off topic, håber det er okay :)

Til det i rødt - den kender jeg, min mand sagde også for 2 uger siden, at vi kunne lave en aftale om, at når jeg havde smidt 10 kg (udover dem jeg havde tabt), så kunne vi starte PB igen :whistling Da jeg kiggede på ham og spurgte, om det var en udfordring eller opfordring blev han lidt tavs :D Selvom jeg er skruk, så tænker vi også rigtig mange tanker omkring en fælles nr. 2 :) Men vil nu gerne have, at M. bliver et par år inden en lille ny skulle melde sin ankomst ;) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også godt.

Karla er så nem, så nem. Altid glad og tager imod livet med åbne arme. Hun har intet imod fremmede, og når vi er ude smiler hun til alle, griner og charmer.

Hun kan godt blive sur, men hun er sjældent ked. Det sker efterhånden kun, når hun sover og taber sutten, eller når hun leger vildt med far, og det pludseligt bliver for meget.

Hun vejede ved 7 kg ved 6 månedersvaccinen, så vil skyde på hun snart rammer 8 kg. Hun spiser 3 måltider om dagen, og kan godt spise nogle store portioner, så hun mangler bestemt ikke noget. Hun er oppe i en str. 74 nu, men passer enkelte stykker tøj i 80 også.

Motorisk er hun god. Hun sidder helt uden støtte, og kan uden bøvl og buler komme fra siddende til liggende. Dog sidder hun altid med ammepuden i ryggen, i tilfælde af, at hun skulle vælte bagover.

Hun er liiiige ved at knække kravlekoden. Hun kommer næsten op på knæene (kan godt komme op på det ene knæ) og rokker frem og tilbage, og får nogle gange skubbet sig fremad. Så vi skal nok snart i gang med børnesikringen af hjemmet :D

Hun har ingen tænder, og jeg har ingen ide om hvornår de kommer. Jeg har set tegn på det de sidste 2 måneder, men hvis hun ligner sin far, får hun de første lige før hun bliver 1 år.

Jeg kan helt sikkert godt drømme om nr. 2, men jeg har et indre billede, af at Karla er i tættere på 3 år end 2 år. Og med min uddannelse, som varer 2 1/2 år endnu, vil det også passe bedst ind der. Jeg nyder at have en masse tid med hende, men jeg nyder også tiden, hvor hun sover, og den kommer der jo mindre af, når der kommer 2 i huset. Men vi skal helt sikkert have flere, når tid kommer.

Parforholdet går bedre nu. Vi har været inde i en lidt hård periode, hvor vi var rigtig dårlige til at kommunikere. Jeg fik ikke sagt hvad jeg havde brug for og forventede af C, og han var ikke så god til at holde igen med hvad han lige tænkte og følte, men vi har snakket rigtig meget på det sidste, og har fundet en gylden mellemvej nu. Der skal stadig arbejdes på det, men det er klart blevet bedre, og vi gør en indsats.

Om en måneds tid starter hun i vuggestue, og det er jeg lidt spændt på. Jeg glæder mig, og skræmmes lidt af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte jo med først at føde i september, men vil da alligevel give en status da jeg jo oprindeligt var i august-gruppen :D

Lille Cicilie er ikke så lille mere, faktisk var hun 8350 g til 5 måneders vaccinationen - så hun ligger nu 2 kurver over gennemsnittet, hvor hun til at starte med bare var gennemsnitlig :rolleyes

Hun er 64 cm, så stadig lille i længden, men vi er heller ikke så høje her i huset.

Jeg skal starte på arbejde allerede her til første april, det har givet mig lidt stress, da jeg jo gerne vil have at C skal være så uafhængig af mig som muligt. Men hvis jeg ikke sagde ja til jobbet, så hed det jo arbejdsløshed i stedet for og så er det sgu egentlig meget godt. Heldigvis har vi fået en dagplejeplads hos C's farmor som er kommunal dagplejer, så vi er helt trygge ved det og C kommer hos en hun kender. Men til trods for dette skal der jo laves indkørsel, jeg skulle egentlig have stået for det, men fordi de (mand og farmor) syntes det var dumt at køre hende ind inden påsken, ender det nu med at være min mand der tager 14 dages barsel og køre hende ind.

Så skal vi bare bruge Påsken på at hun vender sig til, at jeg ikke er der hele tiden (vil ikke lige lave en kold tyrker på hende og blive væk i 9 timer, når hun har været vant til mig i 6 måneder).

Hvordan går det med de små? Mad/motorik/søvn?

Jeg ville have stoppet med at amme efter 4 måneder, netop fordi C skal i dagpleje "tidligt" og fordi jeg simpelthen ikke følte noget for det. MEN MEN MEN, hun vil sgu ikke give slip, har prøvet alverdens ting, men hun vil ikke drikke MME. Det går dog lidt bedre efterhånden, nu kan vi da få lokket 30-40ml i hende uden hyl. Jeg vil til gengæld til at indføre et tredje måltid fra næste uge, hvor hun er 6 måneder og så ligeså langsomt vende hende fra amningen. Så hun vil kunne klare sig hele dagen uden mig.

Motorisk går det fint, hun triller både den ene vej og den anden - og hun er har også fundet baggearet - og hun kan sidde forholdsvist stabilt selv. Hun begynder så småt at trække benene op under numsen. Hun er stadig vores lille skrighals hvis hun ikke får sin vilje eller hvis der bare er det mindste. Men heldigvis er der også masser af smil og grin.

Jeg ville egentlig have flyttet hende på eget værelse inden jeg skal starte på arbejde, men min mand er ikke helt enig, han syntes der sker for meget og at hun vil være mere tryg hos os lidt endnu. Kompromiset er blevet at vi flytter hendes tremmeseng ind i soveværelset her i weekenden. Hun kan simpelthen ikke være i vuggen mere og jeg tror nogle gange det vækker hende om natten.

Med hensyn til natamningen, er der gode og dårlige dage. Nogle nætter spiser hun kun klokken 22 og 3, (hun bliver puttet kl.19 og står op kl.6.30), mens det andre gange er hver anden time.

Hvordan går det med jer? Krop/vægt/parforhold?

Kroppen går det godt med, jeg har nu tabt 20 kilo på 6 måneder, det er 9 kilo under før graviditetsvægt (selve fødselen gav -5 kilo). Jeg håber det forsætter, da jeg jo gerne vil være et godt forbillede for min datter (og det synes jeg ikke min overvægt er).

Parforholdet går godt, men vi glemmer desværre nogle gange hinanden. Jeg har haft rigtig svært ved :hump efter fødselen, der både påvirkede mig psykisk og fysisk, men vi sørger da for at være intime på den ene eller anden måde en gang i ugen. Men vi husker at give masser af kram og kys.

Edit: Nå ja, så har jeg stadig ikke set skyggen af min mens. Jeg troede lige den kom i januar det jeg blødte meget svag, mem der har intet været siden :D

Har I gjort jer tanker om evt flere små lækre babyer i familien?

Vi har snakket om det, vi er enige om at der skal en lille en mere i familien, men ikke hvornår. Jeg har fået en kontrakt på et år og ser jo så gerne at vi kunne se på en lillebrøster omkring foråret næste år, men min mand vil gerne vente de 2-3 år vi snakkede om til at starte med. Jeg frygter bare der kommer til at gå længere tid, når nu jeg så skal til at finde arbejde næste år og lige skal finde mig til rette i stillingen.

Men efter den næste er det slut. Jeg har besluttet mig for at lade mig sterilisere i forbindelse med det næste kejsersnit og som min mand sagde, da jeg for sjov nævnte en 3er: Jeg vil også gerne have min kone tilbage - han synes jeg klare mor-rollen fantastisk, men der har også været et par bump på vejen (på et tidspunkt mente han ikke vi skulle have flere pga. mine tanker omkring moderskabet)

Det var lidt herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elina er nu 7 mdr., vejer 7,9 kg og er 70,5 cm lang :) Hun spiser 3 måltider om dagen (frugtmos og grød), og jeg er ved at introducere hende til rigtigt brød, så hun får lidt små hapser af noget bondebrød. Hun får stadig tit en enkelt flaske om natten, men hun har også flere gange "sovet fra den" ;)

Hun kan godt sidde selv uden støtte, men hun er dog ikke så stabil endnu, at jeg kan gå fra hende, når hun sidder. Så jeg står klar til at gribe hende, når hun mister balancen ;) Hun kravler ikke endnu, men hun ligger nærmest konstant på maven og leger :) Tænder er der ingen af endnu...

Parforholdet har altid været godt hos os, selvom vi måske har "glemt" hinanden nogle gange, fordi det hele let kommer til at gå op i børn og hverdag. Men vi er også gode til at få ungerne passet, så vi kan tage ud at spise alene og i biffen :)

Vægtmæssigt ligger jeg 4 kg under før-graviditetsvægten, så det er jeg rigtig glad for :) Specielt fordi det egentlig ikke er noget jeg har kæmpet særligt for. Jeg vil dog gerne længere ned i vægt, og det kræver lidt opstramning fra min side af ;)

Vi skal IKKE have flere børn! Vi har to nu, og det er rigeligt :) Det er også det antal, vi altid har snakket om... Og havde vi haft lyst til flere, så var vi stoppet her alligevel. Jeg synes bare ikke, at det er sjovt at være gravid. Jo, der er mange dejlige ting ved det, misforstå mig endelig ikke :) Men med en blodprop i hjernen i første graviditet, hvilket betød blodfortyndende medicin, jeg skulle give mig selv dagligt ved at stikke mig. I anden graviditet skulle jeg på det blodfortyndende igen, hvor fødslen endte i akut kejsersnit og et livløst barn (som der heldigvis ikke skete noget med!)... Ja, så er jeg sgu bare nok lidt mættet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ALT for sjældent herinde og kigge :rolleyes

Nå men Mie er jo 7,5 mdr. nu så jeg er lidt bagud :oops men jeg vil da gerne komme med en status alligevel!

Jeg ANER faktisk ikke hvad hun vejer, helt ærligt så går jeg ikke op i det. Hun tabte sig på et tidspunkt, men når jeg ser på hende trives hun så fint så det betyder ikke noget. Længden er noget jeg sjusser mig frem til for hun er lige gået i str 74 så det må være deromkring :P kroppen er lang, benene korte, det har hun fra mig :biglove

Mad er en kamp - årh hvor ville jeg ønske det var lettere. Ikke fordi hun intet spiser, men hun er frygtelig selektiv. I en periode ville hun KUN have Hirsegrød fra Semper. Nu er det udvidet til stort set alt slags grød fra Semper, skorper, ristet rygbrød, ærter, lidt hjemmelavet øllebrød, lidt æblemos i grøden, Avocado og blød blød pære. Hun får tilbudt en masse hapsere sammen med grøden, men bryder hun sig ikke om det ligger det fint på bordet og selvom hun ikke får det på ske men selv styrer det så er der lukket for skeen i mindst 10 min :( Så det er en kompliceret affære. Ville hun så bare spise mos så var jeg lykkelig. Det næste barn får Mos fra start, Det MÅ unægtelig være sundere end pulvergrød <_<

Søvnen er NORMALT rigtig fin hun får en nat flaske ved 3 tiden og ellers sover hun nogenlunde igennem. Jeg er helt ufattelig glad for sommertiden som har ændret helt på rytmen de sidste par dage. Pludselig har hun sovet igennem, vågnet til en flaske ved6 tiden og sagt godmorgen ved 8 tiden. for bare 4 dage siden sagde hun godmorgen 5.30. fik flaske kl 23 og kl 3. Men eget værelse + sommertid er åbnbart godt. Hun har dog også klynket i søvne de sidste par nætter, men det må være udviklingen. Om dagen er hendes lur rykket til kl 11 og eftermiddagsluren springer hun oftere og oftere over. Men hun får 30 min i sengen til lige at slappe af ligegyldig hvad.

Udviklingen går vel som den skal, hun er ikke foran på nogen punkter men heller ikke rigtig bagud. Hun kommer ikke fremad endnu, men hun kommer rundt og rundt og rundt, fra rum til rum. Hun finder ledninger de mest umulige steder og fnuller på gulvet skal smages på (at hun er kræsen gælder åbenbart ikke når man selv finder det på gulvet) og jeg har allerede hevet det første stykke kattemad ud af munden på hende.

Hun sidder pænt, ikke sikkert, men ok. Fin motorikken bliver der arbejdet på og hun kan fange små ærter og få nogle af dem i munden. Hun er for alvor begyndt at komme op på alle fire men der er lang vej til kravl.

Mig og min krop er uvenner for tiden, vægten er gået i stå på minus 13-14kilo og det er SÅ irriterende... Jeg kæmper med mig selv konstant og gejsten er ikke eksisterende. Jeg mangler stadig 5 kilo før jeg er tilfreds. Jeg har dog gjort lidt ud af at få et godt forhold til mig selv. Farvet mit hår, købt nyt tøj og smykker og det hjælper lidt, også på at komme op på hesten igen og kæmpe videre, jeg har jo noget at kæmpe FOR.

Parforholdet syntes jeg ikke har været så hårdt prøvet som jeg frygtede. Jeg syntes vi har været gode til at lytte, se og snakke sammen. Vi har begge været indstillet på at vi i en periode ikke skulle forvente :loveyou og :hump men vi har siden jeg holdt op med at amme haft overskud til hinanden, i starten ikke så vildt, men det blev mere og mere og efter Mie er kommet ud af soveværelset har vi rigtig fundet hinaden igen, ikke kun :seng men også tid til at snakke og lytte, som vi altid har gjort bedst lige inden vi lagde os til at sove - jeg vil faktisk påstå at jeg nu ved en del mere om GOLF og det var slet ikke kedeligt at høre om :P

Vi vil have en :baby2 mere, vi har snakket meget om det de sidste par dage, ikke fordi vi vil have en nu og her, men fordi vi er så glade for Mie at vi næsten ikke kan forestille os at vi kan lave endnu en perfekt skabning. Hvornår ved vi ikke men jeg vil tro at når Mie bliver 2 år vil vi påbegynde projektet medmindre andre omstændigheder gør at det kan være en fordel at gå i gang før.

Jeg vil gerne have en 3er, men der kan ske meget inden. Anders vil kun have 2, jeg siger vi snakker om det efter nr. 2.

Ellers har jeg det meget godt - syntes Barselsboblen er streng når Anders har mange dage hvor han ikke er så meget hjemme :( Det er hårdt at tage alle kampene uden sparringspartner Men samtidig er jeg også glad for at være på barsel, jeg skal bare sørge for at få nogle indput og komme ud og være social! (hvilket jo heller ikke kan lade sig gøre når Anders ikke er hjemme).

Mie er endnu ikke blevet passet, vi har simpelthen formået at løse det internt. Fordi Mie har været nem om aftenen de sidste par måneder har vi haft mulighed for at have en masse dates herhjemme :kuller så på den måde har behovet for at komme ud slet ikke været der. Mor og far tid har vi på skift.

Nå det var nok fra mig. Håber flere vil byde ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eiii havde slet ikke set denne tråd!!!! ØV! Godt at høre at det går godt med jer alle. Er kun sjældent herinde for tiden. Synes Milas er blevet noget mere krævende, faktisk siden han blev 6 måneder :( Øv når han var SÅ nem før!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eiii havde slet ikke set denne tråd!!!! ØV! Godt at høre at det går godt med jer alle. Er kun sjældent herinde for tiden. Synes Milas er blevet noget mere krævende, faktisk siden han blev 6 måneder :( Øv når han var SÅ nem før!

Generelt så sker der ikke en dyt herinde i August mødregruppen, så kan godt forstå du ikke lige er faldet over tråden... ;) Ja de bliver mere krævende, det har jeg også mærket her... SIlas har været nem, men nu har han sin egen vilje... sværere at få til at sove, bliver gal når der er noget han vil som jeg ikke synes om... osv... ja det er lidt at kæmpe med.. men det er vel de dejlige udfordringer ved at være blevet forældre :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som mor til 4 vil jeg tillade mig at påstå at den nemme tid, det er den hvor de er så små at de ligger hvor man lægger dem :rolleyes det blir kun mere udfordrende og spændende jo ældre de blir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hey - nu varer det ikke længe før vi kan skrive 1 års status :o Det er altså vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så må jeg huske at være med der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER