Theresabn

At mærke mindre liv

12 indlæg i dette emne

Jeg synes jeg har mærket lidt mindre liv her de sidste par dage end normalt, skal jeg være nervøs? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om du skal være nervøs eller ej, men jeg kan fortælle at jeg heller ikke mærker lige meget liv hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige haft et par dage hvor jeg begyndte at blive lidt bekymret, fordi hun var mere stille end normalt. Men i dag har hun virkelig gjort comeback og min mave står nærmest slet ikke stille.. Tror det kan svinge meget :)

Men prøv at tælle fosterbevægelser. Du skal helst bare kunne tælle 10 fosterbevægelser på 2 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt at man altid skal ringe til fødegangen hvis man mærker mindre liv, men synes også bare det er lidt for meget hvis man skal ringe hver gang? Mærker hende jo indimellem, så jeg ved jo at hun er i live derinde :)

Hvad kan grunden være til hvis hun bevæger sig mindre? Er det bare fordi hun sover mere? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo længere du kommer hen jo mindre/anderledes liv mærker du, og det er helt normalt :)

I takt med at babyen bliver større, får den jo også mindre plads, og derfor bevæger den sig anderledes og ikke så meget :)

Det burde ikke være nødvendigt at ringe, når du stadig mærker hende. Hvis du ikke har mærket hende i en halv dag eller mere ville jeg ringe.

Under alle omstændigheder så ring, hvis du er nervøs og utryg :) hellere en gang for meget end en gang for lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at det kan have noget at gøre med at livmoderen vokser i ryk, så indimellem er pladsen mere trang- og derfor kan der også være variationer i bevægelserne :)

Men synes også at du skal ringe hvis du er nervøs :(

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring at ringe til fødegangen - det virker så voldsomt, men der er jo desværre ikke rigtig andre muligheder for at få kontakt til fagpersonalet :( jeg savner selv fx en email konsultation eller lignende :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser! :)

Hun er meget mere aktiv idag, så jeg tror alt er som det skal være :)!

Hvis jeg oplever det igen tror jeg at jeg vil ringe, det er ikke fedt at gå og være nervøs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser! :)

Hun er meget mere aktiv idag, så jeg tror alt er som det skal være :)!

Hvis jeg oplever det igen tror jeg at jeg vil ringe, det er ikke fedt at gå og være nervøs :)

Dejligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er "bange", så giv babyen et "kuldechok"..

Du smider en våd klud i fryseren i 3-5 min, og drikker en massssse isvand.. Tager kluden, smider en nederst på maven, og lægger dig ned. Hvis ikke der er MARKANT større aktivitet indenfor 15 min, så ring til fødegangen :)

Det var stensikkert, at hvis jeg gjorde det, så fik jeg karatespark i vildskab ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre hun er blevet aktiv igen :)

Jeg har også prøvet ikke at mærke ham i en hel weekend.

Vi var på weekend besøg hos min kærestes forældre og hans mor kunne kun snakke om de 3 gange hun havde mistet i sin graviditet og det var lige i de uger (25+) jeg var henne på det tidspunkt :gal Hun fortalte MEGET malende om det så jeg så det konstant for mig og sov ikke de to nætter vi var det. Jeg var rædselslagende hver gang jeg gik på toilettet for om han røg ud i toilettet osv. Det var FORFÆRDELIGT :boo Bad hende flere gange om at stoppe da jeg ikke kunne holde ud at høre på det men hun forsikrede mig hver gang om at det ikke kunne ske for mig og bla bla bla. Jeg har så prøvet at miste 3 gange dog har jeg ikke været så langt henne nogle af gangene men det kan jo ligesom ske for alle :gal

Da vi kom hjem om søndagen brød jeg grædende sammen for følte overhovedet ikke at jeg havde mærket ham hele weekenden. Jeg meldte mig syg om mandagen og blev opfordret af alle til at ringe for at få ham tjekket så jeg kunne slappe af. Kom ind til en rigtig sød jordemoder og hun fandt heldigvis hans hjertelyd. Det viser sig at jeg nok har mærket ham men jeg har været så skræmt at jeg ikke har turde tro at det var spark jeg mærkede. Jordemorderen var også dybt chokeret over min kærestes mors opførsel så hun har faktisk givet mig forbud mod at være sammen med hende indtil jeg har født hvilket overhovedet ikke gør mig noget - tværtimod :whistling

Undskyld det lange indlæg men det jeg ville med det var at hellere ringe og så få vished så man kan slappe af :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, tør man konstatere at din svigermor mangler lidt situationsfornemmelse? Og er en anelse ufølsom? :o

Sådan nogle historier kan hun altså godt lige stoppe med at fortælle, indtil efter du har fået en sund og velskabt lille dreng ud i armene!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, tør man konstatere at din svigermor mangler lidt situationsfornemmelse? Og er en anelse ufølsom? :o

Sådan nogle historier kan hun altså godt lige stoppe med at fortælle, indtil efter du har fået en sund og velskabt lille dreng ud i armene!

:kram

Tak :)

Tror ikke hun kender ordet situationsfornemmelse :wacko

Vi har heller ikke det bedste forhold til dem og kunne fortælle stolpe op og stolpe ned om ting hun/de har gjort mod og sagt til mig/os men det skal jeg ikke kede jer med ^_^ Vi ser dem heldigvis kun 2-3 gange om året og så det er lige til at klare :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER