Unknown

Optjener man ferie når man har fået barselsdagpenge ?

11 indlæg i dette emne

Ja spørgsmålet er simpelt. Har fået barselsdagpenge siden 12. April. Før det var jeg på sygedagpenge.

Har jeg så ret til ferie i ferieåret der starter 1. Maj 2013? Har jeg optjent 5 uger som når man går ledig ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt spørgsmål! det vil jeg også gerne vide :)

Når man er ledig optjener man jo også ferie - selvfølgelig med dagpengesats i de dage så, men mon ikke det også gælder ved barsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det jeg tænker ( og håber ) For synes det ville være mærkeligt man mister sin ferie bare fordi man har haft barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Så brokker vi os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at sige det, men jeg er rimelig sikker på at man ikke optjener feriedagpenge, når man er på barselsdagpenge... men jeg prøver lige at finde noget der kan understøtte det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at sige det, men jeg er rimelig sikker på at man ikke optjener feriedagpenge, når man er på barselsdagpenge... men jeg prøver lige at finde noget der kan understøtte det.

ih det lyder da total unfair :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg blev faktisk selv helt i tvivl nu :D

Jeg har fundet følgende:

Du optjener feriepenge i et arbejdsforhold. Og du optjener feriedagpenge fra a-kassen på dagpenge som ledig eller syge- og barselsdagpenge fra kommunen. Det er det antal dage, du har ret til at modtage feriedagpenge for.

Det vil sige, at man burde optjene noget hvis man er medlem af en a-kasse, men du skal selv søge a-kassen. Kommunen udbetaler i hvert fald ikke ferie.

Så du må prøve at høre din a-kasse af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg blev faktisk selv helt i tvivl nu :D

Jeg har fundet følgende:

Du optjener feriepenge i et arbejdsforhold. Og du optjener feriedagpenge fra a-kassen på dagpenge som ledig eller syge- og barselsdagpenge fra kommunen. Det er det antal dage, du har ret til at modtage feriedagpenge for.

Det vil sige, at man burde optjene noget hvis man er medlem af en a-kasse, men du skal selv søge a-kassen. Kommunen udbetaler i hvert fald ikke ferie.

Så du må prøve at høre din a-kasse af.

wohu der er håb :) Jeg er ledig fra 1. April - 8. August hvor jeg starter på skole, så ville bare rigtigt gerne holde lidt ferie sammen med manden. min erfaring er nemlig man bliver smidt på kurser osv som ledig, så får jo ikke lov at gå hjemme :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man optjener ferie når man er på barselsdagpenge. Ferien optjenes så bare til dagpengesatsen og udbetaler via feriekort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :) så får jeg feriedagpenge. I er så gode piger. tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde feriedagpenge ved a kassen efter endt barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER