LouiseM

Erfaringer med naturlig fødsel efter kejsersnit søges?

4 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er gravid for anden gang, og første gang endte det desværre i akut ks efter en meget, meget lang ve-periode :/ Var helt ved presseveerne, men så skulle det pludselig gå hurtigt, fordi Linus' hjertelyd faldt voldsomt...

Jeg kunne denne gang, selv bestemme om jeg ville have planlagt ks eller forsøge at føde naturligt, og jeg har valgt sidstnævnte, selvom det også skræmmer mig lidt :/ Har lavet en aftale om, at jeg får epidural så snart det er muligt, så der er større chance for at kunne være vågen i det tilfælde, at det ender i akut ks igen.

Er der nogen herinde, der kan fortælle om deres oplevelser med at føde naturligt efter at have fået ks tidligere? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring fra mig selv, men da jeg blev sat i gang lå jeg sammen med en anden gangs gravid som havde fået kejsersnit første gang, så jeg kan da lige kort fortælle om det. Jeg blev nemlig sat i gang på samme måde som hvis jeg havde fået kejsersnit <_<

Hvis du når til at skulle sættes igang, vil du skulle sættes i gang med et ballonkateteret. Dette skyldes at man efter et kejsersnit åbenbart ikke vil kunne holde til at få stikpillerne. Ballonkateteret er en lille "ballon" som ligges op under en gynologisk undersøgelse og fyldes med vand således at din livmodermund forhåbentlig udvider sig nok til at de kan tage vandet. På mig gjorde det ondt, men på langt de fleste er der bare en smule ubehag, hende jeg lå sammen med, havde ingenting mærket. Når den først er der, så mærker du ingenting, men den er lidt underlig at have siddende, da du har en slange stikkende ud mellem benene. Det kan godt give en lille smule veer efterfølgende, men de går oftest i sig selv igen.

Man ligge så med denne ballon i 12 timer (natten over, indlagt på sygehuset) og når den forhåbentlig har gjort sit job, så blive vandet taget af den og den fjernes (det mærker man ikke). Og herefter vil de prikke hul på vandet.

For hende jeg lå sammen med, prikkede de hul på vandet klokken 11 og hun født en sund og velskabt dreng kl.21. Hendes fødsel gik helt "normal", som en fødsel ellers ville forløbe, hun sprækkede en smule og fik 12 sting, men de tog hjem igen dagen efter til middag. Hendes første fødsel var også endt i AKS pga faldende hjerterytme og hendes kæreste nævnte at hjerterytmen også var faldet ved denne fødsel, men hun (den fødende) havde ikke opdaget det.

Håber du kan bruge det lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første graviditet endte også med akut KS , da min søn's hjertelyd faldt voldsomt. Jeg nåede dog ikke længere end 4 cm, men det var en rigtig træls oplevelse.. Anden graviditet endte i en perfekt vaginal fødsel. Veerne startede meget småt om morgenen og tog til stille og rolig i løbet af dagen (vi var til barnedåb den dag). Omkring kl. 21 gik vandet og ved 23-tiden tog vi på fødegangen. Min datter blev født kl.3.16 og det var egentlig kun den sidste time, jeg synes var rigtig slem (brugte kun varmt vand og lattergas som smertelindring). Så altså en god oplevelse herfra som jeg håber at kunne gentage om 3 uger hvis ellers den lille vil være med på en vending i morgen :o/ God fornøjelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mor fødte min storesøster endte det i akut KS fordi de for sent opdagede, at hun lå med enden først. Min mor har siden født 3 piger mere ved helt naturlige og hurtige vaginale fødsler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER