Guest M's mor

Gåstol

35 indlæg i dette emne

Hvad er jeres erfaringer med gåstol?

Vi har fået det anbefalet men har bare hørt så meget dårligt så ved ikke rigtig om jeg tør prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er det et no go at bruge en gå stol. Børnene kan ikke selv sige fra, når deres ryg ikke kan holde dem oprejst længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet frarådet, vi har ellers arvet en, men den forbliver bare udenfor rækkevidde, i hvertfald indtil han har lært at gå, helt på egen hånd, så må vi se om han vil have den derefter, eller også giver jeg den bare videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det et no go at bruge en gå stol. Børnene kan ikke selv sige fra, når deres ryg ikke kan holde dem oprejst længere.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline bruger sin flittigt - og hun sætter sig vel og mærke bare tilbage, hvis ikke hun gider stå eller fræse rundt. Da hun havde problemer med at komme af med noget, var det faktisk det eneste sted hun kunne komme af med det... Så vi bruger den, og hun er rigtig glad for sin :-) SP sagde god for den, men uanset hvad er den super til hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig forstået, hvad de skulle gøre godt for. Valdemar morer sig storartet ved at gå med mine hænder om livet og er ellers fint tilfreds med at kravle, og jeg har ikke travlt med at han skal lære at gå, det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig forstået, hvad de skulle gøre godt for. Valdemar morer sig storartet ved at gå med mine hænder om livet og er ellers fint tilfreds med at kravle, og jeg har ikke travlt med at han skal lære at gå, det skal nok komme :)

For mig har det intet at gøre med at hun skal gå. Men det er super hun lige kan sidde der i fem minutter mens jeg støvsuger, eller lignende.

Hun elsker også bare at sidde og lege... Så :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også én, og vi bruger den med omtanke og aldrig længe ad gangen..... Begge unger har ELSKET den, og Charlie sad der gerne hele dagen hvis han fik lov :P

Min personlige (og ganske uprofessionelle) mening er at det er et sjovt stykke legetøj, der, med forsigtighed og omtanke, kan bruges uden dårlig samvittighed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... Jeg bruger den heller ikke for at han skal lære at gå, men kun til underholdning..... Der er jo legetøj på den, og til afveksling, når mine arme er trætte og han bliver sur over ikke at kunne kravle :P Så giver den et godt lille break, og han futter jo rundt i hele køkkenet med den og NYDER at komme omkring og pille ved alt muligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig har det intet at gøre med at hun skal gå. Men det er super hun lige kan sidde der i fem minutter mens jeg støvsuger, eller lignende.

Hun elsker også bare at sidde og lege... Så :-)

Det er jo også bare fint :) Jeg mente heller ikke noget "forkert" med det jeg skrev, bare at vi ikke havde mærket behovet herhjemme :)

Vi har også én, og vi bruger den med omtanke og aldrig længe ad gangen..... Begge unger har ELSKET den, og Charlie sad der gerne hele dagen hvis han fik lov :P

Min personlige (og ganske uprofessionelle) mening er at det er et sjovt stykke legetøj, der, med forsigtighed og omtanke, kan bruges uden dårlig samvittighed ;)

Det vil jeg godt tilslutte mig (uden dog at have erfaring med den eller have undersøgt det) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har ikke en. Vores SP siger at det kun er noget man anbefaler at bruge til handicappede børn :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores børn har elsket deres vogne

Jeg har brugt den kort tid af gangen til hvis jeg lige skulle være sikker på de ikke lige kunne lave ballade i mens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V lånte en til Zoey. Den var fin når jeg skulle støvsuge. For så gik hun efter mig uden jeg skulle være bange for at falde over hende eller problemer med hun blev rullet ind i ledningen. Men når det er sagt gad hun den ikke. Er glad for vi ikke brugte penge på den. Men mht om de må eller ej, er min holdning "alt med måde" så hvis børnen gider synes jeg den er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total nogo herhjemme!

Ligesom skråstol og hoppegynge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 % no go herhjemme og det fik min svigermor af vide med store bogstaver, da hun for nogle år siden snakkede om at gemme nevøernes gåstol til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen og skal ikke have men som Troldemor skriver så kan den med omtanke bruges som du stykke legetøj. Mie har fået min gamle hoppegynge og "hopper" i den ca. 10 min af gangen Og mens jeg er der. Det er kun et par gange i ugen hun kommer i den. Hvis gåstolen bruges på samme måde kan jeg ikke se problemet. Men syntes det er en stor investering for noget som ikke skal bruges særlig meget og så fylder den helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan forresten fortælle at min mand var gåstole barn og var rigtig gammel før han kunne gå. Han lærte en helt forkert teknik fordi han i gåstolen skubbede fra med begge ben. Han fik heller ikke trænet blancen eller de rigtige muskler i benene. Så det ér et stykke legetøj der skal bruges med omtanke, ikke et hjælpemiddel til at lære dem at gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total nogo herhjemme!

Ligesom skråstol og hoppegynge..

Har der på samme måde som Glowin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm vi spare vist de penge så. For hun kan for det første sagtens underholde sig selv på gulvet. Og støvsuger jeh er det mens hun sover eller også putter jeg hende i kravlegården.

Troede det ville styrke deres ben lidt men det kan jeg godt se ikke er tilfældet.

Min mor nævnte også en hoppe gynge. Den havde min lillebror været glad for. Og han kunne sidde der længe. Den gang var der vist ikke fundet ud af det ikke var godt at sidde der så meget. Men kan den styrke hendes ben lidt? For de er altså lidt dovne. De bliver helt gele agtige nå hun skal stå lidt på dem. For man øver det jo lidt. Men det gider hun ikke.

Da jeg var 7 mdr stod jeg op af ting. Hun er 8 mdr og kravler ikke en gang. Men sp havde ikke virket bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har der på samme måde som Glowin

Altså vi brugte skråstol. Men det var så hun kunne være med når der blev lavet mad. Det var ikke lang tid af gangen. Men den var guld værd herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har som sagt en hoppegynge, men igen det er et stykke legetøj og ikke et redskab. Jeg tror du skal prøve at massere hendes ben rigtig meget, det råd fik jeg af en fysioterapeut da Mie overhovedet ikke ville støtte på sine ben mens alle andre i samme alder gjorde. Og så cykle med benene (fx mens du synger 2 vers at 10 små cyklister eller sådan noget) og kryds bevægelser (højre fod til venstre hånd og omvendt 6 gange hver gang du pusler) det hjalp rigtig meget - nu er Mie meget yngre så jeg ved ikke HVOR godt det hjælper, men prøv det, det skader i hvert fald ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for rådende. Det vil jeg da prøve.

Jeg har madison mistænkt for at være lidt doven. Hvorfor gøre noget selv når mor og far løfter mig. Så nu skal det være slut.

Jeg har det sådan at hun har bedst at at ligge på gulvet hvor hun kan bevæge sig og udfolde sig. Så ville heller ikke bruge en hoppe gynge ret meget hvis jeg overhovedet ville få den brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut no go her. Er stor tilhænger af at barnet får lov at bevæge sig i eget tempo ellers var de jo blevet udstyret med hjul fra fødsel. ... Min niece brugte sin flittigt og hun kunne ikke gå før hun var to år. Og i dag som 10 årige er hun stadig noget bagefter motorisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt er jeg imod gåstole.

Men jeg ved at SP anbefaler det i enkelte tilfælde.

Min veninde har brugt det meget (lidt for meget efter min mening) til hendes, da han slet ikke støttede på sine ben som 6 måneder gammel, og det har gjort at han nu, 8 mdr, støtter på sine ben og selv rejser sig op af ting :)

Så hør det du selv føler mest for. Men gør det med måde. :)

Jeg mener ikke de bør sidde der mere end 10-15 min, højest, af gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER