Guest NinjaMama

Syning - hvornår er det helet?

15 indlæg i dette emne

Jeg havde en ret hård fødsel, hvor baby kom ud med begge arme over hovedet.. :( Fødselslægen skulle lige til at anlægge sugekop da hun endelig kom ud, efter at jeg var blevet klippet en hel del. Hele vejen fra skeden og skråt forbi numsen :blink

den første uge gjorde syningen vanvittig ondt! men det er heldigvis begyndt at blive meget bedre de sidste dage, nu kan jeg endda næsten gå normalt igen :loveshower men hvor lang tid tager det ca for sådan en syning at gro sammen?

mig og kæresten har ikke :seng i flere måneder pga risiko for for tidlig fødsel, så nu er jeg virkelig ved at trænge til noget nærhed og kærlighed igen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev også klippet, og tror jeg var helt på toppet efter 3-5 uger. Husker ikke den nøjagtige tid :)

Hvor længe er det siden du har født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også klippet, og tror jeg var helt på toppet efter 3-5 uger. Husker ikke den nøjagtige tid :)

Hvor længe er det siden du har født?

Det er kun 11 dage siden, så jeg forventer at der går noget tid endnu... men det er rart med en tidshorisont :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun 11 dage siden, så jeg forventer at der går noget tid endnu... men det er rart med en tidshorisont :)

Årh, okay :) ja så går der lidt tid endnu.

Jeg tror der gik længere tid med mig, fordi jeg simpelthen ikke kunne finde ud af at slappe af. Jeg farede rundt hele tiden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var helet helt til 8-ugersundersøgelsen, og tror egentlig også jeg var det efter et par uger. Jeg var dog øm ved syningerne (særligt den indvendige i 2-3 måneder).

Håber du heler hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde også en del bristninger første gang da Laura kom ud med den ene arm først, havde en del 2 bristninger især indvendig. jeg fik anbefalet at lave knibeøvelser og mange af dem da de skulle hjælpe med healingen især af de indvendige. Desværre var der stadig en del tråde tilbage ved min 8 ugers min krop var langsom om at optage dem. jeg synes jeg var længe om ikke at kunne mærke det hele. Vi var sammen 10 uger efter men det var først et halvt år efter jeg ikke følte det ikke gjorde ondt i bestemte stillinger. sorry min direkte hed men trods min meget tålmodige mand gík det mig enormt meget på at man er øm så længe efter.

Men håber du kommer nemmere over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik "kun" en 2. grads bristning og det er gået i orden ret hurtigt. Jeg mærker intet til syningen her 3 uger efter fødslen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder som en voldsom fødsel :( Min datter kom ud med den ene arm ved hovedet så hendes albue lavede store ulykker.. bristede til og med ringmusklen en grad 3b. Jeg var helet op efter 5 uger, men var stadig lidt hævet i mellemkødet ved 8 ugers undersøgelsen! Ved ikke hvordan du har det med det, men jeg syntes tanken om bristningen var frygtelig og havde brug for at få at vide at alt så fint ud så jeg blev tjekket allerede ved 5 uger! Man kan evt gøre det i forbindelse med babys 5 ugers undersøgelse. Jeg havde sådan brug for at høre, at "den ikke var helt gal" dernede. Jeg kunne ikke rigtig gå eller side op i lang tid efter, men da jeg endelig begyndte at gå, så faldt hævelsen hurtigt!

Håber at du heler hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok ikke bristet så meget -har jeg ladet mig fortælle. Hernede bruger de ikke grader. Men har en udvendig signing i mellemkødet der nu er helet helt og en lille indvendig der stadig har et par sting. Jeg syntes ikke det Gør ondt mere men er stadig ubehageligt især hvis jeg er lodret for længe så føler jeg det hele "hænger" lidt dernede. Jeg laver knibeøvelser og håber det hjælper på hængtheds følelsen.

Mht intimiteten kan jeg godt følge dig. ..men hernede er det "forbudt" at være sammen min. 6 uger efter. .!!! Så det har desværre lange udsigter endnu ;) (med mindre vi bryder reglerne. .men det bliver uanset ikke før om et par uger. Før tror jeg ikke jeg er klar iindvendig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok ikke bristet så meget -har jeg ladet mig fortælle. Hernede bruger de ikke grader. Men har en udvendig signing i mellemkødet der nu er helet helt og en lille indvendig der stadig har et par sting. Jeg syntes ikke det Gør ondt mere men er stadig ubehageligt især hvis jeg er lodret for længe så føler jeg det hele "hænger" lidt dernede. Jeg laver knibeøvelser og håber det hjælper på hængtheds følelsen.

Mht intimiteten kan jeg godt følge dig. ..men hernede er det "forbudt" at være sammen min. 6 uger efter. .!!! Så det har desværre lange udsigter endnu ;) (med mindre vi bryder reglerne. .men det bliver uanset ikke før om et par uger. Før tror jeg ikke jeg er klar iindvendig)

Jeg har lidt den samme "hænge fornemmelse".. det føles nogle gange lidt, som om at der sidder en tampon og gnaver :blink

men nu er min syning heldigvis ved at være helt groet sammen! den var desværre gået en smule op, helt bagerst, og det er stadig ikke groet sammen.. men jeg må nok også hellere få ringet til lægen og få hende til at kigge på det :unsure min JM sagde til mig i går, at vi sagtens kunne :hump allerede nu! :blink der blev jeg alligevel lidt overrasket... det føles jo slet ikke normalt dernede endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede ikke andet til syningerne end den der "hængende" fornemmelse som i snakker om, der går lidt tid inden den er væk, jeg havde så forstuvet halebenet og det var rigtig smertefuldt så vi :hump ikke før efter 2,5 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan mærker i om stingene stadig er der? Jeg har forsøgt at mærke, men jeg kan ikke mærke noget som helst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan mærker i om stingene stadig er der? Jeg har forsøgt at mærke, men jeg kan ikke mærke noget som helst.

Jeg tror at det er fordi at stingene ikke er der længere, at du ikke kan mærke noget :) da jeg mærkede mens stingene stadig var der, kunne jeg tydeligt mærke dem.. nu kan jeg bare mærke at huden mærkes anderledes omkring der hvor jeg blev klippet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan mærker i om stingene stadig er der? Jeg har forsøgt at mærke, men jeg kan ikke mærke noget som helst.

Lille lommespejl så er det nemmere at se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her 2½ år efter mærker jeg kun en let 'forhøjning' hvor arret er - ikke noget, der irriterer eller er i vejen på nogen som helst måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER