JaMa

Jordemoderbesøg - lidt bekymret...

7 indlæg i dette emne

Har lige været til jordemoder i dag, hvor jeg er 37+5. Det så fint ud med både urinprøve, blodtryk og hjertelyd. Men hverken jordemoderen eller den studerende synes at baby er vokset nok den seneste måned. Kombineret med at jeg ikke har taget på i en god måneds tid nu, og at baby hele tiden (indtil for en måned siden) er skønnet og scannet til at blive større end genemsnittet, har det nu medført at vi skal på sygehuset i morgen. Der skal jeg tjekkes og have lavet en tilvækstscanning, så vi forhåbentligt kan få manet bekymringen til jorden.

Hun blev for 4 uger siden scannet og skønnet til 2500 gram, og i dag var vægtskønnet på 3000 gram... så det er jo ikke nok vægt der er kommet på, på de 4 uger der er gået. Specielt ikke fordi hun har ligget over gennemsnittet hele vejen, hvor jeg er blevet fulgt med scanning og ekstra kontrol, pga stofskifteproblemer. Symfusefundusmålet følger dog kurven, men hun fylder ikke livmoderen ud, det var hvad jordemoderen sagde. Ved jo udemærket godt at både scanninger og skøn kan variere meget og kan være mange gram fra virkeligheden. Men det er ikke tallet som sådan der bekymrer mig, det er mere det faktum at der ikke er sket en stigning i vægten, som er sammenlignelig med den stigning der har været tidligere.

Så ja, det må i grunden godt bare blive i morgen tidlig nu, for jeg synes godt nok det er træls med den bekymring :unsure vil sådan set bare gerne have hende ud hvor vi kan passe på hende, og se med mine egne øjne at hun har det godt.

Beklager det knap så positive indlæg, men synes det er lidt hårdt lige nu, og alle mine hormoner pisker jo rundt og gør det værre end det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej altså, det lyder da også bare rigtig træls. Jeg kan godt forstå du ikke lige kan være positiv, men jeg er sikker på at hun har det godt derinde. Jeg stemmer dog også for at vi bare får vores babyer ud, så vi kan passe på dem herude. Og hvis hun er lidt lille i morgen, så har jeg altså rigeligt at ekstra depoter på lår - mås - mave - arme (faktisk over det hele), du siger bare til, så sender jeg noget med posten :)

:kram :kram :kram :kram :kram

Og husk lige at opdatere i morgen ikke, bare så vi kan få af vide at hun har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :) dejligt at kunne dele det med andre der forstår ens bekymring... Skal nok opdatere i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke i dag - er sikker på at alt er som det skal være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntring og :kram

Vi er lige kommet hjem fra sygehuset og er meget glade :loveshower scanningen viste en meget velbefindende "lille" pige på ikke mindre end ca.4000 gram :blink :P ... selv scanningsdamen og den jordemoderstuderende der var med, så ca. sådan :blink :rolleyes :blink ud i hovederne, ha ha. Det "sjove" var lidt at den studerende gerne lige ville lave et skøn ved at mærke på maven inden tallet fra scanningen var beregnet, og hun kendte ikke skønnet fra i går, og skød så på 26-2700 gram, he he. Og ja, scanningen kan tage fejl, men det var gennemsnittet af tre målinger som hun fik til ca.4000 gram, så konklusionen må være at hun har det godt derinde :loveshower :yay

Flow, vand og arterierne i hjernen så også rigtigt fint ud, så vi er bare glade!! Nu må hun sådan set godt bare se at finde exit derinde fra, specielt hvis det passer at hun vejer 4 kg nu, to uger før termin :blink ;)... tanken om at gå i overtid er pludselig endnu mindre tiltalende, ha ha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hun må have det godt derinde :yay :loveshower det er bare ret vildt at fire jordemødre (to studerende og to helt uddannede) på mindre en uge, kan skønne så meget forkert. Men som de sagde i dag, så skjuler jeg det ret godt at der skulle ligge 4 kg baby derinde, det er jeg jo også selv blevet snydt af... Så nu skal hun bare gerne snart komme ud, har ikke ligefrem overdrevet meget lyst til at føde et barn på 4500+ gram :o ;) og er godt nok spændt på hvad hun rent faktisk vejer når hun kommer ud til os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en update at komme ind til haha - dejligt at hun trives i maven, men håber også for dig at hun snart kommer ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER