Mette A.

HJÆLP! Når baby spiser shampoo??

13 indlæg i dette emne

Jeg har akut brug for jeres hjælp - har prøvet at google det, men har ikke fundet noget brugbart. Lægen har lukket og har ringet til vagtlægen, men var nr. 44(!) i køen! Så i håb om at nogen har prøvet det samme spørger jeg jer!

Lise fik fat i en lille shampoo-flaske (de små fra hotelværelser). Jeg havde tjekket den at den ikke var utæt, så jeg lod hende sidde og lege lidt med den (dumme mor!). Men det er så lykkedes hende at skrue låget af uden jeg lagde mærke til det! Og hun har altså slugt en del af det. Jeg proppede fingre i munden på hende for at prøve at få hende til at kaste op og mine fingre var helt slimede og lugtede af shampoo bagefter! Det lykkedes mig ikke at få hende til at kaste op. Jeg har givet hende et glas mælk i håbet om at det kan neutralisere noget af det? Er der andet man kan gøre? Hvor bekymret skal jeg være? Skal vi køre hende på skadestuen?

Åh altså hvor er jeg bare dum og elendig til mode nu :( Hvorfor lod jeg hende også lege med den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej da!!

Ved desværre ikke noget om det, men sender dig et kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke lige hvor i bor, men jeg ville ringe til giftlinjen i den region i bor i (kan Googles)

Personligt tror jeg ikke der er noget farligt i det, men for en sikkerhedsskyld ville jeg ringe og forhøre mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og svar :kram

En sød BK-pige har sms'et mig nummeret til giftlinjen og jeg har nu snakket med dem :) der er heldigvis ikke noget giftigt i shampoo, hun kan højst få lidt ondt i maven siger de. Jeg havde gjort det helt rigtige ved at give hende et glas mælk (så noget rigtigt kan jeg da finde ud af at gøre!). Og når hun ikke kastede op af sig selv af det, så skulle jeg ikke være bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og svar :kram

En sød BK-pige har sms'et mig nummeret til giftlinjen og jeg har nu snakket med dem :) der er heldigvis ikke noget giftigt i shampoo, hun kan højst få lidt ondt i maven siger de. Jeg havde gjort det helt rigtige ved at give hende et glas mælk (så noget rigtigt kan jeg da finde ud af at gøre!). Og når hun ikke kastede op af sig selv af det, så skulle jeg ikke være bekymret.

Det var godt! Det kunne altså være sket for os alle :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram - sikke en træls forskrækkelse!!! Men som Kamillawn skriver så er det altså et hændeligt uheld - jeg kunne også SAGTENS finde på at lade Mie lege med sådan noget, uden at tænke konsekvensen til ende! Håber ikke hun får ondt i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må alligevel være noget af en forskrækkelse.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og svar :kram

En sød BK-pige har sms'et mig nummeret til giftlinjen og jeg har nu snakket med dem :) der er heldigvis ikke noget giftigt i shampoo, hun kan højst få lidt ondt i maven siger de. Jeg havde gjort det helt rigtige ved at give hende et glas mælk (så noget rigtigt kan jeg da finde ud af at gøre!). Og når hun ikke kastede op af sig selv af det, så skulle jeg ikke være bekymret.

Lad være med at være så hård ved dig selv. Det var et uheld - og der skete intet ved det :kiss

Jeg tænker bare - sjovt at hun ikke har spyttet det ud. Shampoo smager jo hæsligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram Herhjemme får Valdemar faktisk tit lov at lege med en lille flaske babyolie på puslebordet, så tror slet ikke at det er "unormalt" at lade sit barn lege med den slags - man tror jo, at de ikke kan få det åbnet! Men jeg vil da tage ved lære af din tråd nu. Kæmpe kram! Det var ikke til at vide, at hun kunne få fat i det shampoo og du reagerede jo helt rigtigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk positivt - næste ble bliver med bobler og blomsterduft ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuhh, sikke en oplevelse og forskækkelse. Min første tanke var også giftlinjen. Men du har fået styr på det hele, dejligt :)

:kram2 herfra!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik styr på det :) syntes ikke du skal bearbejde dig selv for det, det er en ting som kan ske for alle :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle krammene og de søde ord :kram

Det var noget af en forskrækkelse! Hun ser heldigvis ikke ud til at have fået ondt i maven, men hendes afføring lugter desværre stadig lige så slemt som før :P

Det er svært at lade være med at bebrejde sig selv, når det drejer sig om noget så vigtigt som ens lille barn, men jeg skal nok prøve at lade være og så minde mig selv om at der (desværre) nok vil gå mange ting galt igen med tiden. Men så er det jo godt at vi har tråden "En mors bekendelser", så kan jeg læse den og ikke føle mig så alene hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER