JaWeLa

Grød/mos igen...og institutionsstart

8 indlæg i dette emne

Uanset at jeg gerne ville vente til Victoria var ca. 5 mdr. med opstart af grød/mos, måtte jeg sande, at det var mit behov, ikke hendes...

Hun var bare så klar! :mam

Så siden hun var ca. 4 mdr. har hun fået smagsprøver på forskellige typer grød og kartoffel og gulerodsmos.

Hun får dem om aftenen, fordi det tydeligvis var, når vi alle sad ved spisebordet, at hun var mest nysgerrig.

Det passer også ca. med, at det er mellem 2 amninger, så hun ikke er for sulten eller træt.

Hun synes simpelthen, det er fantastisk. Hun sidder i sin :babystol (vi har Stokkes Newborn til at klikke på Tripp-Trapp'en), så kan hun se os alle. Hun drikker selv vand af sin kop, selv om der ryger noget ved siden af, har hun godt styr på at få den til munden, men bliver madet med ske. Hvis hun rækker ud efter skeen, får hun den, og det lykkedes hende næsten altid at få den i munden, men grøden kan godt være havnet på hagesmækken undervejs :rolleyes

Hun er altså stadig kun på 1 måltid om dagen, og det erstatter ikke pt. en amning...Lige nu er planen at føje et formiddagsmåltid på inden for de næste 14 dage, hvor hun også runder 5 mdr.

Vi har fået plads i vuggestuen (børnehuset) fra d. 16. april (skal starte arbejde d. 6. maj), og har aftalt at skulle på besøg i morgen kl. 9.30.

Er lidt spændt...Håber på det bliver en lige så god oplevelse, som da vi skulle aflevere storebror, det er jo i den grad kemien, der afgør det!

Fordi vi har denne "frist" hængende over hovedet føler jeg et vist pres på at få skruet op for måltiderne, men tænker at det er noget af det, vi skal snakke med personalet om i morgen...Hvad kan og vil de tilbyde hende?

Hvor langt er I med måltider?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med lidt liv i gruppen:)

Theodor spiser ca en halv dl grød omkring frokosttid, men han får stadig ligeså ofte flaske som før. Indimellem smager han lidt frugtmos, men jeg har haft så meget om ørerne at jeg kun har kunnet overskue at holde fast i det ene faste måltid om dagen. Det går til gengæld rigtigt godt med grøden. Han spiser rimeligt pænt og er supernysgerrig. Han kan tilsyneladende rigtigt godt li det og bliver indimellem nærmest overivrig. Er først begyndt at give ham vand af et plastglas de sidste par dage, men det klarer han fint.

Puha, vuggestueplads allerede. Det er da sejt! Her hvor vi bor er ventelsterne kilometerlange, så vi strækker barslen så længe vi kan. Ikke at det er nok, så vi må finde en alternativ løsning imens...og jeg tror nok, jeg har fundet den:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi på to skemåltider dagligt :) Charlie får grød med æblemos om morgenen, næste måltid en flaske, så en omgang mos med lidt forskelligt og derefter to flasker til de næste to måltider. I går prøvede jeg også med et 3. måltid, han spiste fint, meeeen var ikke 100% klar så han ville gerne have en flaske bagefter :)

Så det går rigtig fint her. Næste uge bliver Charlie 6 mdr. så der skal han introduceres for kød :)

Vedr. instit. plads, ja jeg nupper hele barslen, så det er først omkring 1. aug. at Charlie skal afsted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, at det går godt med maden derude :)

Manden min har ikke mulighed for at holde en masse barsel på en gang, og jeg havde ikke umiddelbart lyst til at holde det hele på en gang...Så løsningen blev tidlig institutionsstart, men at jeg så er på nedsat tid (31,5 time/uge) i næsten 2 år. Selv om det lige nu er hårdt at tænke på, så ved jeg, at jeg bliver glad for at komme tilbage på arbejde.

Men øv for en oplevelse i går, da vi besøgte institutionen...Det viser sig, at der ikke er mad til vuggestuebørnene, som vi ellers havde fået opfattelsen af på hjemmesiden, så hun skal have "madpakke" med :blink

Hvad giver man en 7½ mdr. gammel baby med???

Det kan jeg ikke lige gennemskue, slet ikke når vi fik det indtryk, at det helst ikke skulle være noget, der som sådan skulle tilberedes...

Som min mor sagde, da jeg snakkede med hende: "Sikke et frysepose- og plastikbøttecirkus, du kommer ud i..."

Havde ikke lige tænkt mig, at hun skulle leve af færdigprodukter <_< Men kan heller ikke se, hvordan vi ellers klarer den. Nogen der har erfaring med opvarmet hjemmelavet mos? :help

Har ringet til pladsanvisningen idag og skitseret problemstillingen: at vi har fået en plads, der ikke er det, vi troede den var!

Medarbejderen, jeg fik fat i, var enig med mig i, at det er et problem, at opfordre borgerne til at være digitale, hvis man ikke kan regne med oplysningerne!

Så nu er der en eller anden der kontakter mig, så får vi se, hvad det ender med.

Overvejer dagpleje, da der er kost med her, selv om det ikke er det, vi ønsker. Men opgiver vi pladsen kommer vi bag i køen, what to do... :wacko

Øv, hvor er der mange ting, der er blevet besværlige siden vi for 10 år siden afleverede Marcus <_<

Den gang var mad, bleer og lign. en del af den ydelse, vi betalte for. Det er ikke blevet billigere, men vi får mindre for pengene, og personalet er presset ud over, hvad der er rimeligt for dem og ikke mindst vores børn!

Vil du ud med din alternative løsning Fister? ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo en fantastisk løsning med nedsat tid. Du har skrevet det før, jeg havde bare glemt det:)

Men surt med vuggestuen. Og slet ikke iorden! Jeg håber der er en løsning til jer snart.

Jeg holder lige min alternative for mig selv, for det handler i virkeligheden også en del om min egen fremtid. Men der er ikke noget hokus pokus, det er bare nogle tilfældigheder som ser ud til at gå op i en højere enhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder da til en være cirkus! Og skod at i ikke kan regne med de info der står på hjemmesiden. Har de ikke besøgsdage for nye forældre? det har de stort set allesammen her omkring os på bryggen.

Jeg tænker om du ikke kan vende hende til at spise kold grød? så kan du jo sagtens give hende hj.lavet grød og mos med, som de ikke behøver at varme. Her er spiser Leah det hele. Det rør hende heldigvis ikke hvilken temp. maden har, hverken grød, mos el flaksen.

Men det går fint med grøden her. Jeg er dog ikke så god til at få det gjort hver dag ^_^ Men bliver nok nødt til at tage mig sammen, for hun er helt vild med ALT hvad hun får indenbors og det kan kun gå for langsomt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUBIII :yay Tror jeg måske, jeg kan sige ;) Måske er det lykkes at få det hele til at flaske sig...

I går lykkedes det endelig at få områdelederen i tale...Hun kunne desværre berette, at der ikke er nogen institutioner i Frederikssund Kommune, der har madordning til de små :o Det ville vi godt have vidst!!! Men hun ville undersøge, hvordan det fungerede i en inst., der lige havde modtaget 2 små på 6 mdr., og vende tilbage. Hun vender tilbage på SMS (hun ringer tilbage, mens Victoria bliver vaccineret...). Hun har talt med ledende SP, der henviser til SST's vejledning om mad til spæd- og småbørn :huh

Ja, tak, den kender jeg...Alternativt kan jeg tale med egen SP om det... :prik

Vi drøftede muligheder herhjemme i går aftes:

1. Vi prøver på en eller anden måde, at få det til at fungere

2. Vi ønsker en DP plads i stedet eller...

3. Vi søger om plads i den kommune, vi kommer fra og som vi begge arbejder i

Nr. 3 havde vi ikke tænkt på tidligere, for så havde vi nok gjort det fra start af ;) Idéen opstod, fordi jeg ville sammenligne med, hvad andre kommuner gjorde.

Så mens vi snakkede om det, gik jeg på den digitale pladsanvisning og skrev hende op til den samme inst., som vi havde til den store (man er vel tryghedsnarkoman :rolleyes )

Problemet med, hvornår vi kunne få plads, måtte vi tage, når vi kunne se, hvilket nr. hun fik på listen...

Idag fik jeg så nærstuderet kommunens hjemmeside igen for at sikre, at der nu også er madordning og andre småting, og læser mig til at hvis man bor i anden kommune, skal man ringe og tale med pladsanvisningen...Så det gør jeg, og kommer til at tale med den medarbejder, der står for anvisningen til den konkrete inst., og hun kan fortælle, at det faktisk ser fornuftigt ud med pladserne, og at vi måske allerede kan komme med i puljen, der får plads, fordi BH-børnene rykker :glad

Da jeg ringer til manden og fortæller det, spørger han om, vi også kan sikre, at hun kommer på samme stue, men det er jo op til inst. selv at fordele børnene. Nå, jamen så kontakter jeg bare lederen...(som stadig er den samme som for 10 år siden...)

Et par timer senere ringer han, og siger at han har fået svar fra hende:

Hvis hun får en indmeldelse, vil hun straks sige ja til at modtage Victoria, og at vi skal glæde os, for inst. bliver totalrenoveret pt. , så ultimo maj flytter de ind i et helt nyt hus.

Hun vil desuden gøre noget, hun ellers aldrig gør, vi kan få lov at vælge "voksen". Dette fordi 2 af de voksne, der dengang var på stuen, efter renoveringen ikke længere skal arbejde sammen.

Kan man ønske sig mere?? :glad Nu håber vi bare, at pladsanvisningen er lige så velvillig, som hun sagde, de ville være.

Når tiden kommer søger vi BH plads i egen kommune, så hun kan danne relationer med nogle af de børn, hun skal gå i skole med...

Beklager den lange smøre, er bare glad lige nu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor lyder det bare godt at det forhåbelig flasker sig for jer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER