Dorita

Øjenbetændelse?

5 indlæg i dette emne

Er der nogen der kan dele deres erfaring med mig?

Leo vågnede i morges med et øje der virkede lidt hævet og med en lille smule pus. Vi rensede det med kogt afkølet vand og hævelsen faldt hurtigt, så vi besluttede han godt kunne komme i vs. Det er imidlertid blevet hævet igen og omgivelserne er meget røde. Han klør sig hele tiden i begge øjne. Der er ikke noget at se på selve øjet og der kommer ikke pus. Vi vil helt sikkert ringe til lægen i morgen, men vil lige høre om nogen herinde har nogle gode råd? Tror I det er øjenbetændelse? Og er der noget vi kan gøre i dag?

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna har nu haft øjenbetændelse i 6 dage og NUJ, hvor er jeg træt af det! <_< Hendes øjne er ikke hævede, men der er gult snask og de er fugtige og lidt rødlige.

Der findes flere forskellige former for øjenbetændelse - nogen kan behandles, andre kan ikke. Du kan læse lidt HER og hvis han er meget generet, så ville jeg helt sikkert kontakte lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for linket :)

Det lyder faktisk ikke som nogen af de to. Frygter lidt det kan være allergi så :( Nå, må høre hvad lægen siger i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes heller ikke det lyder som øjenbetændelse, i hvert fald ikke den slags min Leo har haft, der havde han så meget puds i øjnene om morgenen at han ikke kunne åbne øjnene før vi havde renset.

Tror desværre også mere på allergi - jeg har selv pollen allergi, og mine øjne "arter" sig som du skriver her, når det er værst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen gættede også på allergi. Så må vi se når hun ser ham.

Man kan vel ikke have pollenallergi nu-sneallergi måske :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER