forår79

Opdate på min cyste..

27 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om I kan huske det men til min MD skanning fandt de en cyste der var 7*8 cm og jeg skulle så følges med endnu en skanning 14 dage senere.

Den skanning har jeg været afsted til plus en mere og skal igen om 14 dage igen.

Den første viste at cysten var blevet smallere men ikke mindre og den ligger bag min livmoderhals så lægen mener måske det vil have noget at sige for fødslen. Derfor en skanning mere 4 uger senere.

Lillepigen blev også målt og hun voksede som hun skulle :loveshower

Nummer 2 skanning var vi afsted til i tirsdags.

Den samme læge skannede igen og cysten er stadig ikke blevet mindre :huh, så nu ville han tage mig op til konferrence hos sin medlæger i Odense om jeg skal opereres og have den fjernet eller hvordan mit videre forløb skal være.

Samtidig blev lillepigen målt og hun ligger på sin egen kurve men i den lave ende af normalen :( så pga hendes mål og cystens størrelse skal jeg skannes den 5 marts igen for at se om hun vokser som hun skal og cysten muligvis er svundet lidt ind.

Dette fylder rimelig meget i mit hovedet lige for tiden for er sgu lidt bange for hvad det ender med :( .

Håber virkelig vi får en afklaring den 5. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, dumme cyste!

Kan godt forstå at du bliver bekymret og at det sætter en masse tanker igang.

Man vil jo kun de små pus bedste.

Kan det lade sig høre at fjerne den samtidig med at hun er der inde?

Håber at hun vokser som hun skal og at cysten svinder ind så du kan gå lidt mere ro på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Øv, det lyder ikke så sjovt! Selv om den forhåbentlig er uskadelig er det ikke rart med usikkerheden og ikke at vide hvad der skal ske.

Held og lykke med det hele! Håber virkelig ikke den kommer til at have nogen betydning og du slipper for operation og at lillepigen kan blive derinde og vokse sig stor og stærk! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, dumme cyste!

Kan godt forstå at du bliver bekymret og at det sætter en masse tanker igang.

Man vil jo kun de små pus bedste.

Kan det lade sig høre at fjerne den samtidig med at hun er der inde?

Håber at hun vokser som hun skal og at cysten svinder ind så du kan gå lidt mere ro på.

Tak :kram

Ja det sætter nogle tanker igang som man helst ikke vil have, så håber også bare vi får noget klarhed.

Ja lægen fortalte at de sagtens kunne fjerne den uden hun ville blive berørt af det. De vil vidst gå ind gennem navlen med kikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Øv, det lyder ikke så sjovt! Selv om den forhåbentlig er uskadelig er det ikke rart med usikkerheden og ikke at vide hvad der skal ske.

Held og lykke med det hele! Håber virkelig ikke den kommer til at have nogen betydning og du slipper for operation og at lillepigen kan blive derinde og vokse sig stor og stærk! :goodluck

Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jo kan godt huske du fortalte om det.

Og kan godt forstå at du bliver bekymret. Så det er godt, at du bliver fulgt tæt.

Hvis den ikke bliver fjernet - er det så lig med kejsersnit? Kan ikke lige huske om du har andre børn. Men min datter blev født ved kejsersnit, og jeg ser tilbage på det som en god oplevelse. Selvom jeg gerne ville have født normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jo kan godt huske du fortalte om det.

Og kan godt forstå at du bliver bekymret. Så det er godt, at du bliver fulgt tæt.

Hvis den ikke bliver fjernet - er det så lig med kejsersnit? Kan ikke lige huske om du har andre børn. Men min datter blev født ved kejsersnit, og jeg ser tilbage på det som en god oplevelse. Selvom jeg gerne ville have født normalt.

Det er det at lægen ikke rigtig har ville fortælle endnu <_< . Han håber stadig på den svinder ind så det ikke bliver et problem vi skal tage op.

Men ja hvis det bliver et kejsersnit så bliver det det, hendes og min sikkerhed frem for alt, selvom jeg gerne ville føde igen som jeg også har gjort de to andre gange.

Men jeg ville nu bare gerne vide om det bliver det så jeg lige kan forberede mig på det mentalt.

Så håber virkelig meget vi får noget at vide den 5. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaså var jeg afsted til skanning igen og det bliver nok lidt langt :(

Cysten er der stadig og er ikke blevet mindre. Lægen snakkede så om at de vil punktere den nedefra lige op til fødslen for den vil højst sandsynlig besværlig gøre lilletøsens fødsel. Og hvis det ikke kan lade sig gøre bliver det kejsersnit. Så endnu ikke noget der er helt afklaret på den front.

Lilletøsen var jo så blevet skannet sidst for at følge hendes vækst også og blev vurderet 21% under normalen, men ikke noget der bekymrede dem.

De ville først blive bekymrede hvis hun kom under 25% af normal vægten.

Så vi var jo spændte på hvordan det ville gå denne gang.

Lægen skannede og målte og alle tallene blev tastet ind på computeren.

Han målte også flowet i navlesnoren og i to blodårer i hovedet. Det ser fint ud.

Men hun ligger nu 28% under normalvægten så han kiggede på os og sagde nu ville han sende os videre til Odense så de kan tage stilling til hvad der skal ske.

Han sendte mig efterfølgende på fødegangen for at få kørt en strimmel på lilletøsen. Den så fin ud og der er masser af bevægelse så det er en god ting.

Jeg har fået en ny tid i Svendborg på fredag for at tjekke flow i navlesnoren igen og så skal vi til OUH på mandag.

Det hele kører rundt i hovedet på mig hele tiden. Hvad skal der nu ske?

Skal hun ud før tid, kan jeg gøre noget for hun tager på, skal jeg indlægges, hvad med dem herhjemme og en masse andet?

Åh hvor jeg håber vi får nogle svar på mandag og hun har taget på :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste opløftende jeg kan tilføje din lidt triste nyhed er, at man skal huske på scanningen ikke altid er 100% præcis, de beregner gennemsnit af alle mål og ikke præcise mål. Derudover vokser de oftest i ryk, således at det godt kan se helt anderledes ud om 2-3 uger. Ligesom da vi var børn, var der perioder hvor man havde mere ondt i benene end andre perioder pga. Vokseværk. Jeg håber det bedste for jer, og at lillepigen har det fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store krammer :kram :kram :kram

Jeg kan godt forstå din bekymring :kram2

Jeg håber på det bedste for dig! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Kan godt forstå dine tanker. Og det er godt at detr bliver fulgt op det det.

Jeg er sikker på, at alt nok skal gå godt. :)

Mange tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste opløftende jeg kan tilføje din lidt triste nyhed er, at man skal huske på scanningen ikke altid er 100% præcis, de beregner gennemsnit af alle mål og ikke præcise mål. Derudover vokser de oftest i ryk, således at det godt kan se helt anderledes ud om 2-3 uger. Ligesom da vi var børn, var der perioder hvor man havde mere ondt i benene end andre perioder pga. Vokseværk. Jeg håber det bedste for jer, og at lillepigen har det fint :-)

Det lagde de heldigvis også selv vægt på.

Så vi håber på det bedste :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store krammer :kram :kram :kram

Jeg kan godt forstå din bekymring :kram2

Jeg håber på det bedste for dig! :goodluck

Takker :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Kan godt forstå dine tanker. Og det er godt at detr bliver fulgt op det det.

Jeg er sikker på, at alt nok skal gå godt. :)

Mange tanker

Tak :kram

Ja det er meget rart der lige bliver fulgt op på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Håber for jer at hun bliver ved med at vokse en smule, så giver det stadig mening at beholde hende derinde endnu! Det er ærgeligt hvis den cyste gør at hun ikke får nok næring, men godt at der bliver taget hånd om det og løbende bliver vurderet hvad det bedste er.

Hvis nu det skulle ske at de beslutter hun skal ud, er hun heldigvis rimelig færdigbagt nu og har gode chancer for at klare sig godt, det skal du huske på!

Selv holdt jeg op med at vokse dengang jeg var i maven og lægerne blev i lang tid bare ved med at rykke termin :huh Til sidst da de så jeg stadig ikke voksede besluttede de sig for at få mig ud, da de regnede med at de bedre kunne give mig det jeg havde brug for, når nu moderkagen åbenbart ikke kunne. Jeg var 1700 gr da jeg kom ud.

Det var en hård tid for mine forældre da jeg lå i kuvøse i månedsvis. Men til gengæld havde jeg det fint! Var frisk og fejlede faktisk ingenting andet end at være lille. Og den dag i dag har jeg absolut ingen men. Ved ikke om det hjælper dig, men det er i hvert fald bare en lille historie om at når du er så langt som du er, så kan det sagtens være bedre at få hende ud og passe på hende derude frem for usikkerheden inde i maven.

Men held og lykke i hvert fald! Håber hun i det mindste bliver ved med at tage en smule på så du kan beholde hende inde i noget tid endnu og hun kan blive lidt stærkere. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Håber for jer at hun bliver ved med at vokse en smule, så giver det stadig mening at beholde hende derinde endnu! Det er ærgeligt hvis den cyste gør at hun ikke får nok næring, men godt at der bliver taget hånd om det og løbende bliver vurderet hvad det bedste er.

Hvis nu det skulle ske at de beslutter hun skal ud, er hun heldigvis rimelig færdigbagt nu og har gode chancer for at klare sig godt, det skal du huske på!

Selv holdt jeg op med at vokse dengang jeg var i maven og lægerne blev i lang tid bare ved med at rykke termin :huh Til sidst da de så jeg stadig ikke voksede besluttede de sig for at få mig ud, da de regnede med at de bedre kunne give mig det jeg havde brug for, når nu moderkagen åbenbart ikke kunne. Jeg var 1700 gr da jeg kom ud.

Det var en hård tid for mine forældre da jeg lå i kuvøse i månedsvis. Men til gengæld havde jeg det fint! Var frisk og fejlede faktisk ingenting andet end at være lille. Og den dag i dag har jeg absolut ingen men. Ved ikke om det hjælper dig, men det er i hvert fald bare en lille historie om at når du er så langt som du er, så kan det sagtens være bedre at få hende ud og passe på hende derude frem for usikkerheden inde i maven.

Men held og lykke i hvert fald! Håber hun i det mindste bliver ved med at tage en smule på så du kan beholde hende inde i noget tid endnu og hun kan blive lidt stærkere. :kram2

Tak for din historie :kram

Vi håber også bare at hun er vokser lidt og skal blive inde :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På svendborg sygehus fik vi tjekket flow i navlesnor, tjekket blodtilstrømningen i hovedet og kørt en hjertestrimmel.

Det hele ser fint ud og jordemoderen fortalte at hun tit så at de små tog et godt spring omkring uge 30. Hun sagde at 7 ud af 10 par der bliver sendt igennem disse ekstra tjek, der viser det sig at alt er som det skal være :7himmel

Så vi er noget mere rolige efter i fredags. Nu skal vi bare se i morgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du scannes på fredag?

Dejligt at høre i ikke er så urolige mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du scannes på fredag?

Dejligt at høre i ikke er så urolige mere :)

Nej er blevet det i dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dagen skanning overstået :loveshower

og overlægen på OUH målte og skannede flow i navlestreng. Det hele ser fint ud og hun er efter hans tal kun 17% under normalvægten så han mente ikke der er noget at være urolige for :7himmel . Hun følger bare sin egen kurve.

Vi skal dog lige til opfølgning om 14 dage men han mente ikke der ville blive nogle problemer :yay :yay . Så derefter bliver vi overflyttet til Svendborg igen.

Nu kan jeg forhåbentlig nyde resten af min graviditet uden de store bekymringer og vi kan glæde os til at lillesøster kommer engang til normal termin :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre! :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering. Hvor er det bare godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens skanning er overstået.

Ikke det vi lige havde håbet :(

Cysten er der stadig og lilletøsen har lagt sig i tværleje, måske pga cysten. Æv men hun kan jo stadig nå at vende sig rigtig hvis det ikke er cystens skyld.

Så til selve skanningen som desværre viste at hun ligger 24% under normal vægten :boo så hun tager desværre ikke så meget på som vi havde håbet.

Vi skal til endnu en skanning om 14 dage igen, men lægen sagde at sådan som det ser ud nu så bliver det et kejsersnit på OUH.

Så det er hvad jeg indstiller mig på og så kan jeg kun blive overrasket hvis jeg får lov til at føde selv og i Svendborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke længe I fik lov at være ubekymrede. :( Jeg forstår det som om du umiddelbart skal gå tiden ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER