Mommy Wannabe

Fertilitetsbehandling i KBH/Nord.Sj. - Hvem er de bedste?

16 indlæg i dette emne

Hvor finder man den bedste behandling i Nordsjælland/København?

Jeg har hørt en masse godt herinde, om klinikker i Jylland, men synes ikke jeg er stødt på anbefalinger af klinikker på Sjælland. Jeg har længe spekuleret over hvilke muligheder man har hvis man bor nord for København som jeg gør. Jeg har haft en gynækolog i en del år som jeg har været glad for at komme hos, så da det kom til PB så var det naturligt at lade dem hjælpe mig med det også. Jeg har dog under behandlingen overvejet om der mon var bedre muligheder. Jeg kunne derfor rigtigt godt bruge jeres erfaringer og anbefalinger. Jeg er villig til at rejse et godt stykke vej hvis behandlingen er det værd! Jeg bruger som det er nu enten en time til halvanden med det offentlige eller en halv time i bil, hver vej. Det ville være fint med noget tæt på, men det er vigtigere for mig at stedet er godt.

Det jeg søger er:

Beliggende i KBH eller Nordsjælland

Dygtige behandlere der gerne har den nyeste viden

Søde behandlere der har tid til klienterne

Information om hvad der sker og skal ske fremover

God succes rate - De skal IKKE ligge nr. chok på listen over hvor i landet man får den bedste behandling (Ved ikke om en sådan liste findes, men i ved hvad jeg mener :D )

Jeg hører også gerne om steder man i hvert fald IKKE skal vælge :huh Er meget rart at vide om der er steder man bør holde sig fra... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kan jeg ikke lige læse i dit indlæg om det er i privat regi eller offentligt regi. Men hvis det er i offentligt regi vil jeg helt klart anbefale fertilitetsklinikken på Herlev sygehus.

Det er de mest sympatiske mennesker og knald dygtige synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lige læse i dit indlæg om det er i privat regi eller offentligt regi. Men hvis det er i offentligt regi vil jeg helt klart anbefale fertilitetsklinikken på Herlev sygehus.

Det er de mest sympatiske mennesker og knald dygtige synes jeg.

Først og fremmest tak for svar :)

Det er en privat klinik jeg går på nu - er bare fortsat på den klinik jeg havde førhen til alm dameting.

Umiddelbart tænker jeg at privat klinik nok mest er mig - men det kan bygge på mine fordomme måske. Hvis der er et vildt godt sted i det offentlige så er jeg på ingen måde afvisende over for det.

Tror jeg tænker at de er lidt mere firkantede i det offentlige? At man skal tage tingene fra en ende af, tre forsøg af hver ting før man kan gå videre og max tre forsøg med noget selvom det egentligt virker ok at modne æg osv - uden dog at blive gravid. Men som sagt kan det være at det bare er en fordom jeg har?

Jeg er rigtigt glad for at de ikke er så firkantede hvor jeg går nu, at jeg kunne springe direkte videre til nogle hormoner der ville virke i stedet for at jeg skulle have givet det flere forsøg med noget jeg slet ikke reagerede på. Det er de travle til tider hektiske konsultationer jeg er lidt ked af og den til tider manglende information.

Jeg savner at der er god tid når jeg er oppe til samtale eller scanning. At jeg får at vide hvad man kan se under scanningen, hvor store æg og slimhinde er, hvad tidshorisonten mon er, er der risici osv. En bedre forklaring af nye ting og den slags. Synes tit jeg går derfra med tusind spørgsmål. Kunne være rart at de kom det svarende på de mest normale spørgsmål - det er dem der har erfaringen - de ved sikkert hvad det er normalt at bekymre sig om eller hvilken viden man har brug for. Det er ikke altid man selv ved hvad man bør spørge om før man sidder derhjemme alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tanke du har om de offentlige har jeg og en veninde absolut ikke oplevet. Nu var der kun behov for et forsøg for mit vedkommende. Men min veninde fik 7 iui-forsøg samme sted og altså ikke de der max 3 forsøg.

Jeg tror at de fleste klinikker ser på det enkle par og deres resultater - jeg ska ikke ku sige at det er sådan alle steder, men det er den erfaring jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis de ting du søger er faktisk alle de ting vi fik på Herlev. De tog sig tid til folk og forklarede undervejs. Det gør selvfølgelig at der til tider er ventetid for andre men sådan er det jo.

Jeg oplevede faktisk en gang at der var mødt en indvandrerkvinde uanmeldt op fordi hun havde en masse spørgsmål og bekymringer omkring hendes behandlingsforsøg. Hende tog de med ind og talte med og tog sig tid til hende også.,

Også er jeg i øvrigt enig med Ria omkring forsøgene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg synes ikke, at Hvidovre var specielt firkantede - og den private gynækolog, jeg startede hos, anbefalede dem varmt. Men jeg lytter lige med, for jeg får brug for en privat klinik i hovedstadsområdet inden for 1-1/2 år... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg håber lidt at jeg allerede er gravid nu og at det derfor slet ikke bliver aktuelt før en evt nr 2 :) Men det er meget rart at have en back up plan hvis det nu ikke er tilfældet.

Det er rigtigt dejligt at i kan fortælle om gode oplevelser. Hvordan med ventetid, er den ikke lang hvis man skal have en henvisning til det offentlige?

Jeg ved ikke om det bare er mig der har brug for flere informationer end normalt, jeg kan bare virkelig godt lide at have fået alt forklaret. Vil gerne føle at der er styr på tingene og tit har jeg nok også brug for at spørge to gange for at være sikker. Vil også rigtigt gerne have at lægen selv kommer med info, at man ikke selv skal vide hvad man skal spørge om - det er jo ikke altid man ved hvad man skal spørge om hvis man er i gang med noget nyt!! Den del savner jeg lidt der hvor jeg er nu. Det ville også være rart at blive mødt med lidt mere venlighed og forståelse hvis man ringer med et spørgsmål eller er bekymret over et eller andet. Der tager de det nok lidt fra den vinkel at alt selvfølgelig er fint uden egentligt at lytte til ens bekymringer. Tror også bare man bliver mere følsom end man ellers er når man starter i behandling. Hormonerne påvirker ens krop og psyke og man er lidt på ny usikker grund. Jeg har jo ikke syntes der var det store problem førhen selvom de altid har været MEGET hurtige og effektive deroppe. Den gyn jeg oprindeligt havde mestrer virkelig evnen at være hurtig og effektiv samtidigt med at være forstående og forklare tingene. Men det har den anden der tager sig af fertilitetsbehandlingen ikke helt på samme måde. Det har ikke betydet så meget førhen - men det påvirker mig nu. PB er en stor ting og det er også en stor ting at skulle stikke sig med diverse hormoner og hvad man nu ellers skal. Så derfor overvejer jeg om der mon findes et sted jeg vil føle den tryghed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg synes ikke, at Hvidovre var specielt firkantede - og den private gynækolog, jeg startede hos, anbefalede dem varmt. Men jeg lytter lige med, for jeg får brug for en privat klinik i hovedstadsområdet inden for 1-1/2 år... :-)

Er det fordi du skal i gang med PB nr. 2 til den tid? Eller hvorfor har du brug for privat klinik hvis du har været glad for Hvidovre?

Er der nogen af jer der ved om der findes en liste hvorpå man kan se behandlingssteder og evt en oversigt over hvor gode de forskellige steder er? Synes jeg har hørt nogle herinde på BK snakke om lister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad om en henvisning først i juni og vi fik en tid til samtale midt i august. De har sommerferie og lukket hele juli, så jeg synes at det var hurtigt vi kom til.

Ang det med at du gerne vil ha forklaret og svar på en masse ting. Så er det helt normalt synes jeg. Man vil jo gerne vide hvad der sker, hvorfor osv. Alt det oplevede jeg på den klinik vi var på. Det var slet ikke samle-bånd-verden. Nej de tog sig tid til at forklare hvorfor vi sku ha hjælp, hva de så på scanning, alt det med hormonerne og hvad der sku ske til selve iui. Man sku endelig spørge hvis man var i tvivl om noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad om en henvisning først i juni og vi fik en tid til samtale midt i august. De har sommerferie og lukket hele juli, så jeg synes at det var hurtigt vi kom til.

Ang det med at du gerne vil ha forklaret og svar på en masse ting. Så er det helt normalt synes jeg. Man vil jo gerne vide hvad der sker, hvorfor osv. Alt det oplevede jeg på den klinik vi var på. Det var slet ikke samle-bånd-verden. Nej de tog sig tid til at forklare hvorfor vi sku ha hjælp, hva de så på scanning, alt det med hormonerne og hvad der sku ske til selve iui. Man sku endelig spørge hvis man var i tvivl om noget.

Det er lige præcis sådan jeg godt kunne tænke mig at det skulle være!!

Hvis jeg skal forsøge igen vil det være stort set det samme jeg skal igennem så nu kender jeg det jo. Ved nu at det kan lade sig gøre at lave et æg og hvilken dosis der skal til. Kan være jeg vælger IUI-h i stedet for hjemmerul hvis der bliver en næste gang. Men ellers burde det være det samme. Men der vil med garanti dukke nogle spørgsmål op hvis jeg skal igennem en IUI og hvis det viser sig at der skal mere til for at blive gravid vil jeg med endnu større garanti blive rigtigt nervøs og have brug for ro og information.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med Rigets klinik? Jeg læste noget fra deres informationshæfte, det så ikke så indbydende ud :blink Tænkte faktisk at der ville jeg i hvert fald ikke hen :wacko Men kunne være rart med nogle erfaringer fra jer er har været der. Det er ikke altid man kan læse sig til om et sted er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det fordi du skal i gang med PB nr. 2 til den tid? Eller hvorfor har du brug for privat klinik hvis du har været glad for Hvidovre?

Jeps:-) anden gang er der jo ingen vej uden om det private. Eller.. Gad egentlig vide, om man også kan betale sig ind på hospitalerne... Hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps:-) anden gang er der jo ingen vej uden om det private. Eller.. Gad egentlig vide, om man også kan betale sig ind på hospitalerne... Hmm...

Ja det var da egentligt et godt spørgsmål! Ved kun at det er egenbetaling, med i det ord ligger der jo intet omkring hvorvidt man så bare skal betale selv på hospitalet eller om man er forvist til det private system?

Ellers ved jeg at der hvor jeg går nu skal man kun betale for medicin osv, ikke for at de udfører arbejdet. Sådan var det i hvert fald i 2011 hvor der var egenbetaling for alle. Der var det en god klinik i forhold til andre steder, som tog betaling for alt. Ved ikk om det var forklaret forståeligt? Jeg er på via mobilen, så er det lidt besværligt at svare på indlæg :-!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Dansk Fertilitetsklinik på Frederiksberg .... De er super søde, og vi føler os i de bedste hænder.

Kommer vi til reagensglasdelen, skal vi dog på Hvidovre, men det kommer vi så direkte herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trianglen klinik i Hellerup kan varmt anbefales. De er SÅ søde og man har den samme læge tilknyttet hele vejen igennem. Det havde jeg ikke hvor jeg gik før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet alle mine ude på Trianglen...

Jeg har altid følt mig meget velkommen, og har været så glade for dem der ude. Jeg har haft samme læge hele vejen igennem både 1. og 2. gang, så han lærte os rigtig godt at kende og vi var meget trygge ved at stille ham de ikke så sjove spørgsmål.

De har de sødeste sygeplejersker tilknyttet, og man kan altid ringe med spørgsmål osv.

Vi blev henvist der ud til for at få lavet IUI-forsøg men da de ikke virkede og der var 6 mdr. venteliste til Hvidovre på det tidspunkt besluttede vi os for at betale for 3. forsøg på trianglen imens vi ventede på Hvidovre.

Her anden gang var vi slet ikke i tvivl om at det var der vi skulle ud og have lavet den/de næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER