mino

Går i væk når i ammer ??

35 indlæg i dette emne

Der er bare sådan en verden til forskel på, hvordan folk gør det...

Nogle er så optaget hvor helt utroligt naturligt det er, så det bare med vold og magt skal ske så demonstrativt og ned-i-halsen-på-samtlige-tilstedeværende (for at understrege pointen om, at intet sørme må være uønsket, når det gælder små børns behov), at jeg sq bliver lidt træt i ansigtet... De der opfører sig lidt mere afdæmpet og diskret, de må for min skyld amme, hvor de har lyst - jeg kommer bare næppe selv til det.

På samme måde ved jeg godt, at babyer skal skiftes - men når man (jeps, true story) på en kæmpegræsplæne insisterer på, at bleskiftet SKAL ske midt mellem den udendørs cafés borde, hvor folk (læs blandt andre jeg) sidder og spiser deres frokost, så er det altså ikke så underligt at tolerancen overfor forældre med baby, den falder til et minimum... Man skal have lov at være der allesammen, men det gavner altså ikke nogen at gå i en grøft, hvor man slet ikke viser hensyn til andre, fordi det bare bliver SÅ vigtigt at få igennem, at man har mest ret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er bare sådan en verden til forskel på, hvordan folk gør det...

Nogle er så optaget hvor helt utroligt naturligt det er, så det bare med vold og magt skal ske så demonstrativt og ned-i-halsen-på-samtlige-tilstedeværende (for at understrege pointen om, at intet sørme må være uønsket, når det gælder små børns behov), at jeg sq bliver lidt træt i ansigtet... De der opfører sig lidt mere afdæmpet og diskret, de må for min skyld amme, hvor de har lyst - jeg kommer bare næppe selv til det.

På samme måde ved jeg godt, at babyer skal skiftes - men når man (jeps, true story) på en kæmpegræsplæne insisterer på, at bleskiftet SKAL ske midt mellem den udendørs cafés borde, hvor folk (læs blandt andre jeg) sidder og spiser deres frokost, så er det altså ikke så underligt at tolerancen overfor forældre med baby, den falder til et minimum... Man skal have lov at være der allesammen, men det gavner altså ikke nogen at gå i en grøft, hvor man slet ikke viser hensyn til andre, fordi det bare bliver SÅ vigtigt at få igennem, at man har mest ret...

Det kan vi sagtens blive enige i. Jeg er da heller ikke fortaler for at lade brysterne haenge ud over det hele paa alle mulige og umulige steder, eller som jeg laeste om: en, der lod brysterne lufte lidt bagefter - paa en cafe - fordi brystvorterne skulle lufttoerre! Selvfoelgelig er der graenser, men ganske almindelig amning af sin lille baby - altsaa broedfoede sit afkom! - det kan jeg virkelig ikke forstaa, hvordan nogen kan faa sig selv til at demonstrere imod. Man behoever jo for pokker ikke at kigge paa det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er jo en forskel(og radikal forskel) for om du tager en flaske frem til barnet, eller som nogle mødre gør, hiver hele pattøjet ud til alles udsyn. Jeg synes sgu heller ikke, at det er spor lækkert i min frokost.....

Redigeret:

Og det skal lige nævnes, at jeg HAR ammet og ammet offentligt(Blev jeg jo ligesom nødt til)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rart at høre jeg ikke er den eneste ;)

Men for mig er der også stor forskel på at jeg sagtens kan amme så folk overhovedet ikke kan se noget som helst også dem der sidder og luft tørre bagefter ;)

NEMLIG! Gør altid meget ud af ikke at vise bryst og har som sagt oftest en stofble over skulder, barm og barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er jo en forskel(og radikal forskel) for om du tager en flaske frem til barnet, eller som nogle mødre gør, hiver hele pattøjet ud til alles udsyn. Jeg synes sgu heller ikke, at det er spor lækkert i min frokost.....

Redigeret:

Og det skal lige nævnes, at jeg HAR ammet og ammet offentligt(Blev jeg jo ligesom nødt til)

Selvfoelgelig kan den radikale forskel vaere der, men jeg synes det er helt galt at en mor rgundlaeggende boer gaa vaek for at amme - eller for den sags skyld daekke sig selv og sit barn til! Noah vil ikke daekkes til, men hans dyne maa godt komme godt omkring, saa det goer vi faktisk ofte, saa er NOAH skaermet af. Det handler ogsaa om, hvilket toej, jeg har paa. En troeje, jeg hiver ned eller en troeje, jeg hiver op - maaske ogsaa med en top under, saa min mave ikke er fri. Jeg kan sagtens amme diskret uden at daekke os til og hvis noget har ondt i :numse , saa er det ikke mit problem - eller det burde ikke vaere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er bare sådan en verden til forskel på, hvordan folk gør det...

Nogle er så optaget hvor helt utroligt naturligt det er, så det bare med vold og magt skal ske så demonstrativt og ned-i-halsen-på-samtlige-tilstedeværende (for at understrege pointen om, at intet sørme må være uønsket, når det gælder små børns behov), at jeg sq bliver lidt træt i ansigtet... De der opfører sig lidt mere afdæmpet og diskret, de må for min skyld amme, hvor de har lyst - jeg kommer bare næppe selv til det.

På samme måde ved jeg godt, at babyer skal skiftes - men når man (jeps, true story) på en kæmpegræsplæne insisterer på, at bleskiftet SKAL ske midt mellem den udendørs cafés borde, hvor folk (læs blandt andre jeg) sidder og spiser deres frokost, så er det altså ikke så underligt at tolerancen overfor forældre med baby, den falder til et minimum... Man skal have lov at være der allesammen, men det gavner altså ikke nogen at gå i en grøft, hvor man slet ikke viser hensyn til andre, fordi det bare bliver SÅ vigtigt at få igennem, at man har mest ret...

Meget enig - amning er et fundamentalt behov og skal barnet spise så skal barnet spise - men hvis man har MULIGHED for at vende ryggen til, gå i et ammerum eller gøre det ganske diskret så gør man da det.

Jeg tænker at når man nu VED at ens bordherre har det skidt med det, så kan man godt tage lidt hensyn. Fint nok hvis man ammer diskret og han bare er en snæver synet egoist der er imod amning generelt, men det kan jeg ikke læse ud fra TS indlæg. JEG ville bare tage hensyn no matter what, fordi det er så lille en ting for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at når man nu VED at ens bordherre har det skidt med det, så kan man godt tage lidt hensyn. Fint nok hvis man ammer diskret og han bare er en snæver synet egoist der er imod amning generelt, men det kan jeg ikke læse ud fra TS indlæg. JEG ville bare tage hensyn no matter what, fordi det er så lille en ting for mig.

Kort fortalt så var min kære bordherre som havde noget imod jeg ammede vores gamle nabo og han er bare mega sippet med ALT og det var ikke pænt sagt at han ikke gad se på jeg ammede derfor blev jeg på tværs ;)

Hvis han nu havde sagt det pænt så fair nok så kunne jeg da måske flytte mig men en sur gammel mand der med onde øjne siger at han ikke gider sidde og se på at jeg fodre mit yngel ( jeps yngel blev der sagt ) den type vil jeg ikke flytte mig for ;)

Normalt ammer jeg heller aldrig foran min svoger og hans venner ( 18 årige knejter ) fordi jeg ved de bliver forlegne over det så tager selvfølgelig normalt hensyn men der gik min grænse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ammede gik jeg primært afsides af den grund at jeg til at starte med brugte suttebrik og det tager altså lidt tid at sætte på. Da jeg lagde suttebrikken var det bare blevet naturligt for mig at gå afsides. Både Ronja og jeg havde det bedst med det.

Jeg har så oplevet at selvom jeg prøvede at gå lidt afsides så kom der en over og satte sig ved siden af og begyndte at kigge meget intents og interesseret og begyndte nærmest at dikke Ronja. Det synes jeg var meget grænseoverskridende for Ronja var kun 9 dage og det hele meget nyt. Jeg ved godt jeg ikke lige gik i et andet rum, men alligevel synes jeg det var ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort fortalt så var min kære bordherre som havde noget imod jeg ammede vores gamle nabo og han er bare mega sippet med ALT og det var ikke pænt sagt at han ikke gad se på jeg ammede derfor blev jeg på tværs ;)

Hvis han nu havde sagt det pænt så fair nok så kunne jeg da måske flytte mig men en sur gammel mand der med onde øjne siger at han ikke gider sidde og se på at jeg fodre mit yngel ( jeps yngel blev der sagt ) den type vil jeg ikke flytte mig for ;)

Normalt ammer jeg heller aldrig foran min svoger og hans venner ( 18 årige knejter ) fordi jeg ved de bliver forlegne over det så tager selvfølgelig normalt hensyn men der gik min grænse ;)

Altså når folk bliver stride på forhånd og man har overskuddet til at tage konflikten så er det fair nok. Tænker også på kvinden der blev smidt ud af en restauration i tivoli fordi hun ammede (i den udlægning jeg har hørt diskret) Det er bare ikke i orden, hvis de sådan et sted ikke ønsker folk ammer offentligt så må de etablere ammerum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2C1AD988-40A8-43AE-A846-BAAC66FB9AF8-2798-000002567D0824AC_zpsb6a6a203.jpg

Men når det er sagt, synes jeg faktisk, at det er almindeligt hensyn at skærme en bryster lidt. Det

ER naturligt, men jeg mener ikke at naturligt = skal vises frem. Mine bryster er ikke mindre naturlige fordi jeg ikke ammer, men derfor ville jeg ikke kunne finde på at hive dem frem et offentligt sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER