Guest Cirkeline88

Hvornår vasker man babys ting?

21 indlæg i dette emne

jeg ved godt der er lidt over 4 mdr til endnu, men jeg er jo begyndt at købe tøj osv, og man får altså også en del forærende, både nyt og brugt. Og jeg føler sq ærlig talt at det er irriterende at gå og ligge tingene i skuffer også på et eller andet tidspunkt ta det hele frem igen og vaske.

Så jeg tænker, hvornår vasker man? Kan man vaske det når man får det hjem, altså allerede nu, eller skal man vente til kort tid inden hun kommer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vasker lidt nu - fordi.... vi har arvet rigtig meget, som tidligere er vasket i produkter med parfume.. Det bruger vi ikke, og jeg kan slet ikke ha lugten. så jeg er begyndt at vaske det. Mest for at finde ud af om ud af hvor meget af det jeg kan rede :)

Ellers venter jeg nok 10-15 uger endnu.. - tror jeg kommer til at hygge lidt med det, til den tid :) - ligesom at gøre vugge og puslebordet klart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker lidt nu - fordi.... vi har arvet rigtig meget, som tidligere er vasket i produkter med parfume.. Det bruger vi ikke, og jeg kan slet ikke ha lugten. så jeg er begyndt at vaske det. Mest for at finde ud af om ud af hvor meget af det jeg kan rede :)

Ellers venter jeg nok 10-15 uger endnu.. - tror jeg kommer til at hygge lidt med det, til den tid :) - ligesom at gøre vugge og puslebordet klart :)

vi har også arvet en del som lugter af parfume, og det kan jeg ikke tåle. jeg har bare ikke den der "hygge" barsel 4 uger inden termin fordi min skole først slutter lige inden termin, så jeg har lektioner, eksamen og læsning at tænke på den sidste..

ved bare ikke om andre vil tænke at jeg er lidt fjollet at gå igan nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også arvet en del som lugter af parfume, og det kan jeg ikke tåle. jeg har bare ikke den der "hygge" barsel 4 uger inden termin fordi min skole først slutter lige inden termin, så jeg har lektioner, eksamen og læsning at tænke på den sidste..

ved bare ikke om andre vil tænke at jeg er lidt fjollet at gå igan nu :rolleyes

Jeg har heller ikke hyggebarsel :) Jeg dimitter 10dage før termin..

- men dårlige undskyldninger for ikke at lave

opgave, kan man aldrig få for mange af ;)

Jeg synes du skal starte lige når du har lyst :) - måske har du også et andet behov for at havde styr på tingene, når nu du ikke har barslen.. ;)

- gør det du synes er rigtigt, det er jo "bare" tøjvask, så pyt med fjolletheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke hyggebarsel :) Jeg dimitter 10dage før termin..

- men dårlige undskyldninger for ikke at lave

opgave, kan man aldrig få for mange af ;)

Jeg synes du skal starte lige når du har lyst :) - måske har du også et andet behov for at havde styr på tingene, når nu du ikke har barslen.. ;)

- gør det du synes er rigtigt, det er jo "bare" tøjvask, så pyt med fjolletheder :)

jeg gad godt ha hygge barsel :)

jeg tror jeg taget det lidt af gangen så, jeg har et behov for at have styr på tingene, det hænger lidt sammen med min sygdom, men jeg vil bare ikke virke fjollet overfor andre, selvom det også lyder lidt dumt :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, jeg synes - ligesom Christina - at du bare skal vaske lillepigens tøj, når du har lyst. Specielt når du har et stort behov for at styr på tingene i god tid - jeg kan sagtens genkende det fra mig selv. Har også overvejet at vaske det brugte tøj, vi har, allerede nu, men da babys lille skab endnu ikke er tømt, så det kan blive lagt på plads efter vask, venter jeg, indtil dét er i orden. Regner dog ikke med, at jeg venter så længe som til min graviditetsbarsel (= 6 uger før termin) med at få styr på det, da jeg skal en del ture op i loftrummet med tingene fra skabet, og det er nu nok lettest, mens jeg stadig er OK-mobil og uden kææææmpe mave. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gad godt ha hygge barsel :)

jeg tror jeg taget det lidt af gangen så, jeg har et behov for at have styr på tingene, det hænger lidt sammen med min sygdom, men jeg vil bare ikke virke fjollet overfor andre, selvom det også lyder lidt dumt :/

Ja hyggebarsel en 6-8 før ville også passe mig fint :)

Jeg tager det også stille of roligt hen af vejen. - arvetøjet ville jeg bare vide om jeg kunne rede, da jeg jo ellers skal ha fat i tilsvarende mere :)

- kan godt forstå du tænker over hvad aner synes er fjollet men det er meget bedre at du lytter til dig selv og dine behov Hvis du får mere ro på at være "klar" længe før "nødvendigt" så gør du det.. - og det bedste er at forummet her er fyldt med skønne kvinder, som ikke synes vi andre er tossede:)

Jeg kommer også til at være klar i ordenlig tid, i tilfælde af at han kommer før tid, og jeg både skal passe baby og eksamen. - fordi det giver mig ro i krop og sjæl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, jeg synes - ligesom Christina - at du bare skal vaske lillepigens tøj, når du har lyst. Specielt når du har et stort behov for at styr på tingene i god tid - jeg kan sagtens genkende det fra mig selv. Har også overvejet at vaske det brugte tøj, vi har, allerede nu, men da babys lille skab endnu ikke er tømt, så det kan blive lagt på plads efter vask, venter jeg, indtil dét er i orden. Regner dog ikke med, at jeg venter så længe som til min graviditetsbarsel (= 6 uger før termin) med at få styr på det, da jeg skal en del ture op i loftrummet med tingene fra skabet, og det er nu nok lettest, mens jeg stadig er OK-mobil og uden kææææmpe mave. :)

Ja puhaaa ture op og ned af trapper osv med mega mave :)

- det er jo også lidt hyggeligt at gå og tuller med, lidt af gangen :)

Jeg glæder mig helt vildt til at ordne vugge og pusleplads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkeline, jeg synes - ligesom Christina - at du bare skal vaske lillepigens tøj, når du har lyst. Specielt når du har et stort behov for at styr på tingene i god tid - jeg kan sagtens genkende det fra mig selv. Har også overvejet at vaske det brugte tøj, vi har, allerede nu, men da babys lille skab endnu ikke er tømt, så det kan blive lagt på plads efter vask, venter jeg, indtil dét er i orden. Regner dog ikke med, at jeg venter så længe som til min graviditetsbarsel (= 6 uger før termin) med at få styr på det, da jeg skal en del ture op i loftrummet med tingene fra skabet, og det er nu nok lettest, mens jeg stadig er OK-mobil og uden kææææmpe mave. :)

jeg kan bare slet ikke overskue at stå 4 uger før og skulle læse til eksamen samtidig med at jeg skal vaske alting til baby.. også er jeg rigtig bange for at føde før tid så er også mega bange for ikke at være klar. og det er jo helt dumt, for jeg kan jo ikke gøre noget ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hyggebarsel en 6-8 før ville også passe mig fint :)

Jeg tager det også stille of roligt hen af vejen. - arvetøjet ville jeg bare vide om jeg kunne rede, da jeg jo ellers skal ha fat i tilsvarende mere :)

- kan godt forstå du tænker over hvad aner synes er fjollet men det er meget bedre at du lytter til dig selv og dine behov Hvis du får mere ro på at være "klar" længe før "nødvendigt" så gør du det.. - og det bedste er at forummet her er fyldt med skønne kvinder, som ikke synes vi andre er tossede:)

Jeg kommer også til at være klar i ordenlig tid, i tilfælde af at han kommer før tid, og jeg både skal passe baby og eksamen. - fordi det giver mig ro i krop og sjæl :)

så vil jeg prøve at holde op med at føle mig fjollet :)

jeg ender med at være klar i rigtig god tid, også med tasken til sygehuset :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så vil jeg prøve at holde op med at føle mig fjollet :)

jeg ender med at være klar i rigtig god tid, også med tasken til sygehuset :whistling

Du gør jo kun alt hvad du kan for at være god :)

- kan sagtens forstå dig - hvad læser du??

Og gør du bare tingene klar når du har lyst :) - hun kommer jo først ud når hun er klar..

- og hvis du har mere overskud til at passe skole, så er det jo lige meget at tasken er klar, den kan jo altid pakkes ud og om og ned igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du gør jo kun alt hvad du kan for at være god :)

- kan sagtens forstå dig - hvad læser du??

Og gør du bare tingene klar når du har lyst :) - hun kommer jo først ud når hun er klar..

- og hvis du har mere overskud til at passe skole, så er det jo lige meget at tasken er klar, den kan jo altid pakkes ud og om og ned igen ;)

ja det jo også det, jeg skulle jo gerne ha overskud til skolen også. jeg afslutter HG her til sommer, så jeg håber på en læreplads også efter barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det jo også det, jeg skulle jo gerne ha overskud til skolen også. jeg afslutter HG her til sommer, så jeg håber på en læreplads også efter barsel :)

Ja lige præcis :)

- håber det kan hjælpe dig til at havde overskud til det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis :)

- håber det kan hjælpe dig til at havde overskud til det hele :)

det håber jeg også, tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede det efterhånden som jeg fik det. Og det var allerede fra jeg var 20 uger henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede det efterhånden som jeg fik det. Og det var allerede fra jeg var 20 uger henne :)

tak :) jeg tror også jeg går igang snart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak :) jeg tror også jeg går igang snart :D

Tro mig - det er så rart at have oplades når baby kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig - det er så rart at have oplades når baby kommer :)

ja det tænker jeg også.. og jeg orker bare ikke at få veer og vandet går og jeg ved ikke hvad også mangler jeg at rede sengen (det gør jeg ikke endnu altså, for sengen er ikke malet og samlet :D ) og vaske alt hendes tøj og pakke taske til sygehuset.. jeg ved godt jeg ikke skal på sygehuset lige med det samme, men helt ærligt så tror jeg ikke jeg har overskud til lige at sætte vasketøj over og hænge det op og finde alt det frem jeg skal ha med på sygehuset hvis jeg står med veer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tasken klar allerede i 34.uge, fordi jeg blev indlagt der og de troede jeg ville føde for tidligt, fødte 40+3 :P

Og autol stod i bilen 14 dage før :D hihi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tasken klar allerede i 34.uge, fordi jeg blev indlagt der og de troede jeg ville føde for tidligt, fødte 40+3 :P

Og autol stod i bilen 14 dage før :D hihi.

Jeg tror jeg bliver lidt lige sådan :) hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg bliver lidt lige sådan :) hehe

det er godt at være forberedt, synesjeg i hvert fald :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER