7-9-13

Alm. stel vs letvægtsstel - barnevogn

9 indlæg i dette emne

Jeg er igang med at kigge på brugt barnevogn, og kigger primært på Odder barnevogne.

Det er gået op for mig, at brugtprisen stiger drastisk når der er letvægtsstel på (x-dream) og jeg vil derfor gerne vide, om det er prisforskellen værd? Eller om et almindeligt Odder stel fungerer fint?

Hvad er jeres erfaringer?

Og er der noget særligt jeg skal være OBS på når jeg kigger brugt Odder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte letvægts stellet fordi vi skal have barnevognen meget ind og ud af bilen, og vi blev enige om at det trods alt var nogle kilos forskel og det var jo rart at spare kræfterne.

Så mit råd ville være, skal barnevognen meget ind og ud af bilen, så køb letvægtsstel. Skal du mere køre med bus og lign så køb alm stel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har letvægts. Og jeg er SÅ glad for det!! Det er både lettere og fylder mindre i bilen. Jeg kører tit med bus og er stadig virkelig glad for, at vi gav de ekstra penge!! Der kommer jo nok vægt oveni, når der er baby og diverse sager, hvis man skal handle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også letvægtsstel, bare på en Emmaljunga, og vi er også virkelig glade for det. Af samme årsager som de to andre har skrevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre - har aldrig hørt nogen fortryde et x-dream stel, men har hørt folk sige "hvis jeg skulle købe barnevognen nu havde jeg valgt x-dream stel i stedet".

Nu ved jeg ikke med det alm stel, men x-dream stellet kommer heller ikke til at hænge fordi det er designet så det ikke kan vippe på samme måde som alle andre. (det er svært at forklare, men der er sikkert en god forklaring et sted på nettet)

Odder er en rigtig god vogn i god kvalitet der holder længe uden større slid skader.

Jeg vil råde dig til at finde ud af om du vil have luft hjul eller gummi/plastik - punkterfrie hjul. Vi har de punkterfrie hjul der kræver meget mindre vedligeholdelse da der ikke er eger der ruster og dæk der skal pumpes - måske sjældent, men en gang i mellem er det jo nødvendigt. Faktisk tror jeg ikke der er den store forskel på luft hjul og punkterfrie hjul ud over udseendet - de er bløde nok.

Det er derudover let at få hjulene af når man pakker vognen sammen, det er bare et tryk midt på, men igen ved jeg ikke om det er det samme på det alm. stel.

Men all in all så er vi rigtig glade for vores x-dream stel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har letvægtsstel, fordi det fylder meget mindre, og skal kunne være i en lille bil. Det kan alm. stel ikke.

Jeg synes det er lækkert at køre med, og jeg elsker håndtagene, som er læder, og ikke hård plastik eller skumgummi (som jeg synes bliver ulækkert af sved på varme dage).

Og så kan jeg godt lide, at affjedningen er op-ned med hele kassen, og ikke vippende. :)

Den er dog lidt hårdere i affjedringen i skov mm. end alm stel, men det kan lige så godt være fordi vi har punkterfri hjul på (vi var i skoven med Cs bror, som har alm stel på deres, og deres datter lå mere stille i vognen, hvor der var mange grene og sten på vejen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også letvægtstellet, som vi er super glade for. Dels er det lettere, jeg elsker "låsemekanismen", den fylder mindre i bilen, affjedningen som Pumpkins beskriver. Vi har de "gamle" lufthjul på vores; jeg valgte simpelthen de nye punkterfrie fra, da jeg synes at vognen kører bedre med lufthjulene. Vi har ikke det problem med at vognen "hopper" i fx sko, brosten, kantsten som jeg synes de punkterfrie gør (har prøvet en fra min MG's vogn, da hun klagede over det).

Til gengæld er det almindelig stel lidt højere/kan gøres højere, hvilket I skal have med i overvejelserne, hvis din mand (eller dig) er meget høje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt Odder med alm stel pga. prisen. Vi var ellers meget optagede af at det skulle være letvægtsstellet, lige indtil vi fandt ud af vi sagtens kunne have det alm stel bag i bilen uden at tage hjulene af - og så kan kassen og lift sættes oven i. Derfor synes vi ikke vi ville bruge ekstra penge på letvægtsstellet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER