Pernille

Ny herinde

7 indlæg i dette emne

Hejsa,

så fandt jeg også herind igen.. Var her en lille smule da jeg ventede vores datter som i dag er 2 år og stak også næsen ind da jeg fandt ud af jeg var gravid.. Har dog haft alt mulig om ørene med arbejde etc, men nu har vi fået overstået MD, hvor alt var i den skønneste orden og vi skal have os en lillebror, så nu tør jeg for alvor tro på at der snart kommer en ny en til familien..

Men hvor om alting er så hedder jeg Pernille, jeg er 34 år gammel, gift med Jim og vi har som sagt Michela fra nov 2010. Jeg er uddannet skuespiller og arbejder til daglig på en teaterskole for børn og laver en masse dramaworkshops rundt omkring i landet. Jeg elsker mit arbejde og er lykkelig for at jeg kan stå op hver morgen og få penge for min hobby :yay

Michela blev født hjemme og det samme skal lillebror.. Håber dog at jeg denne gang er lidt hurtigere om det, da Michelas fødsel tog 31 timer, men selvom den tog så lang tid var den rimelig ukompliceret og det var en god oplevelse.. Især da vi bagefter kunne lægge Michela i liften og lægge os til at sove i vores egen seng :baby1 (hun er født 22.25)

Håber på at få nogle hyggelige timer herinde sammen med jer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa,

så fandt jeg også herind igen.. Var her en lille smule da jeg ventede vores datter som i dag er 2 år og stak også næsen ind da jeg fandt ud af jeg var gravid.. Har dog haft alt mulig om ørene med arbejde etc, men nu har vi fået overstået MD, hvor alt var i den skønneste orden og vi skal have os en lillebror, så nu tør jeg for alvor tro på at der snart kommer en ny en til familien..

Men hvor om alting er så hedder jeg Pernille, jeg er 34 år gammel, gift med Jim og vi har som sagt Michela fra nov 2010. Jeg er uddannet skuespiller og arbejder til daglig på en teaterskole for børn og laver en masse dramaworkshops rundt omkring i landet. Jeg elsker mit arbejde og er lykkelig for at jeg kan stå op hver morgen og få penge for min hobby :yay

Michela blev født hjemme og det samme skal lillebror.. Håber dog at jeg denne gang er lidt hurtigere om det, da Michelas fødsel tog 31 timer, men selvom den tog så lang tid var den rimelig ukompliceret og det var en god oplevelse.. Især da vi bagefter kunne lægge Michela i liften og lægge os til at sove i vores egen seng :baby1 (hun er født 22.25)

Håber på at få nogle hyggelige timer herinde sammen med jer ;)

Dejligt du vil være med og dele med os :)

- rigtig mange gange tillykke med lillebror..

Glæder mig til at høre meget mere med tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen herind søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! Og stort tillykke!

Vil du fortælle lidt om dine tanker omkring at vælge hjemmefødsel ved første fødsel? (Jeg vil gerne selv men stort set alle venner/ familie ryster på hovedet af det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! Og stort tillykke!

Vil du fortælle lidt om dine tanker omkring at vælge hjemmefødsel ved første fødsel? (Jeg vil gerne selv men stort set alle venner/ familie ryster på hovedet af det)

Selvfølgelig.. er klar fortaler for hjemmefødsel hvis man gerne vil det :)

Jeg har 2 vennepar som begge har født hjemme og de kunne kun fortælle gode ting om deres fødsler og derfor var jeg allerede overbevist inden jeg blev gravid at det skulle foregå derhjemme. Men jeg fik også mange spørgsmål og hovedrysten for hvordan turde jeg dog det!! :wacko :blink

Altså helt ærligt.. Mennesket har været her i flere tusinde år og det er altså kun de sidste 40-50 år at vi har født på sygehus! Hvis din graviditet er normal er der minimal chance for at der går noget galt og den jordmor du har er trænet i at spotte om der er noget på vej og så kan hun vælge at overflytte dig på et hospital som stort set altid foregår stille og roligt fordi hun spotter det lang tid før end der bliver krise! Kroppen KAN en masse ting og den stress som læger kan påføre ved at måle dit og dat og maskiner der bibber og omgivelser der ikke er rolige kan sagtens skabe en unødvendig stemning som kan fører til mere drastiske fødsler (dette er min opfattelse i hvert fald)

Mine argumenter var bl.a:

- Det kommer til at foregå i mit tempo og sådan som jeg ønsker det.

- Der vil være fred og ro omkring os.. Ingen der render på gange og skiftende jordmødre

- Jeg vil kende min jordmor og når hun kommer så bliver hun til alt er overstået

- Jeg skal ikke ind og ud af sygehuset hvis nu jeg bliver sendt hjem fordi jeg ikke er åben nok. og da MIchela blev født var det snestorm udenfor så jeg var ekstra glad for at vi ikke skulle ud og køre i det helvede!

- Faren kan være meget mere med og bliver ikke bare sat hen i en stol (og ja min mand kom godt nok på arbejde første gang da min livmoder ikke trak sig sammen når jeg havde haft en presseve, så han sad bagved mig og holdt trykket på min mave så vi ved fælles hjælp fik Michela til verdenen :wub )

- Når alt er overstået kan jeg lægge mig i min egen seng og spise fra mit eget køleskab! :rolleyes

Men ellers kan jeg anbefale denne hjemmeside http://hjemmefoedsler.dk/fordele-og-ulemper.html den er godt nok for sjælland, men jeg tror også der er sådan en ordning i Jylland (det håber jeg da i hvert fald)

Lidt tørre facts som man kan tænke over:

I Holland foregår ca. 30% af alle fødsler hjemme. Til sammenligning foregår kun ca. 0,8% af alle fødsler i Danmark hjemme. Det svarer til ca. 600 danske hjemmefødsler om året, mens Holland tegner sig for ca. 56.000 hjemmefødsler om året. Antallet af hollandske hjemmefødsler ligger ikke langt fra det samlede antal af danske fødsler om året, der i 2007 lå på ca. 63.000. I en undersøgelse som jordemoder Karen Ingversen har lavet over forskellen på fødselsforløbene i Danmark og Holland, så viser det sig, at antallet af fødsler, der ender med kejsersnit ligger på 22% i Danmark, imod et antal på 15% i Holland. I Holland er antallet af fødsler, hvor der vælges epiduralblokade ligeledes væsentlig mindre end i Danmark. Epiduralen forekommer ved 21% af de danske fødsler, mens den kun anvendes ved 7,3% af de hollandske fødsler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER