My-Moren

Majkens Motivationstråd!

68 indlæg i dette emne

:balloons

Jeg har længe overvejet om jeg skulle lave en tråd herinde.

Overvejelserne ligger i, at jeg synes det er noget privat og personligt at ligge sine tanker m.v ud omkring ens vægt osv. Men jeg er nok kommet frem til den erkendelse at jeg også nogen gange (ofte) har brug for et spark bagi og ydermere nogen gange vende mine tanker på skrift, så sker der nemlig ofte noget mere i hovedet hos mig.

Gav det mening?

:bunny :bunny :bunny :bunny :bunny

Det er ikke en kur, men det er derimod "a way of living".

Derfor vil jeg heller ikke holde mig 100% fra de sager som er syndige. Det handler bare om at begrænse, at kunne "ja, jeg vil gerne have 1 stykke" og sige nej til det næste. At gøre de syndige portioner mindre og det handler også for mig, at få motionen ind i mit liv igen, på en måde som er mest naturlig.

:8: :8: :8:

Hvis du vælger at læse med, hvilket du er meget velkommen til, og skulle du få lyst til at kommentere - så sig din ærlige mening! Jeg kan sagtens klare det og ved du hvad, det er sgu bedst at få det smidt lige i hovedet nogen gange - at få en øjenåbner!

:yay :yay :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er liiiiiidt sådan træls for tiden - sådan med at følge den gode linje, for mig selv! Også derfor jeg har valgt at oprette en tråd. Har brug for at skrive ned og både få nogle ordentlige spark og endvidere give mig selv et spark!

Minus i dag:

Har spist lidt chokolade og gik forbi Fakta quick og købe en færdig sandwich + to osteboller. Sandwichen er væk, bollerne ligger stadig i køkkenet.... Men de skal altså bare udryddes og så op på hesten igen.

Plus i dag:

Har gået en tur på ca.40 min.

Plus for ugen:

Har faktisk gået en tur hver dag i den her uge. Endda to i fredags :D

Nu vil jeg daffe i køkkenet og lave chili con carne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker om det at "belønne sig selv"..

Jeg har længe gået med nogle tanker omkring det, når det er lidt hårdt eller har været hård dag m.m at man så er mere tilbøjelig til at nuppe lidt slik, kage, chips m.v. Altså alt det syndige! Men hvorfor egentlig? Og hvordan får man vendt denne tankegang!?

Jeg har taget mig selv i selv samme tanke i dag. Jeg var ude at gå med Charlie i barnevognen, han er kommet ind i en fantastisk rytme den sidste uges tid, hvor han vågner omkring kl.7 sover ved 10 tiden igen og derefter 4 timer frem, vågen i et par timer, tager så en lur på ca. 30 min. og sover så igen omkring kl.21. Skønt! I dag, fik jeg ham lagt i barnevognen, efter ca. 5 min. sov han og vågnede så imens vi gik efter ca. 30 min. "What" tænkte jeg og kunne mærke at alle de planer jeg havde lagt for formiddagen, altså i den tid han skulle sove, ja de smuldrede... Og sådan er det jo med små børn, men jeg nåede på et splitsekund at tænke tanken "det er sgu synd for mig, jeg må hellere tage forbi fakta og købe noget lækkert og hurtigt at spise".... (At han så faldt i søvn igen efter ca. 10 min. og stadig sover nu...... Jaaaa ;) ) Men hvorfor? En af grundene er helt sikkert ens habitus.. At det er sådan det altid har været. Men det er da fjollet! En belønning kan skisme da være så meget andet end "det syndige"... Hmmm...

Har i et stykke tid tænkt over det ovenstående og prøver at vendt mine tanker, så jeg enten "tænker, hvorfor skal du egentlig belønnes?" og "hvorfor skal en belønning være f.eks slik?". Det går ok, jeg falder i nogen gange og sådan er det. Men de fleste gange har jeg egentlig kunne vende den. Men i den her uge har det bare været svært.. Why!? Jeg aner det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige tid til et fyldestgørende svar men vil ikke forlade tråden uden et lille heppekor ;)

:glad :glad :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige tid til et fyldestgørende svar men vil ikke forlade tråden uden et lille heppekor ;)

:glad :glad :glad :glad :glad :glad

Tak skal du have!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhh - mon dieu!

Jeg er træt med træt på, uden en egentlig grund.. Er fuldstændig ugidelig og faktisk også noget trist med trist på i dag - igen uden at vide hvorfor.. Røv og nøgler dag og skal til teori her kl.16..... Mon det er dagen i dag, hvor jeg falder i søvn derhenne?

Jeg har fået gået en god tur i dag, på en 40 min. MEN også spist chokolade.... For hulan da! nå.... Und weiter!

Imorgen skal vi op kl. lort for at køre til Esbjerg sygehus, hvor jeg skal til en samtale på indokrinologisk afdeling. Jeg er jo gastric bypass opereret og blev under hele graviditeten undersøgt i hoved og r.. og skal nu igen lige testes. Har fået taget blodprøver, som jeg nu skal have svar på, selvom jeg kender svaret, overordnet er mine tal fine, men jeg er lidt i underskud med D-vitamin, så jeg er begyndt på kalk med ekstra D...

Men manden min har fri i morgen - DEJLIGT! Specielt efter en weekend, hvor han næsten ikke var hjemme pga. messe og den kommende weekend skal han også arbejde :( Måske derfor jeg er lidt udvasket pt.......?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en spændende tråd :) Jeg kan godt lide din tanke om, at det ikke er en kur, men "a way of living" og at det derfor heller ikke handler om "forbudt" men om "jatak, ét stykke" og så nej tak derefter og ellers masser af sund mad. :super Det er meget den vane, jeg selv prøver at lægge for dagen :)

Og så har jeg faktisk selv lige tænkt på det der med, at det er mærkeligt, at man belønner sig selv med slik og usunde sager. Jeg synes dog ikke, at der er nogen grund til at tænke "Hvorfor skal du egentlig belønnes?" for det er da ALTID godt og iorden at belønne sig selv! :) Men hvis man nu bare kunne lære sig selv, at tænke sådan, at man belønnede sig selv ved at lave sund og lækker mad (eller ved noget, der ikke var madrelateret, som f.eks. "du fortjener, at læse en god bog" eller "du fortjener en dejlig løbetur"), se dét ville være smart. :D Har ikke selv lært det endnu, men det skal nok komme en dag. Og jeg føler da, at jeg forkæler mig selv og familien, når vi laver sund mad :)

Anyway, hep hep på livsstilsændringen! :glad Og tak for masser af god inspiration under "Hvad skal I have til aften" :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg kan se, at du har skrevet indlæg samtidig med at jeg har, så det havde jeg ikke lige læst, da jeg havde skrevet. Kæmpe kram! :kram Jeg ville også været grundigt udvasket, hvis min mand havde været væk i weekenden. Man savner dem jo, og det er HÅRDT at være alene med en lille baby BÅDE i hverdagen OG i weekenden. - Du har vist fortjent noget lækkert og sundt. ;) Måske et æble eller et stykke mango? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en spændende tråd :) Jeg kan godt lide din tanke om, at det ikke er en kur, men "a way of living" og at det derfor heller ikke handler om "forbudt" men om "jatak, ét stykke" og så nej tak derefter og ellers masser af sund mad. :super Det er meget den vane, jeg selv prøver at lægge for dagen :)

Og så har jeg faktisk selv lige tænkt på det der med, at det er mærkeligt, at man belønner sig selv med slik og usunde sager. Jeg synes dog ikke, at der er nogen grund til at tænke "Hvorfor skal du egentlig belønnes?" for det er da ALTID godt og iorden at belønne sig selv! :) Men hvis man nu bare kunne lære sig selv, at tænke sådan, at man belønnede sig selv ved at lave sund og lækker mad (eller ved noget, der ikke var madrelateret, som f.eks. "du fortjener, at læse en god bog" eller "du fortjener en dejlig løbetur"), se dét ville være smart. :D Har ikke selv lært det endnu, men det skal nok komme en dag. Og jeg føler da, at jeg forkæler mig selv og familien, når vi laver sund mad :)

Anyway, hep hep på livsstilsændringen! :glad Og tak for masser af god inspiration under "Hvad skal I have til aften" :tak

Nå, jeg kan se, at du har skrevet indlæg samtidig med at jeg har, så det havde jeg ikke lige læst, da jeg havde skrevet. Kæmpe kram! :kram Jeg ville også været grundigt udvasket, hvis min mand havde været væk i weekenden. Man savner dem jo, og det er HÅRDT at være alene med en lille baby BÅDE i hverdagen OG i weekenden. - Du har vist fortjent noget lækkert og sundt. ;) Måske et æble eller et stykke mango? :)

Tak for dine indlæg - de gav mig smil på læben :D

Det med belønning, du er inde på det som jeg gerne vil frem til. Nemlig at belønne sig selv med noget der ikke er madrelateret. Desværre synes jeg bare altid man falder i den med at det bliver relateret. Men når man så falder i den kategori, så kunne det være fedt at belønne sig selv med, som du skriver, et stykke æble eller mango! Man bør jo egentlig tænke, at det er lige så meget sind og krop man belønner ved at vælge et sundt alternativ.... Hmmm.. tænke tænke ;)

Jeg er glad for at kunne inspirerer under "hvad skal I have til aften" :) Jeg er ret glad for at lave mad og at andre finder det inspirerende, det er da bare win-win!

Og tak for dit kram... jeg er helt under gulvbrædderne i dag må jeg tilstå... Spiste mere chokolade efter jeg havde skrevet indlægget. Øv! Og jeg er rent faktisk sulten efter noget ordentlig mad, men kan bare overhovedet ikke motivere mig selv i dag. Heldigt at jeg alligevel fik gået en tur!

Nu går jeg ud og skræller mig en gulerod, laver mig en rugbrødsmad med kylling og avokado :yay

TAK for hep!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt og op med humøret :kram

(Mmmm... Rugbrød med kylling og avocado :mam)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update på i går og i dag...

Dagen i går var faktisk udemærket! Vi var i Esbjerg, på sygehuset til noget tjek. Vi var hos lægen i fem min. MAX - følte mig en smuuuule snydt! Nå... Men på vejen hjem blev vi begge mega sultne og købte en sandwich - lidt fy, men ikke vildt meget fy!

Dagen bød på nul slik og syndige ting :D Total i orden!!!

Og i dag har jeg så lavet dette her fad:

299727_10151267041211881_1355568264_n.jpg

i håbet om at det kan holde trangen væk for kager, chokolade m.m :)

Jeg fik ikke vejet mig i går morges, men gjorde i dag, den stod på nøjagtig det samme som i sidste uge. Så alle de gåture jeg tager har heldigvis reguleret chokolade overforbruget i sidste uge! :13: Heldigvis... Meeeeen prøv at tænk hvis jeg får gået de ture UDEN at have spist chokolade... De må da ende i en win - win ;)

I dag har jeg gået ca. 1 time... Skønt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så godt dit fad på fb.. Namnam ;)

Nogle gange falder man bare i chokolade hullet. Har du mærket efter hvorfor det lige er chokolade du craver? :)

Jeg er også spændt på at se om jeg kan komme tilbage til normen igen efter en graviditet hvor der var flere ting jeg ikke kunne lide,at spise.

Mht belønninger, så kan det være noget psykisk at du mener at en belønning skal være noget man kan proppe indenbords :)

Jeg har brugt meget at lave noget lækkert te, kaffe eller et glas dejlig varm mælk med lidt honning i (et levn fra min polske mormor :biglove). På den måde får man lidt sødt men med færre kalorier end ved chokolade :)

Hepper herfra :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser godt nok ud til at være et lækkert fad - jeg ville uden tvivl hapse af det hvis det stod foran mig :D Og det lyder rigtig godt med de gåture. Det er altid skønt at få rørt sig lidt og få noget frisk luft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det ser godt ud, det fad!!! Mums, hvor kunne jeg bare godt spise det ananas der!!! :D Og sejt med gåturene! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så godt dit fad på fb.. Namnam ;)

Nogle gange falder man bare i chokolade hullet. Har du mærket efter hvorfor det lige er chokolade du craver? :)

Jeg er også spændt på at se om jeg kan komme tilbage til normen igen efter en graviditet hvor der var flere ting jeg ikke kunne lide,at spise.

Mht belønninger, så kan det være noget psykisk at du mener at en belønning skal være noget man kan proppe indenbords :)

Jeg har brugt meget at lave noget lækkert te, kaffe eller et glas dejlig varm mælk med lidt honning i (et levn fra min polske mormor :biglove). På den måde får man lidt sødt men med færre kalorier end ved chokolade :)

Hepper herfra :glad :glad

Tak skal du have!!! Det er altid rart med en der hepper :D

Nej, jeg har ikke lige mærket efter hvorfor det lige er chokolade jeg craver... Nogen gange er det finsk lakrids... Det skifter mellem de to ting ;) Aner ikke hvorfor - eller jo, det smager jo pisse godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser godt nok ud til at være et lækkert fad - jeg ville uden tvivl hapse af det hvis det stod foran mig :D Og det lyder rigtig godt med de gåture. Det er altid skønt at få rørt sig lidt og få noget frisk luft :)

Jeg hapsede også helt fadet og synes det var suuuuper rart med sådan et hapsefad :D Og to gåture har jeg været på i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det ser godt ud, det fad!!! Mums, hvor kunne jeg bare godt spise det ananas der!!! :D Og sejt med gåturene! :respekt

Tak :D Og ja - MUMS ananas!! Jeg købte også Mango, men den frugt er jo næsten altid stenhård når man køber den... Så venter på at den modner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hele to gåture er det blevet til i dag :D Første tur i formiddags varede ca. 1 times tid og så på cafe efterfølgende med en veninde og hendes datter, suuuuper hyggeligt! Charlie sov lige indtil vi skulle afsted igen, det synes min venindes datter var liiiiidt træls, hun ville så gerne "lege" med Charlie. Nå men anden gå tur varede ca. 30 min. - Charlie og jeg tog lige ud og handlede med resten af DKs befolkning ;)

Mad mæssigt har det egentlig været fint.. Dagen startede med skyr, med banan, rosiner og mandler.. Derefter en sandwich på cafeen, lidt cola light og en chai the. Herhjemme har jeg fået et stk. rugbrød med pålæg, lidt mandler, en isis bar... Jeg havde faktisk taget en haribo rulle med lakrids, men lagde den tilbage og tog isis baren i stedet for ;) Den smagte iøvrigt ikke særligt godt, den med chokolade er god, ikke den med jordbær :(

Det er vel det egentlig... Aftensmaden består af koteletter med grov mos og pandestegte broccoli :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :D Og ja - MUMS ananas!! Jeg købte også Mango, men den frugt er jo næsten altid stenhård når man køber den... Så venter på at den modner ;)

Mmmmm mango :D Det er jeg (og Valdemar) helt tossede med! :D

Hele to gåture er det blevet til i dag :D Første tur i formiddags varede ca. 1 times tid og så på cafe efterfølgende med en veninde og hendes datter, suuuuper hyggeligt! Charlie sov lige indtil vi skulle afsted igen, det synes min venindes datter var liiiiidt træls, hun ville så gerne "lege" med Charlie. Nå men anden gå tur varede ca. 30 min. - Charlie og jeg tog lige ud og handlede med resten af DKs befolkning ;)

Mad mæssigt har det egentlig været fint.. Dagen startede med skyr, med banan, rosiner og mandler.. Derefter en sandwich på cafeen, lidt cola light og en chai the. Herhjemme har jeg fået et stk. rugbrød med pålæg, lidt mandler, en isis bar... Jeg havde faktisk taget en haribo rulle med lakrids, men lagde den tilbage og tog isis baren i stedet for ;) Den smagte iøvrigt ikke særligt godt, den med chokolade er god, ikke den med jordbær :(

Det er vel det egentlig... Aftensmaden består af koteletter med grov mos og pandestegte broccoli :D

:super Hvor er det flot, at du kunne lægge lakridserne tilbage igen! :respekt Når jeg først har slikket i hånden, så er det som regel point-of-no-return :blush Og ellers lyder det da som et meget fornuftigt madindtag, især i forhold til at du har været på café, hvor der bare er aaaaaaaalt for mange fristelser :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmmm mango :D Det er jeg (og Valdemar) helt tossede med! :D

:super Hvor er det flot, at du kunne lægge lakridserne tilbage igen! :respekt Når jeg først har slikket i hånden, så er det som regel point-of-no-return :blush Og ellers lyder det da som et meget fornuftigt madindtag, især i forhold til at du har været på café, hvor der bare er aaaaaaaalt for mange fristelser :prik

Jeg må dele mangoen med Charlie så, min mand kan nemlig ikke lide mango.. Underlig mand jeg har! Han kan heller ikke lide bær, ikke bare en slags bær - alle bær......

Uhhh - det holdt altså også lidt hårdt med at ligge de lakridser tilbage... Men jeg var åbenbart "in a good moment" ;)

Min veninde jeg var på cafe med prøver selv at smide nogle kilo, så vi holdt hinanden i hånden så at sige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fornuftig dag igen..

To gå ture er det igen blevet til, en på en 45 min. tid og en på 1,5 time - det er da ikke så ringe! Men i det her vejr, ja så har man jo også bare lyst til at være udenfor hele tiden (jeg saaaaaavner en have!!!!!!!!!!)

Morgenmaden bestod af det samme som i går... MEN så var jeg i Lidl, der har jeg ellers ikke været længe, OG vores lokale Lidl har åbenbart fået bagerafdeling - not good! Så der røg lige et brød, flerkorns med groft mel und alles, ned i kurven OG pikant ost. Jeg eeeelsker pikant ost og det smager SÅ godt på friskbagt brød... Så ja, det har jeg spist noget af i dag....

Eller stod frokosten på rugbrød med avokado, kylling, hytteost og tomater..

Aftensmaden består af kylling garam masala og iaften skal vi hygge med dip, gulerods stave, agurke stave, rød peberfrugtsstave, ananas og god mørk chokolade :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total off-day!

Søndag var lig med "hovedet under armen" dag! Jeg tog hjem til mine forældre, fordi min mand (igen, igen) skulle arbejde hele weekenden og jeg gad ikke sidde her og kukkelure.. Desværre har mine forældre ALTID slik osv. Så jeg faldt i! Min mor og jeg fik dog også gået en god lang tur.. Men jeg spiste både slik og min mors hjemmelavede romkugler - dog kun en ;)

Da vi så kom hjem, ja der valgte vi at gå "all inn" på take away, vi var begge max kvæstede, da supermanden mente at han skulle vågne kl.6 og vi var begge først faldet i søvn omkring kl.1... Så den stod på durum ruller og pommes. MEN det har vi heller ikke spist læææææænge, fordi jeg oftest bliver skidt af det.

Men op på hesten igen! I dag er startet super godt! Jeg har spist min sædvanlige morgenmad, gået ca. 30 min. med barnevognen og skal nu til at sætte tænderne i min frokost, som består af et stk. rugbrød, med kylling, avocado, hytteost, to små tomater og en gulerod... Jep :) Der er også røget en halv banan ned mellem morgenmad og frokost! Så, so far so good ;) Aftensmaden er kylling i karry :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Off-dage hører med engang imellem :P Men fedt, at du er kommet så godt op på hesten idag med både gåtur og god og sund mad :super Det lyder lækkert det frokost. :mam Jeg har faktisk aldrig smagt hytteost - måske skulle man prøve det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Off-dage hører med engang imellem :P Men fedt, at du er kommet så godt op på hesten idag med både gåtur og god og sund mad :super Det lyder lækkert det frokost. :mam Jeg har faktisk aldrig smagt hytteost - måske skulle man prøve det? :)

Jeg har holdt det, lige indtil aften.. Vi varmede lige tre små muffins (de der ikke er såååå usunde) og fik halvanden muffin.. Men ak. Jeg gider faktisk ikke få dårlig samvittighed.. Jeg går bare en længere tur i morgen ;)

Hytteost smager godt og er en god proteinkilde. Jeg køber gerne Cheasy's den synes jeg er bedst :) Smager godt bare sådan, men også med lidt purløg og tomat ovenpå, eller ovenpå kalkun eller kyllinge pålæg. Jeg kværner også gerne lidt peber på, men jeg er også glad for peber ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er rigtig god til det der sunde mad..... ;) Det ville jeg ønske jeg var bedre til....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER