Barbamama

Hvad spiser jeres børn?

5 indlæg i dette emne

Hej kære juli-12-mødre :kram2

Hvad fodrer I jeres små purke med? Jeg sidder og kigger i Helens bog om mad og børn og i Mad og Småfolk og er ved at få liiiiiiiidt sved på panden. Laver I andre ting som græskarrisotto, lam og kylling/pastiknak-ret til jeres unger? :unsure

Herhjemme får Valdemar havregrød hver morgen og kartoffelmos stort set hver aften. Kartoffelmosen er tit sammen med noget andet, f.eks. kyllingekødboller (most ud i kartoffelmosen), broccoliblanding (fra frost) eller fisk (nu fik vi f.eks. torsk igår, så fik han også), men nogle gange også bare ren kartoffelmos.

Til formiddag får han en eller anden frugtmos (oftest sveske eller æble) og et stykke frugt i hånden, f.eks. vandmelon eller pære. Det samme får han til eftermiddag.

Til middag får han grøntsagsmos, f.eks. gulerodsmos, jordskokmos eller persillerodsmos, og så får han noget rugbrød (evt. ristet) at gumle på ved siden af, og nogle gange et stykke squash, agurk eller lignende at gumle på.

Han bliver ammet ca. 6-7 gange i døgnet: Inden formiddagslur, inden eftermiddagslur, efter eftermiddagslur, inden putning om aftenen og så 2-3 gange i løbet af natten.

Jeg synes jo egentlig, at han får ret meget grønt, men indrømmet, så får han ikke vildt meget kød eller fisk... :unsure Sad bare lige og blev helt bange for, at han bliver helt fejlernæret :unsure :( Og pt. synes jeg, at han virker som om at han kæmper lidt med mavsen, og det får mig jo bare til at tænke endnu mere over, om han får det rigtige at spise. :unsure

Hvad giver I jeres ca. 7 mdr gamle børn? Og hvor tit får de bryst/flaske? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille får 4 flasker i døgnet..

Hun får en flaske inden hun skal sove :) Det er to lure, også til nat.. Udover det, får hun en flaske om natten/morgen.

Hun får begrænset kød.. Nogen gange smager hun vores til aftensmaden.. Ellers får hun lidt frikadelle eller fisk som fingermad. Også leverpostej på rugbrødden.

Camille ELSKER øllebrød :) Og hirsegrød... Har svaret i den anden tråd, og der står også lidt i min mortråd, omkring hendes mad.

Hun er blevet lidt kræsen, og har en fin ide om hvad hun gider spise og ikke gider spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte er vidst lidt sin egen, men her er hendes dagsprogram:

Vågner omkring 8.30-9.30 (medmindre jeg vækker hende, fordi vi skal til mødregruppe, svømning eller stimulastik), også får hun morgenmad som består af havregrød lavet på 1 dl. Havregryn og 2 dl. Vand. Der kommer så en smørklat og frugtmos af æble og pærer i grøden ellers spiser hun det ikke.

I løbet af et par timer får hun så en flaske. Så kommer hun ud og sove.

Når hun vågner får hun rugbrødsmad med leverpostej, avocado eller makrel, som dessert får hun agurk eller melon.

Så går der et par timer igen også får hun en flaske mere.

Næste måltid er så aftensmaden som består af noget mos lavet på kartofler, sweetpataos, broccoli, blomkål, ærter, gulerødder eller lign. Vi er ikke så gode til det med at komme kød i maden, men det skal vi rigtigt i gang med nu.

Kl. 9.00 får hun nattøj på og får en flaske, og når kl. er ca 21.30 ligger hun i sin seng og sover til næste morgen.

Så Alberte får altså 3 måltider og 3 flasker. Hun får i øvrigt vand eller sødmælk til alle måltiderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl 05 amning

Kl 08 hirsegrød med frugt (det er forskelligt hvad der kommer i, kommer an på hvad vi har. Når der ikke lige er noget, er jeg glad for at vi har diverse frosne bær i fryseren, som jeg bare lige kan koge op i en skål i mikroen :) )

Kl 09.30 amning inden formiddagslur

Kl 12 frokost (laver her dobbelportion så der også er til aftensmad) kartoffelmos med grøntsager, kommer igen an på hvad vi har :) nogle gange får hun også kød i, men som regel er det først til aften hun får kød

Kl 14 amning inden eftermiddagslur

Kl 16 eftermiddagssnack i form af frugt eller grønt, også noget hun selv kan sidde med. Igen forskelligt, kommer an på hvad vi har :)

Kl 17.30 aftensmad (samme som frokost) hun får det kød vi får, og hvis det er noget hun ikke må få, har vi nogle små portioner i fryseren af noget vi bare lige kan blande i hendes mad. Ellers er torskerogn også nemt :)

Kl 19.30 amning inden hun sover for natten

Sophia drikker vand til sine måltider. Jeg venter med mælkeprodukterne til hun er omkring et år regner jeg med. Glutenholdige madvarer venter vi også lige en måneds tid med endnu regner jeg med.

Synes ikke maden behøver være så fansy pansy, så længe man sørger for at de får en masse forskellige smagsoplevelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :lovebk Det lyder til at vores børn får sådan nogenlunde det samme, så det gør mig tryg mht. at Valdemar får godt nok mad :) Super, tak for det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER