MrsAndersen

Plukkeveer

15 indlæg i dette emne

Bare sådan af almindelig interesse: hvor ofte har I plukkeveer, og i hvilke sammenhænge kommer de?

Selv har jeg dem nogle gange dagligt, ikke voldsomt ofte - de kommer ikke nødvendigvis når jeg anstrenger mig eller noget, men af og til når jeg er ude og gå tur med hunden, eller når jeg bøjer mig forover efter et eller andet (+ ved orgasme, fandt jeg hurtigt ud af - not nice :blink )

Jeg har ingen idé om, hvad der er normalt, andet end at man ikke må have "for mange", de må ikke være regelmæssige og de må ikke gøre ondt.

Var det ikke noget med, at det er livmoderen, der forbereder sig på at lave rigtige veer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har dem altid om morgenen når jeg vågner fordi jeg skal tisse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dem altid om morgenen når jeg vågner fordi jeg skal tisse

Meget apropos, har dem også når min blære virkelig er fyldt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer er jo med til at gøre livmoderen klar til fødsel - så det er jo Ok at man har dem. Jeg fik en huskeregel af min jordemoder i min sidste graviditet, da jeg syntes at jeg havde rigtig mange. Hun sagde, at plukveer var godt, men når man lagde sig ned og slappede af skulle de gå væk, ellers var de ikke sunde:-( Jeg har dem hvis jeg går lidt for stærkt eller bliver stresset. Men de går fint væk igen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha dem har jeg hele tiden efterhånden.. Når jeg er aktiv/passiv, sidder ned, om natten vågner jeg af dem, når jeg skal tisse og lige har tisset.. Der er ikke det tidspunkt jeg ikke har dem :rolleyes Nogle af dem trykker bare, mens andre gør "krampe-agtigt" ondt og giver lidt sved på panden.. Nogle er kort og andre kan være flere minutter.. De er også denne gang, en del af grunden til jeg er blevet sygemeldt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører til i maj-gruppen, men læser indlæg herinde også :-)

HUSK at mange plukkeveer kan skyldes blærebetændelse! Jeg siger det fordi jeg selv var symptomfri, men havde mange plukkeveer, også når jeg slappede af.. Faktisk kom de på alle tidspunkter af dagen.. Så var jeg ved den obligatoriske lægeundersøgelse og jeg havde blærebetændelse og blev straks sat på penicilin kur, og vupti!!....Plukkeveerne kommer nu kun når jeg anstrenger mig meget eller er lidt stresset :-) Så hvis man er i tvivl, er det SÅ vigtigt at få tjekket urinen, fordi det kan i værste tilfælde sætte en fødsel igang :-\

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og de skal ikke nødvendigvis gøre ondt, for det gjorde mine altså ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har ikke noget, jeg kan identificere som plukveer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har ikke noget, jeg kan identificere som plukveer...

Det er da dejligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Jeg har dem virkelig meget. Nogle gør ondt, men de fleste strammer bare til. De kommer osse når jeg skal tisse :)

Dog er de faktisk værst når jeg ligger mig ned om aftenen og slapper af, nogle aftener bølger de indover mig så jeg bliver helt bekymret. Snakkede med min læge dagen efter jeg havde talt 12 på en time :o0 det ku jeg ik li :( nu er jeg sygemeldt resten af min graviditet, og det har jeg det godt med. Hun sygemeldte mig ned det samme da jeg fødte vores søn 35+4, så det tog hun faktisk meget alvorligt.

Som om der osse er kommet lidt mere ro på nu. Skal dog ringe ned i morgen og ha svar på urinprøve, omkring blærebetændelse.. så må jeg se hvad den siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Jeg har dem virkelig meget. Nogle gør ondt, men de fleste strammer bare til. De kommer osse når jeg skal tisse :)

Dog er de faktisk værst når jeg ligger mig ned om aftenen og slapper af, nogle aftener bølger de indover mig så jeg bliver helt bekymret. Snakkede med min læge dagen efter jeg havde talt 12 på en time :o0 det ku jeg ik li :( nu er jeg sygemeldt resten af min graviditet, og det har jeg det godt med. Hun sygemeldte mig ned det samme da jeg fødte vores søn 35+4, så det tog hun faktisk meget alvorligt.

Som om der osse er kommet lidt mere ro på nu. Skal dog ringe ned i morgen og ha svar på urinprøve, omkring blærebetændelse.. så må jeg se hvad den siger.

Lyder meget fornuftigt, især taget i betragtning du sidst fødte for tidligt.. Man skal ikke tager chancer når det gælder liv og død :-) Godt i har fundet en løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, lige præcis... Det vigtigste er baby i maven. Hver dag tæller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtig mange af dem, især de dage, hvor jeg ikke får slappet nok af...og så kommer de hele tiden!

Sørg for at slappe af så meget som muligt og evt. få lavet en urinprøve for blærebetændelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, så skal jeg i hvert fald ikke brokke mig - det er faktisk ikke så ofte, jeg har plukkeveer jo - og fik heldigvis tjekket for blærebetændelse for et par uger siden og der var intet.

Det er nok mest, når jeg lige anstrenger mig lidt - eller når jeg virkelig skal tisse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var heller ingen blærebetændelse hos mig... Synes ellers jeg tisser konstant lige for tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER