mino

Forlænge barslen

6 indlæg i dette emne

Jeg er igang med at udfylde papir til kommunen ang barsel men der står at jeg kan forlænge med 8-14 uger men at jeg så går ned i barselsdagpenge men jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder hvor der står hvor meget man går ned

Der skulle vel ikke være en herinde der ved det ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er de samme penge der bliver fordelt på flere uger så det afhænger af hvormeget du forlænger. Jeg har ikke lige tallene med da jeg er på mobilen. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget barsel har du tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte den 19/1 så er kun lige startet på barsel så overvejer og forlænge bare med en måned da vi så kommer over julen da jeg ellers vil skulle arbejde i helligdagene og der vil jeg jo helst være hjemme ved familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det betyder, at du pt. har brugt 5 uger af dine 46, og dermed har 41 uger tilbage.

Hvis du forlænger med fx 8 uger med virkning fra nu, så du i stedet har 49 uger tilbage, ville det svare til, at du i stedet for 4005,- pr.uge, ville få ca. 3351,- i dagpenge pr. uge resten af din barsel.

Jo hurtigere du tager beslutningen, jo mere vil du få udbetalt i gennemsnit resten af barslen.

Hvis forlængelsen på 8 uger først træder i kraft, når du fx har 8 ugers barsel tilbage, og du dermed vil have 16 uger tilbage, vil regnestykke i stedet give dig ca. 2002,- pr. uge i de restende 16 uger.

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det betyder, at du pt. har brugt 5 uger af dine 46, og dermed har 41 uger tilbage.

Hvis du forlænger med fx 8 uger med virkning fra nu, så du i stedet har 49 uger tilbage, ville det svare til, at du i stedet for 4005,- pr.uge, ville få ca. 3351,- i dagpenge pr. uge resten af din barsel.

Jo hurtigere du tager beslutningen, jo mere vil du få udbetalt i gennemsnit resten af barslen.

Hvis forlængelsen på 8 uger først træder i kraft, når du fx har 8 ugers barsel tilbage, og du dermed vil have 16 uger tilbage, vil regnestykke i stedet give dig ca. 2002,- pr. uge i de restende 16 uger.

Giver det mening?

Det giver helt mening mange tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER