Havfrue

Endnu en tråd om stofbleer!

23 indlæg i dette emne

Jeg ville ønske at vi var startet med stofbleer lige fra starten af vores lille piges liv, men jeg blev først klogere efter læsning om stofbleer bl.a. herinde -tak for det :)

Det giver vel sig selv at vi har brugt en masse penge på engangsbleer og slidt godt og grundigt på miljøet. Og ja hvad med den lille mås ...Både min mand og jeg er disponeret for eksem, sart hud og allergi, så hun skulle selvfølgelig have været på stoffer fra starten!

Nå men nu til spørgsmål til alle stofblebrugernes mødre (og fædre):

Hvordan pokker fungerer det? Man har en stofble og så papir i? Er papiret engangs eller kan det vaskes? I så fald hvor mange gange ca.?

Hvad gør I med en afføringsble når I er ude?

Bleerne passer vel til forskellige størrelse numser ik? Hvor ofte går man så op i størrelser?

Kan stofblebørn bevæge sig lige så frit som ikkestofblebørn?

Kan den lille mås (som er blevet vant til luksus) tåle, at den engang imellem kommer i engangsble igen?

Hvor ofte vasker I? Det afhænger sikkert af hvor mange bleer man har, men de kan vel heller ikke tåle at ligge for længe før de lugter..

Kan man vaske dem helt rene for afføring?

Føler I, at I bruger meget mere tid end hvis I blot havde anvendt engangsbleer? (Jeg havde kun barsel i 4 måneder, og er nu igang med studiet igen, så tid er der ikke vildt meget af)

Kan de holde til nr. 2 barn?

Ser I nogle ulemper i forhold til at bruge stofbleer?

Og sidst men ikke mindst: Min mand er ikke helt overbevist om at vi skal skifte, så jeg mangler nogle stærke argumenter som jeg endnu ikke har brugt (for lillepigens skyld, for miljøets skyld, vi slipper for turene i Rema efter bleer, slipper for kæmpe mængder affald - disse argumenter er brugt.. Den med at spare penge kan vel ikke bruges, når min datter nu er over 4 måneder og en masse penge allerede er brugt på engangsbleer!), kom gerne med flere argumenter til at overbevise ham!

Jeg håber, at der er nogle stofblebørns mødre som kan svare på mine mange spørgsmål, på forhånd tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa. :)

Hvordan pokker fungerer det? Man har en stofble og så papir i? Er papiret engangs eller kan det vaskes? I så fald hvor mange gange ca.?

Ja, man har en stofble (det kan være en all-in-one som er klar med det samme, en lomme som fyldes med indlæg efter eget valg, eller en wrap - dvs. en stofble og så en vandtæt blebuks udenover) og så blepapir. Nogle bruger vist også stof (fleece?) istedet for papir, det har jeg selv tænkt mig at begynde på, på et tidspunkt, men jeg har ikke fået det prøvet endnu. Her ryger papiret ud når der er bæ, men vaskes når der kun er tisset. Jeg har ladet mig fortælle at papir kan holde i op til 10 vaske, men i praksis holder det max til to vaske hos os (muligvis fordi vi kogevasker?)

Hvad gør I med en afføringsble når I er ude?

Smider den i en plastikpose og så ned i en vandtæt lynlåslomme i min pusletaske. Blepapir og bæ ryger i en seperat plastikpose, som jeg smider ud.

Bleerne passer vel til forskellige størrelse numser ik? Hvor ofte går man så op i størrelser?

Vi bruger onesizebleer, der som udgangspunkt "burde" kunne passe fra fødslen og indtil at han er blefri. Når jeg skriver "burde" er det fordi alle børn jo er forskellige, så vi kan godt ryge ud i at skulle skifte pga. størrelse. Vi har en stor dreng, så jeg tror vi skal have nogle større bleer på et tidspunkt. Hvor tit man skifter afhænger af blemærket. Nogle bleer fås kun i onesize, nogle i to størrelser (f.eks. newborn og baby), og nogle i small, medium, large, x-large, osv.

Kan stofblebørn bevæge sig lige så frit som ikkestofblebørn?

Min søn virker i hvert fald ikke besværet, sådan umiddelbart. Han trillede meget hurtigt, hvilket jeg tror var fordi han døjede meed at holde balancen, når han havde en tyk ble på, men ellers vil jeg mene at han er motorisk godt med. Han kravler og rejser sig nu og er lidt over 7 måneder, så det kan vi ikke klage over. :)

Kan den lille mås (som er blevet vant til luksus) tåle, at den engang imellem kommer i engangsble igen?

Vi har en enkelt gang haft vores en en engangsble, fordi vi simpelthen ikke kunne følge med med vasken. Det skete der ikke en fis ved, bortset fra at jeg synes det var træls :P Når det så er sagt, så suger engangsbleer jo gerne mere end stofbleer, så hvis den lille numse pludselig kommer i sådan en meget sugende ble, så kan huden nok godt blive lidt irriteret + hvis der er noget i papirsbleen som babyen ikke kan tåle, så vil det jo blusse op. Generelt ville jeg ikke være bange for at putte Valdemar i papir i en akut situation, men jeg vil ikke "bruge" det som en nem løsning til f.eks. pasning eller heldagstur et sted hen. Der bruger vi stadig stofferne og det er ikke noget problem.

Hvor ofte vasker I? Det afhænger sikkert af hvor mange bleer man har, men de kan vel heller ikke tåle at ligge for længe før de lugter..

Vi vasker hveranden dag. Der er vi ved at løbe tør for bleer, der er blespanden ved at være fuld, og der synes jeg personligt at bleerne trænger til at blive vasket. Hvis han har skidt rigtig meget, så vasker vi samme dag uanset om vi også vaskede dagen før. Jeg tror i princippet godt, at man kunne nøjes med at vaske hver tredje dag, men det kræver nok en lidt stor blespand så :)

Kan man vaske dem helt rene for afføring?

Da min søn udelukkende blev ammet, kunne der godt være lidt gult i kanten eller en gul skygge på bleerne. Nu hvor afføringen er mere fast er bleerne helt hvide. :) Så umiddelbart ja :)

Føler I, at I bruger meget mere tid end hvis I blot havde anvendt engangsbleer? (Jeg havde kun barsel i 4 måneder, og er nu igang med studiet igen, så tid er der ikke vildt meget af)

Nej, det føler jeg ikke, men vi har aldrig brugt engangsbleer, udover dem som vi fik med hjem fra sygehuset og i diverse prøvepakker, så jeg har ikke så meget sammenligningsgrundlag. :unsure Men altså en blevask tager en times tid, men maskinen passer jo sig selv. Så skal bleerne hænges op, og dagen efter tages ned og lægges sammen igen. Jeg synes ikke, at der er meget arbejde i det, men jeg hygger mig også med at lægge dem sammen - og min søn hygger sig med at stjæle et indlæg engang imellem og vifte triumferende med det :D

Kan de holde til nr. 2 barn?

Det ved vi ikke endnu, da vi kun har et barn. Det er var meningen at vores skulle holde til næste barn også, men velcroen i vores begynder desværre at strejke allerede nu :unsure Så vi skal have fundet en løsning... Men selve bleerne vil jeg mene sagtens kan holde til flere børn.

Ser I nogle ulemper i forhold til at bruge stofbleer?

Ja, helt klart: De skeptiske bedsteforældre, der synes det er "usikkert" når de skal passe de små + ekstra spand ved puslepladsen (både en til skrald og en til bleer) + vasketøj hveranden dag + de fylder mere i en pusletaske end papirsbleer (og fylder jo også, når de er brugt) + de fylder mere på måsen, hvilket kan gøre at man skal en størrelse op i body og bukser + det er lidt af en udskrivning når man skal have sig en "startpakke", og ja, der er sikkert flere ulemper. Men jeg synes at fordelene opvejer det ;)

Mht. argumenter, så har jeg ikke umiddelbart andre end dem, du har nævnt :unsure Jo, at det ser nuttet ud :D Men det er mange mænd vist ligeglade med :P Herhjemme var det vigtigste argument, at vi mente, at det var det bedste for vores søns hud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo mht. argumenter, så tror jeg stadig at pengeargumentet kan bruges - især hvis I kan genbruge ved en lillebrøster :)Og så har

jeg ladet mig fortælle, at stofblebørn hurtigere bliver blefri, og det er jo nemmere for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo mht. argumenter, så tror jeg stadig at pengeargumentet kan bruges - især hvis I kan genbruge ved en lillebrøster :)Og så har

jeg ladet mig fortælle, at stofblebørn hurtigere bliver blefri, og det er jo nemmere for jer :)

Årh tusinde tak for udførlige svar Barbamama! Vi vil prøve at købe nogle bleer hjem og se hvordan de passer hende! Underligt nok føltes det faktisk som om min mand overtalt mig i går aftes... ved ikke lige hvad der skete :D

Lige to spørgsmål til:

Hvilket indlæg bør man bruge om natten? Er fleece ok? Hun er en stortisser!

Ærgeligt med velcroen.. har du prøvet dem med trykknapper og i så fald kan de mærkes igennem bleen? Tænker om de ikke er hårde at ligge på for baby hvis det er dem i one size som har vildt mange knapper!

Ved ikke om vuggestuer er så vilde med trykknapperne og om vi derfor skulle gå efter velcro..men knap så fedt hvis det ikke lukker optimalt! har du tænkt dig at droppe velcroen og gå over til trykknapper?

Hov det blev lidt mere end to spørgsmål... ;) Håber det er ok!

Glæder mig sådan til at prøve dem på hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal velcro til når det er dagpleje/vs. De knapper nemlig så mange knapper i løbet af dagen, så det er hårdt for deres fingre :-)

Om natten vil jeg anbefale hamp eller bambus, der suger meget - men langsomt, plus noget der suger hurtigt fx frotte eller microfiber ovenpå.

Lina har fx dagligt to frotte-indlæg plus et stykke fleece i sine frottebleer fra imse vimse (det er med blebuks udover)

I vuggestuen bruger hun bumdeal bleer som er lommebleer med et mikrofiber og et bambus indlæg mener jeg det er... og det fungerer både til nat og dag for os :-)

Hvis du bor i nærheden af Herlev kan du sagtens komme forbi og se med hænderne :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal velcro til når det er dagpleje/vs. De knapper nemlig så mange knapper i løbet af dagen, så det er hårdt for deres fingre :-)

Om natten vil jeg anbefale hamp eller bambus, der suger meget - men langsomt, plus noget der suger hurtigt fx frotte eller microfiber ovenpå.

Lina har fx dagligt to frotte-indlæg plus et stykke fleece i sine frottebleer fra imse vimse (det er med blebuks udover)

I vuggestuen bruger hun bumdeal bleer som er lommebleer med et mikrofiber og et bambus indlæg mener jeg det er... og det fungerer både til nat og dag for os :-)

Hvis du bor i nærheden af Herlev kan du sagtens komme forbi og se med hænderne :-P

Tak for svar:)

Kan man få velcro bleer som all in one og one size tror du? Har ikke kunnet finde det på nettet!

Så hvis jeg køber fx bumgenius AIO bør jeg have to par indlæg i i hvert fald om natten?

MANGE TAK for tilbudet om at komme forbi og se hvordan det fungerer! Jeg bor lidt uden for Hillerød så det er egentlig ikke længere væk end en halv time men jeg er ikke så glad for at køre særlig langt med hende i bilen alene :( Må jeg skrive hvis jeg ombestemmer mig? Ville nemlig vildt gerne se "et rigtigt stofble barn" :) Har du evt mulighed for at sende et billede af de "dele" du har i bleen og evt blebuksen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg købt bleer fra, som vi har brugt fra start af.

Vi har den store økonomi startpakke med frottebleer i onesize og newborn; frotteindlæg - vi bruger 2 stk og øverst et staydry indlæg, da Lina ikke kan tåle rispapiret mod sin numse.

Udenpå har vi så blebukser i forskellige str alt efter hvor stor hun er - vi er i medium nu :-)

dem her har vi så købt til vuggestuen; de er onesize og når du har pakket dem er det egentlig som en aio med velcro.

Jeg har bestemt lyst til at købe flere Bumdeals; da de er sindssygt nemme og egentlig er præcis ligesom en engangsble; og så er prisen også ret god, da de er inkl de indlæg jeg i hvert fald har haft brug for :loveshower

Jeg er nogen gange i Lyngby, måske vil det være nemmere for dig at mødes der? Du kan jo bare sende pb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg købt bleer fra, som vi har brugt fra start af.

Vi har den store økonomi startpakke med frottebleer i onesize og newborn; frotteindlæg - vi bruger 2 stk og øverst et staydry indlæg, da Lina ikke kan tåle rispapiret mod sin numse.

Udenpå har vi så blebukser i forskellige str alt efter hvor stor hun er - vi er i medium nu :-)

dem her har vi så købt til vuggestuen; de er onesize og når du har pakket dem er det egentlig som en aio med velcro.

Jeg har bestemt lyst til at købe flere Bumdeals; da de er sindssygt nemme og egentlig er præcis ligesom en engangsble; og så er prisen også ret god, da de er inkl de indlæg jeg i hvert fald har haft brug for :loveshower

Jeg er nogen gange i Lyngby, måske vil det være nemmere for dig at mødes der? Du kan jo bare sende pb

Taaak for godt svar med masser af links! Jeg har bestilt en prøvepakke og glæder mig helt vildt til at prøve dem! Vi døjer med rød mås i øjeblikket, så jeg håber at stofbleer er løsningen :)

Det er meget sjældent jeg kommer til Lyngby desværre. Kommer faktisk næsten kun til Hillerød efter at hun er blevet født men siger i hvertfald til hvis jeg lægger vejen forbi Lyngby eller Herlev! Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal velcro til når det er dagpleje/vs. De knapper nemlig så mange knapper i løbet af dagen, så det er hårdt for deres fingre :-)

Om natten vil jeg anbefale hamp eller bambus, der suger meget - men langsomt, plus noget der suger hurtigt fx frotte eller microfiber ovenpå.

Lina har fx dagligt to frotte-indlæg plus et stykke fleece i sine frottebleer fra imse vimse (det er med blebuks udover)

I vuggestuen bruger hun bumdeal bleer som er lommebleer med et mikrofiber og et bambus indlæg mener jeg det er... og det fungerer både til nat og dag for os :-)

Hvis du bor i nærheden af Herlev kan du sagtens komme forbi og se med hænderne :-P

What she said :ditto Her bruger vi mikrofiber og et indlæg, der er kombineret bambus og hamp (alvehamns fra koogko.dk) :)

Mht. knapper, så tror jeg ikke, at baby er generet af dem, det synes jeg i hvert fald ikke at Valdemar virker til at være :) Vi har nogle bleer med knapper, og hvis vi køber flere bleer, så bliver det nok også med knapper, men ja, i dp skal det være velcro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg købt bleer fra, som vi har brugt fra start af.

Vi har den store økonomi startpakke med frottebleer i onesize og newborn; frotteindlæg - vi bruger 2 stk og øverst et staydry indlæg, da Lina ikke kan tåle rispapiret mod sin numse.

Udenpå har vi så blebukser i forskellige str alt efter hvor stor hun er - vi er i medium nu :-)

dem her har vi så købt til vuggestuen; de er onesize og når du har pakket dem er det egentlig som en aio med velcro.

Jeg har bestemt lyst til at købe flere Bumdeals; da de er sindssygt nemme og egentlig er præcis ligesom en engangsble; og så er prisen også ret god, da de er inkl de indlæg jeg i hvert fald har haft brug for :loveshower

Jeg er nogen gange i Lyngby, måske vil det være nemmere for dig at mødes der? Du kan jo bare sende pb

Jeg kommer også lige med nogle spørgsmål, selvom vores baby først kommer til jul :)

Jeg var selv stofblebarn pga. allergi og rød numse. Og jeg tror også dette galdt for min bror.

Derfor tænker jeg allerede nu over, at det måske vil være der bedste for vores barn.

Jeg har dog spottet nogle miljø- og allergimærkede bleer fra Levevis i Føtex, hvilket måske kunne være en mulighed. Er der nogen af jer, der kender til disse?

Jeg synes umiddelbart, det her med stofbleer virker som en hel videnskab. Men lidt har det da hjulpet at læse denne tråd.

Her er mine spørgsmål:

Hvad er de der bumdeals, der nævnes i det citerede indlæg, for noget?

Vi skal på et tidspunkt rejse i 3 uger til Indien med en formentlig ca. 10 mdr. gammel baby. Man kan jo ikke slæbe hele Føtex's lager med af allergivenlige bleer med, så vil det ikke her være oplagt at bruge stofbleer?

Hvordan ville I arrangere jer på sådan en rejse?

Hvordan vasker man stofbleer? De skal vel vaskes seperat, men sætter I virkelig en vaskemaskine i gang hver anden dag kun med bleer?

Kan de vaskes i hånden? Bliver de i det hele taget ordentligt rene?

Kan man virkelig vaske lort af så det bliver helt rent?

Tager institutioner glædeligt imod stofblebørn? Synes de ikke, det er besværligt at skulle putte bleen i pose osv?

Hvor mange gange skifter I stofbleen i løbet af et døgn?

Hvor mange stofbleer har I?

Hvor gør I af alle dagens beskidte bleer derhjemme, indtil de skal vaskes?

Kan I ikke endnu engang lige forklare opbygningen af sådan en stofblemås? Stofble, indlæg, buks....?

På forhånd tak for svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke svare på det hele

Jeg kommer også lige med nogle spørgsmål, selvom vores baby først kommer til jul :)

Jeg var selv stofblebarn pga. allergi og rød numse. Og jeg tror også dette galdt for min bror.

Derfor tænker jeg allerede nu over, at det måske vil være der bedste for vores barn.

Jeg har dog spottet nogle miljø- og allergimærkede bleer fra Levevis i Føtex, hvilket måske kunne være en mulighed. Er der nogen af jer, der kender til disse?

Vi prøvede dem, de var MEGA DÅRLIGE til William. Jeg siger ikke at det er en dårlig ble, men man kan altså ikke planlægge hvilke ens barn kan bruge.

Jeg synes umiddelbart, det her med stofbleer virker som en hel videnskab. Men lidt har det da hjulpet at læse denne tråd.

Her er mine spørgsmål:

Hvad er de der bumdeals, der nævnes i det citerede indlæg, for noget?

En type stofble. Der er mange slags mærker - se f.eks. www.koogko.dk.

Vi skal på et tidspunkt rejse i 3 uger til Indien med en formentlig ca. 10 mdr. gammel baby. Man kan jo ikke slæbe hele Føtex's lager med af allergivenlige bleer med, så vil det ikke her være oplagt at bruge stofbleer?

Hvordan ville I arrangere jer på sådan en rejse?

Altså man vasker jo ret tit, så det er måske besværligt? Ellers kan i jo satse på stofbleer og så bare have en enkelt eller to pakker papirsbleer med som i kan supplere med hvis det går galt med vaskningen?

Hvordan vasker man stofbleer? De skal vel vaskes seperat, men sætter I virkelig en vaskemaskine i gang hver anden dag kun med bleer?

Kan de vaskes i hånden? Bliver de i det hele taget ordentligt rene?

Vi vasker dem med de gammeldags stofbleer (altså de der store hvide kvadrater, dem bruger vi på puslepuden, de som er til gylp bliver ikke vasket med) og vaskeklude (vi tørrer tismås med stofvaskeklude + dem han bliver baddet i). Og der er altså næsten ikke plads i vaskemaskinen, vasker pt hver anden dag.

Kan man virkelig vaske lort af så det bliver helt rent?

Tager institutioner glædeligt imod stofblebørn? Synes de ikke, det er besværligt at skulle putte bleen i pose osv?

Hvor mange gange skifter I stofbleen i løbet af et døgn?

Morgen, inden formiddagslur + efter, efter middagslur, inden eftermiddagslur + efter, inden nat. = 7 ca.

Hvor mange stofbleer har I?

18, ønsker os et par eller 4 mere.

Hvor gør I af alle dagens beskidte bleer derhjemme, indtil de skal vaskes?

Det søger jeg også svar på.

Kan I ikke endnu engang lige forklare opbygningen af sådan en stofblemås? Stofble, indlæg, buks....?

Vi bruger one-size alt-i-1/lommeble og putter et rispapirsindlæg i som fanger prutklumper.

På forhånd tak for svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer også lige med nogle spørgsmål, selvom vores baby først kommer til jul :) Jeg var selv stofblebarn pga. allergi og rød numse. Og jeg tror også dette galdt for min bror. Derfor tænker jeg allerede nu over, at det måske vil være der bedste for vores barn. Jeg har dog spottet nogle miljø- og allergimærkede bleer fra Levevis i Føtex, hvilket måske kunne være en mulighed. Er der nogen af jer, der kender til disse?

​Jeg tror det er dem min søster bruger i øjeblikket, og de skulle være fine (deres vaskemaskine har ventet på reservedele i snart 2 mdr)

Jeg synes umiddelbart, det her med stofbleer virker som en hel videnskab. Men lidt har det da hjulpet at læse denne tråd. Her er mine spørgsmål: Hvad er de der bumdeals, der nævnes i det citerede indlæg, for noget?

Det er lommebleer, dvs du har en "grundble" som er vandtæt og så putter man selv sugende indlæg i, alt efter hvor meget barnet tisser,

Vi skal på et tidspunkt rejse i 3 uger til Indien med en formentlig ca. 10 mdr. gammel baby. Man kan jo ikke slæbe hele Føtex's lager med af allergivenlige bleer med, så vil det ikke her være oplagt at bruge stofbleer?

Hvis i kan vaske undervejs så jo :-)

Hvordan ville I arrangere jer på sådan en rejse? Hvordan vasker man stofbleer?

Jeg kogevasker dem på 95 grader

De skal vel vaskes seperat, men sætter I virkelig en vaskemaskine i gang hver anden dag kun med bleer?

Jeg vasker hver 2-3. dag og der passer det med vores maskine... har så også noget klude og håndklæder som bruges til bleskift som ryger med.

Kan de vaskes i hånden? Bliver de i det hele taget ordentligt rene? Kan man virkelig vaske lort af så det bliver helt rent?

De bliver rene når man kogevasker dem, ville ikke vaske dem i hånden

Tager institutioner glædeligt imod stofblebørn? Synes de ikke, det er besværligt at skulle putte bleen i pose osv?

Linas vuggestue har accepteret det, da hun får meget rød numse af engangsbleer; de har så bleer med velcro og nogle bestemte poser med lynlås som de ligger bleerne i; de kommer dog hjem med alt i, da de ikke vil fjerne indlæg med lort på, eller på anden måde røre ved bleerne

Hvor mange gange skifter I stofbleen i løbet af et døgn?

Det har jeg ikke styr på, men max 10 bleer vil jeg umiddelbart sige; det er jo også meget oftere de skal skiftes i starten

Hvor mange stofbleer har I?

31 bumdeals, 5 papoose plus en masse imsevimse formsyede bleer og blecovers (som vi dog ikke bruger længere)

Hvor gør I af alle dagens beskidte bleer derhjemme, indtil de skal vaskes?

De er i plasticposer, wetbags (vandtætte poser syet af pul) eller jeg fylder dem i vaskemaskinen og kører et skylleprogram

Kan I ikke endnu engang lige forklare opbygningen af sådan en stofblemås? Stofble, indlæg, buks....? På forhånd tak for svar!

Det kommer an på hvilken type ble man bruger!

Hvis du bor i nærheden af Herlev vil jeg da gerne vise og fortælle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige til det med vask når i er på ferie..jeg ville godt nok ikke tage stofbleer med til Indien!

1. det er mega bøvlet medmindre i bor samme sted og har egen vaskemaskine..

2. i risikerer at rende rundt med beskidte stofbleer i noget tid, inden i f.eks finder i vaskeri

og -de har jo også papirsbleer i indien, som pampers etc. Måske er der parfume i- men i det vaskepulver vaskerierne vasker med er der med garanti oogså parfume i, og så er det jo lige hvidt :unsure tænker jeg. plus at den smule parfume nok er det mindst " onde" i Indien..ved ikke om i har været der, men det er næppe den smule der måtte være i bleerne der er værst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 12 dage i Dk og 2 dage ved havet for et par dage siden - og Noah har jo stofmaas :)

Naar vi er paa ferie, saa holder vaskemaskinen enten helt eller halvt ferie. Hvis jeg har mulighed for at vaske eller det bare er nogle dage, saa tager jeg natbleerne med, for paa den maade har han da stof paa halvdelen af tiden. Saa bruger vi Libero i dagtimerne. Det synes jeg selv er en fin loesning. Hvis ikke, vi kan vaske, saa har jeg et uldcover, som vi tager udenpaa engangs, for Noah tisser MEGET om natten og vi skifter ikke, medmindre der er mistanke om poelle i bleen.

Vi har 35 blandede Bumdeal/Papoose lommebleer med forskellige indlaeg og boostere. Til natten bruger vi Real Easy alt-i-en, som har en lomme, der kan boostes vildt meget og dermed holder bleen natten igennem. Vi bruger primaert hamp og bambusindlaeg i alle bleerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! Det var meget nyttigt.

Det lader ikke til, at I ligefrem anbefaler at have stofbleer med på rejse. Vi vil ikke have adgang til vaskemaskine ret ofte, så det lyder som om det bliver et større problem.

Egentlig er vores rejse® årsag til at jeg især overvejede stofbleer, da jeg tænker at alm. bleer vil fylde alt for meget.

Jeg har meget slem parfumeallergi og kan derfor ikke tåle at være kontakt med de alm. bleer. Vi fik en prøvepakke på alm. pampers, og det kunne jeg slet ikke håndtere. Så derfor spekulerer jeg ekstra over alt dette.

Men hvor mange bleer bruger man typisk pr. dag? For vi kan jo sikkert ikke have med til hele ferien.... Argh...

Mht. om vi har været i Indien før: Ja det har vi. Min mand er halvt inder/halvt sri lankaner, så det er grunden til at vi rejser dertil. Jeg har min egen sæbe og hånddesinfiktion med, så jeg kommer ikke i kontakt med parfume, for så har jeg udslæt over det hele.

Men jeg vil ihvertfald prøve med de der alm. miljø- og allergivenlige bleer fra levevis, før jeg forsøger mig med stofbleer så. Jeg synes stadig, det virker super besværligt.

Endnu engang tak fordi I vil dele ud af jeres viden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, man bruger jo sygt mange engang i starten - vi gjorde i hvert fald. Vores indkoebte bleer er one size, men Noah alt for lille til dem i flere maaneder. Jeg ville oenske, vi havde koebt newborn ogsaa :)

En anden ide kunne jo vare at koebe en masse prefolds og saa nogle wraps. De fylder mindre og kan siden bruges som indlaeg i en lommeble, f.,eks. Saa vil I kunne noejes med at vaske, naar det byder sig. Saa ville jeg dog skylle poellebleerne op. Jeg kender ogsaa til dem, der har haft stofbleer med og har vasket dem i haanden, derefter haeldt kogende vand over dem. Men har man ikke rigeligt at se til med spaedbarn paa rejse, saa faar man det da ;)

De er de faerreste bleer, der indeholder parfume, men de skal desvaerre ikke deklarere det. Men Libero goer i hvert fald ikke og er miljoemaerkede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! Det var meget nyttigt.

Det lader ikke til, at I ligefrem anbefaler at have stofbleer med på rejse. Vi vil ikke have adgang til vaskemaskine ret ofte, så det lyder som om det bliver et større problem.

Egentlig er vores rejse® årsag til at jeg især overvejede stofbleer, da jeg tænker at alm. bleer vil fylde alt for meget.

Jeg har meget slem parfumeallergi og kan derfor ikke tåle at være kontakt med de alm. bleer. Vi fik en prøvepakke på alm. pampers, og det kunne jeg slet ikke håndtere. Så derfor spekulerer jeg ekstra over alt dette.

Men hvor mange bleer bruger man typisk pr. dag? For vi kan jo sikkert ikke have med til hele ferien.... Argh...

Mht. om vi har været i Indien før: Ja det har vi. Min mand er halvt inder/halvt sri lankaner, så det er grunden til at vi rejser dertil. Jeg har min egen sæbe og hånddesinfiktion med, så jeg kommer ikke i kontakt med parfume, for så har jeg udslæt over det hele.

Men jeg vil ihvertfald prøve med de der alm. miljø- og allergivenlige bleer fra levevis, før jeg forsøger mig med stofbleer så. Jeg synes stadig, det virker super besværligt.

Endnu engang tak fordi I vil dele ud af jeres viden.

Ok så det er dig der har allergi.ok, så er det klart du tænker så meget over det. Men altså i skal rejse med en på 10 måneder og så bruger man jo ikke sååå mange bleer mere. Jeg har en på 4 mdr og vi skifter: morgen, inden formiddagslur, efter luren, inden eftermiddagslur, efter, inden sen eftermiddagslur og så til natten. Så det er 7 pr døgn. Self. Kan der ske uheld, så skal der en til Per døgn f.eks.

Men måske skal en på 10 måneder skiftes mindre ved det ikke, men ikke mere k hvert fald. Så i vos tilfælde ville det være 150 bleer more or less for 3 uger, så det er vel små 3 pakker.

Dem kan i jo så tage med, eller nøjes med 2 og købe en dernede som din mand så man skifte med, det er jo ikke altid dig der skifter, tænker jeg og så begrænser i det hele da lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt. 5 dagsbleer og en natble til Noah - paa stoffer. Og ikke meget anderledes paa Libero :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder alligevel lovende! Så tror jeg godt vi kan fylde kufferten op med bleer :D

Det skal jo alligevel være plads til shopping i kufferten på hjemturen.

Vil se på Libero. Men levevis havde ihvertfald allergi-mærke også, så det er jo en stor fordel for mig.

Men tusind tak for de gode råd. Det giver lidt mere ro på. Så er den næste bekymring bare autostol i Indien. Det bruger de vist ikke! Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder alligevel lovende! Så tror jeg godt vi kan fylde kufferten op med bleer :D

Det skal jo alligevel være plads til shopping i kufferten på hjemturen.

Vil se på Libero. Men levevis havde ihvertfald allergi-mærke også, så det er jo en stor fordel for mig.

Men tusind tak for de gode råd. Det giver lidt mere ro på. Så er den næste bekymring bare autostol i Indien. Det bruger de vist ikke! Hehe

Der findes mange bleer der er allergi mærkede - tror egentlig ikke libero's er, men jeg kan huske forkert! Her er i hvert fald en side fra allergi danmark m bleer http://dinhverdag.astma-allergi.dk/deklarationer/produkter/bleer !!

Vi bruger for i øvrigt libero bleer. Allergi mærket skal firmaet betale for at få på pakken. De skal betale testen osv. Så det kan sagtens tænkes at Libero er lige så allergi venligt, som dem med allergi mærke på! .... Tjekkede lige vores Libero pakke, de er svanemærket og ikke allergi mærkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes mange bleer der er allergi mærkede - tror egentlig ikke libero's er, men jeg kan huske forkert! Her er i hvert fald en side fra allergi danmark m bleer http://dinhverdag.astma-allergi.dk/deklarationer/produkter/bleer !!

Vi bruger for i øvrigt libero bleer. Allergi mærket skal firmaet betale for at få på pakken. De skal betale testen osv. Så det kan sagtens tænkes at Libero er lige så allergi venligt, som dem med allergi mærke på! .... Tjekkede lige vores Libero pakke, de er svanemærket og ikke allergi mærkede.

Jeg tager desværre ingen chancer, når det kommer til allergi. Det er ikke sjovt at få udslæt over det hele :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager desværre ingen chancer, når det kommer til allergi. Det er ikke sjovt at få udslæt over det hele :-(

Det forstår jeg skam godt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER