bidstrup80

billeder på facebook

14 indlæg i dette emne

jeg har en dejlige datter på 2 måndere, jeg bor ikke sammen med moren, men har haft samvær indtil for nydelig hvor hun har nægetet at overholde samværsaftalen vi, pga af billeder af vores datter som jeg har taget af hende langt ud på min facebook(ikke nøgen) og moren vil åbenbart ikke jeg har det, hvem bestemmer det når vi har fælles forældremyndighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bumbum den synes jeg er svær, hvis i har fælles forældremyndighed og billederne ikke virker stødende på nogen måde. Ligger moren ikke billeder ud af jeres datter?

Jeg spørger fordi, at hvis hun ikke gør, så kan det handle om barnet historie, og det af at din datter ikke selv kan få lov til at vælge, hvilke billeder, som skal være af hende på internettet. Noget af det har jeg hørt diskuteret i medierne, at børn født her i denne facebook tid ikke selv er med til at bestemme, hvilke billeder, som offentligheden ser, og at man skal tænker over dette som forældre.

Men hvis datterens mor selv ligger billeder ud, så handler det jo ikke om det, men om en konfilkt, som kommer til udtryk grundet billederne, som sikker stikker dybere. Så ville jeg vælge at slette billederne, og se om du så må se datteren.

Og i princippet, så har i jo fælles forældremyndighed, og må så blive enige om, hvilke billeder der må ligges ud, og hvordan de lægges ud på facebook (altså så de er sikret, at det kun er dig, og dine venner som kan se billederne, og ingen andre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen i bund og grund kan hun jo ikke tillad sig at tilbageholde jeres barn på det grundlag.

Du bestemmer vel over barnet når det er i din varetægt og omvendt.

Hvor ved hun hvd der er blevet lagt ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ingen ret til på den baggrund, at holde dit barn tilbage.

Hvis jeg var dig, ville jeg dog "bare" slette billederne, og imødekomme ønsket om at der ingen billeder kom på facebook.. Også få det samvær.

Jeg ved som lærer, at vi skulle have begge forældres tilladelse, til at elevernes billeder skal på nettet - så tror "desværre" det samme gælder her.. At hvis hun siger nej, så er det "nejet" der tæller.. Men det selvfølgelig kun hvis hun ikke selv smider billeder på facebok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ingen ret til på den baggrund, at holde dit barn tilbage.

Hvis jeg var dig, ville jeg dog "bare" slette billederne, og imødekomme ønsket om at der ingen billeder kom på facebook.. Også få det samvær.

Jeg ved som lærer, at vi skulle have begge forældres tilladelse, til at elevernes billeder skal på nettet - så tror "desværre" det samme gælder her.. At hvis hun siger nej, så er det "nejet" der tæller.. Men det selvfølgelig kun hvis hun ikke selv smider billeder på facebok ;)

Hvorfor mener du det er hende som har veto, hun kan da ikke bestemme over hans handlinger.

Og da heller ikke hvad han syntes et etisk korrekt brug af Facebook

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mener du det er hende som har veto, hun kan da ikke bestemme over hans handlinger.

Og da heller ikke hvad han syntes et etisk korrekt brug af Facebook

Nej, jeg siger bare at hvis JEG stod i den situation, så ville jeg virkelig hellere se min datter, end at have billeder af hende på facebook - Jeg gad ikke det skulle forhindre mig i at se hende. Så ville jeg fjerne billederne, og finde en løsning.

Derudover, så siger jeg at jeg VED at hvis en skole fx skal smide billeder på nettet, skal begge forældre være enige om et "ja" - hvis den ene siger nej, må skolen ikke.. Og jeg tænker, at det måske kan gælde i forhold til billeder på facebook også ;) Jeg har i hvert fald en veninde, der ikke lægge billeder på facebook af sin søn, da faren ikke vil have det :) Men ved ikke om det er noget der er "bestem" eller om hun bare er så sød at respektere det :)

Ligemeget hvad: Så synes jeg billederne skal fjernes, så du kan se din datter. Så må i forsøge at blive enige. Hvis det kun er en "mening" hun har, og du reelt kan gøre hvad du vil, ville jeg nok lukke min profil, og lade billederne være for mine venner - så hun ikke kunne se dem..

Jeg synes det er en dum "kamp", og jeg synes det er dumt at tage den, mens det er barnet det går ud over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg siger bare at hvis JEG stod i den situation, så ville jeg virkelig hellere se min datter, end at have billeder af hende på facebook - Jeg gad ikke det skulle forhindre mig i at se hende. Så ville jeg fjerne billederne, og finde en løsning.

Derudover, så siger jeg at jeg VED at hvis en skole fx skal smide billeder på nettet, skal begge forældre være enige om et "ja" - hvis den ene siger nej, må skolen ikke.. Og jeg tænker, at det måske kan gælde i forhold til billeder på facebook også ;) Jeg har i hvert fald en veninde, der ikke lægge billeder på facebook af sin søn, da faren ikke vil have det :) Men ved ikke om det er noget der er "bestem" eller om hun bare er så sød at respektere det :)

Ligemeget hvad: Så synes jeg billederne skal fjernes, så du kan se din datter. Så må i forsøge at blive enige. Hvis det kun er en "mening" hun har, og du reelt kan gøre hvad du vil, ville jeg nok lukke min profil, og lade billederne være for mine venner - så hun ikke kunne se dem..

Jeg synes det er en dum "kamp", og jeg synes det er dumt at tage den, mens det er barnet det går ud over.

Det drejer sig vel ikke om en kamp.

Men om, om moren har ret til ikke at udlevere barnet pga billederne når de har fællesforældremyndighed.

Personligt syntes jeg ikke hun kan tillade sig det da faren selv må bestemme når datteren er hos ham.

Det her er ikke en skole/ børnehave men en mor som vil bestemme over sin X og datteren når hun er dammen den X'en.

Da de gik fra hinnanden, frasagde hun sig den ret.

Personligt syntes jeg moren er smålig og besidderisk. Men jeg ville også slette billederne og se mit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er også stærkt modstander af at billeder af mit barn skal på facebook, men jeg hvis min mand og jeg ikke var sammen, så tænker jeg, at jeg bare måtte acceptere, hvis han lagde billeder af vores søn derud. Det har jeg vel ikke ret til at bestemme, i hvert fald ikke hvis vi havde fælles forældremyndighed.

Jeg tror bestemt selv at du bestemmer, om der skal være billeder af din datter på facebook. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok pille dem ned igen alligevel, så du ikke bliver unødvendigt uvenner med moderen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige set at moren selv og hendes moster har billeder af min datter liggende men jeg må åbenbart ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og har sendt sagen i fogedretten for at få samværsaftalen overholdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og har sendt sagen i fogedretten for at få samværsaftalen overholdt

GOD ide.. Hun lyder til at være svær at danse med :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er bare et udpluk af det samarbejdeschikane jeg har beviser for indtilvidere er smser fra hende og hendes nye fyr hvor de skiver at jeg skal holde mig væk fra mit datters liv og nøjes med at havde de tre andre børn jeg har på samvær og lade dem være mor og far for vores datter, lade være at give beskede om hun føder 2 måndere for tidligt(især når de var usikker på om hun overlevede), så jeg først fik det at vide af en fælles veninde hun havde født og var blivet far 3 dage efter, to dages kamp for at få lov at se hende på sygehuset, en udtalese fra hende i sf og om at jeg ikke bare kunne vente med at få samvær til vores datter kunne forstå hvem der var faren, vil bestemme om jeg skal havde billeder på fb, når hun selv og lige det sidste ikke at overholde samværsaftalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hun er godt nok strid synes jeg. Håber statsforvaltningen kan sætte hende på plads!

Super, at du kontakter fogedretten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dit spørgsmål omkring billeder, er jeg ret sikker på du selv bestemmer. Specielt hvis hun selv lægger billeder på.

Jeres datter er 2 måneder og født 2 måneder for tidligt? Hvor længe siden er det I gik fra hinanden?

Nu kender jeg ikke de nærmere omstændigheder, men jeg har selv en datter der er født 11 uger før tidligt. Under ingen omstændigheder, ville jeg lade min nyfødte (for hvis hun er 2 mrd er hun at betragte som terminsdato nu og dermed "nyfødt") datter transportere frem og tilbage i en samværsaftale. Når man føder så meget for tidligt, er man nødt til at give barnet ro, ro og ro. Ikke for meget skift mellem hænder, ikke for meget "larm" uro og ændringer i hverdagen.

Jeg vil ikke tage side overhovedet, for jeg kender ikke de nærmere omstændigheder. Synes blot man skal huske, at der kan være flere sider af en sag inden man udråber nogen til at være tarvelig og strid.

Det er en rigtig rigtig svær tid, når man får et barn der er født så meget for tidligt. Det gør rigtig meget ved én, at opholde sig på sygehuset 24/7 i lang tid, og som du siger, hvis man har været usikker på om barnet overlever.

Jeg kan sagtens forstå din frustration, for jeg er sikker på du elsker din datter, som du gør dine andre børn. Men mit bedste råd er, at lade moderen finde sig selv. Bliv ved med at vise interesse for barnet, så SF og andre ved det ikke er modvilje fra din side. Men prøv også at vende den om. Måske prøver moderen til barnet at beskytte barnet og gøre hvad hun tror er bedst. Jeg håber du forstår din hensigt med dette indlæg. Jeg tager ikke hendes side, men hvis du kæmper mod hende nu, tror jeg det bliver rigtig svært at samarbejde fremover. Hun vil forsøge at beskytte sin datter mod alt, hvad man på sygehuset får et vide er bedst. Og det er altså pt ro, ro og ro. Vis din interesse ved f.eks at læse lidt om præmature børn. Vis du ved noget om det. At du forstår hvilke behov jeres datter har (igen, så siger jeg ikke, at du ikke gør). Er der evt mulighed for, at du kan se din datter hjemme hos moderen? Jeg håber det løser sig for jer, så jeres datter kommer til at trives bedst muligt.

De bedste tanker og tillykke med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER