Carcassonne

Begravelse hvornår

14 indlæg i dette emne

Hej.

Min moster døde i går aftes af kræft og efterlader nu min kusine på 12 år som forældreløs. Derfor er der en masse ting som skal være i orden og vil derfor ikke forstyrre de aller nærmeste lige nu.

Men idet hun er død i går, hvornår kan man så regne med et begravelse?

Altså hvor længe efter dødens er indtruffet bliver der holdt begravelse?

Jeg ved at hun skal brændes, har det nogen betydning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig ondt.

Bisættelser plejer at finde sted inden for en uges tid ca. Derefter foregår brændingen og nedsættelse af urnen er noget tid efter selve ceremonien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min mands bedste gik der 2 dage til bisættelsen ( bedstefar ville meget gerne have det hurtigt overstået )

Urne nedsættelsen var efter en lille måneds tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er meget forskelligt men typisk efter en 5-7 dage.. Har dog også været afsted til en 12 dage efter ca fordi de ikke ville ramle ind i påsken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, så hedder det senest 8 dage efter. Men der kan self. Være årsager til, at nogen må skubbe det lidt frem.

Mon ikke du får besked med tiden om hvornår det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, så hedder det senest 8 dage efter. Men der kan self. Være årsager til, at nogen må skubbe det lidt frem. Mon ikke du får besked med tiden om hvornår det er?

Jo selvfølgelig gør vi det, men ville gerne have en idé om hvornår det er da vi bor ret langt derfra og skal have planlangt nogle ting i forhold til det. Og planen er at vi får gæster lørdag-mandag som har bestilt hotel, så om vi skal aflyse det osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest kondolerer jeg. Hvor må det være hårdt som 12-årig at miste begge sine forældre.

Min far blev først bisat efter 10 dage, men det var pga forskellige ting. Normalt er det inden en uge (og oftest ikke søndag (pga alm gudstjeneste) og mandag (da graveren har fri om mandagen))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo selvfølgelig gør vi det, men ville gerne have en idé om hvornår det er da vi bor ret langt derfra og skal have planlangt nogle ting i forhold til det. Og planen er at vi får gæster lørdag-mandag som har bestilt hotel, så om vi skal aflyse det osv.

Umiddelbart vil jeg tro at det tidligst bliver tirsdag i næste uge.

Og så gør det mig også frygteligt ondt at høre :( stakkels pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg tro at det tidligst bliver tirsdag i næste uge. Og så gør det mig også frygteligt ondt at høre :( stakkels pige

Værste er at der ikke er klarhed om hvor hun skal hen nu. Er jo ikke en drømmesituation at sende hende i plejefamilie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af det på din families vegne, ikke mindst din kusine. Det må være en hård situation for hende. Min morfar er lige gået bort, han blev bisat efter 10 dage (han skulle obduceres først). Urnen ved jeg ikk hvornår kommer i jorden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kondolere

stakkels pige,er der ikke noget familie som står hende nært,hvor hun kan komme i familie pleje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kondolere

stakkels pige,er der ikke noget familie som står hende nært,hvor hun kan komme i familie pleje

Det hedder netværkspleje. Det vil som oftest være det kommunen vil gå efter. Hvis der er familie, som har lyst og mulighed for at tage hende til sig, synes jeg du skal fortælle om netværkspleje, hvis de ikke allerede kender til det. Man kan få kost og logi betalt, og andre småting men kommunerne oplyser desværre sjældent om de muligheder, da det jo koster dem penge. Min mor sidder i bestyrelsen i plejefamiliernes landsforening og er altid villig til at give et råd med på vejen - send mig en pm hvis det er.

Jeg kondolerer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er jeg ked af. Ville lige sende et :kram på vejen!

Min far blev også begravet på 10. Dagen.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan fortælle at der er bisættelse i morgen, hvilket vel også er meget logisk så man rammer weekenden.

Så er begravelse på 3-4 dagen. Men man har jo også vidst hun var dødende så nogen ting var planlagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER