Winky

Drømmepose i indkøbsvogn?

17 indlæg i dette emne

Jeg skal på shoppetur i et storcenter med Liv på mandag, og en i min mødregruppe har givet mig det råd, at i stedet for at have barnevogn med, så har hun en voksendyne, som hun folder og lægger i bunden af en indkøbsvogn, og så ligger baby der og kan kigge ud mellem tremmerne ^_^ Så er der lidt mere at kigge på end fra en barnevogn, når de nu ikke er så gamle, at de må sidde op endnu. Det vil være rigtig rart for mig, da hun efterhånden er blevet for nysgerrig til at ville ligge ned i barnevognen, når hun ikke er træt og kan sove <_<

Men da jeg har en drømmepose, tænkte jeg, at det var ligeså nemt at tage den med, men er i tvivl om den kan være i en indkøbsvogn, så tænkte om der var nogle herinde, der havde prøvet det?

Jeg har målt den, den fylder ca. 41 x 80 cm., men jeg har tit en klapbox med, når jeg handler og den er ca. 35 x 47 cm. og såå meget plads synes jeg nu heller ikke, der er til overs, når den ligger deri :unsure

Jeg har prøvet at google størrelse på indkøbsvogne, men uden held ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor vil du have varerne?

Da Karla var lille havde vi ikke lige luret den med at sætte autostolen mellem barnesædet og håndtaget, så der stod autostolen i vognen, og det var da ikke mange varer vi havde plads til :)

Jeg tænker også, at det ikke er det bedste sted at ligge - bunden er hård, og de er udsat for træk og mange stimuli. Jeg ville vælge at tage en pude med, og sætte hende op i barnevognen med puden i ryggen, når hun vil kigge rundt :)

God shoppingtur :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker også mange stimuli, det er fint nok lidt tid men de har også brug for at blive skærmet. Jeg slog i stedet kaleshen ned på barnevognen, de skal nok få set en masse. Lig hende evt på maven lidt, det er god ryg træning og hovedet kommer højt op så hun kan se noget mere.

Drømmeposen kan ikke være i indkøbsvognen, det kan en lift ikke og den er kortere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vil du have varerne?

Da Karla var lille havde vi ikke lige luret den med at sætte autostolen mellem barnesædet og håndtaget, så der stod autostolen i vognen, og det var da ikke mange varer vi havde plads til :)

Jeg tænker også, at det ikke er det bedste sted at ligge - bunden er hård, og de er udsat for træk og mange stimuli. Jeg ville vælge at tage en pude med, og sætte hende op i barnevognen med puden i ryggen, når hun vil kigge rundt :)

God shoppingtur :shop

Det med plads til varerne er jo ikke anderledes, end hvis jeg har barnevogn med ;) Og så meget skal jeg heller ikke have, og skal ikke alene afsted, så der er "folk" til at slæbe, hvis det bliver et problem :)

Når de ligger på drømmeposen (som har køereplade) eller en voksendyne, der er foldet, undgår man jo netop at de ligger på en hård bund, så det problem, kan jeg heller ikke se. Træk afhjælpes ved at hun ligger i drømmeposen. Stimuli kan være det eneste problem, jeg kan se her, som gør at barnevognen vil være at foretrække.

Man må vel ikke sætte dem op i barnevognen med en pude i ryggen, når de ikke er ældre? c045.gif Ingen tvivl om at hun gerne vil, og jeg har også gjort det i nogle få min. engang imellem :whistling Men i længere tid er vel ikke godt for ryggen?

jeg tænker også mange stimuli, det er fint nok lidt tid men de har også brug for at blive skærmet. Jeg slog i stedet kaleshen ned på barnevognen, de skal nok få set en masse. Lig hende evt på maven lidt, det er god ryg træning og hovedet kommer højt op så hun kan se noget mere.

Drømmeposen kan ikke være i indkøbsvognen, det kan en lift ikke og den er kortere.

jeg tænker også mange stimuli, det er fint nok lidt tid men de har også brug for at blive skærmet. Jeg slog i stedet kaleshen ned på barnevognen, de skal nok få set en masse. Lig hende evt på maven lidt, det er god ryg træning og hovedet kommer højt op så hun kan se noget mere.

Drømmeposen kan ikke være i indkøbsvognen, det kan en lift ikke og den er kortere.

Hvis den ikke kan være der, så er det så nemt :) Så må det blive barnevognen, og håbe på det er udsyn nok for en nysgerrig baby at slå kalechen ned. Jeg kommer dog også til at have bæresele med, så den kan hun også sidde i noget af tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Karla var 4 måneder foreslog SP, at vi satte hende i bv med pude i ryggen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har brugt rygstøtten i barnevogen så han lagde lidt op af den i starten.. så sidder de ikke helt op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Noah i baeresele eller i barne-/klapvogn, som lille godt stoettet af pude i ryggen og dyne, saa han ikke vaeltede ud til siden. Jeg ville ikke ligge ham i en indkoebsvogn, og Noah er ogsaa barnet, der hurtigt faar for meget af indtryk. Skulle jeg vaelge mellem indkoebsvogn og barnevogn, helt klart sidstnaevnte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre det var ENORMT besværligt at få barnevogn med, så ville jeg vælge barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig og en veninde var på shopping i et storcenter en dag, vi kørte i samme bil så vi havde kun en barnvogn med, min veninde havde hendes voksi med, og den lagde hun ned i en vogn, den kunne godt være i den, og der lå hendes dreng altså ganske godt og hyggede sig.. dog måtte vores to små skiftes til at tage deres lur i barnevognen, fordi det var ikke let for ham i indkøbsvognen.

Det mest optimale er helt klart at have barnevognen med, og så en pude i ryggen, eller andet.. jeg vipper altid det indbyggede ryglæn op og voksien godt op i siderne, så har Silas siddet godt og stabilt der, med god støtte ;) men som nødløsning kan det godt lige gå an med en indkøbsvogn, er min erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vil du have varerne?

Da Karla var lille havde vi ikke lige luret den med at sætte autostolen mellem barnesædet og håndtaget, så der stod autostolen i vognen, og det var da ikke mange varer vi havde plads til

Her i huset er det forbudt at stille autostolen der vi tager 2 kurve og sætter under vognen til vare

Da min ældste søn var spæd var vi i Bilka og der gik en mor med autostolen oppe ved sædet hun slap et kort øjeblik stolen og i samme øjeblik går der en ældre mand ind i hendes vogn så autostolen med baby røg ned på gulvet ;( glemmer aldrig den lyd ;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset er det forbudt at stille autostolen der vi tager 2 kurve og sætter under vognen til vare

Da min ældste søn var spæd var vi i Bilka og der gik en mor med autostolen oppe ved sædet hun slap et kort øjeblik stolen og i samme øjeblik går der en ældre mand ind i hendes vogn så autostolen med baby røg ned på gulvet ;( glemmer aldrig den lyd ;(

Nej Uhhhhh, jeg havde den en enkelt gang staaende tvaers over paa en lynindkoebstur og goer det aldrig mere! Holdt jo fast i den hele tiden, for jeg var slet, slet ikke tryg ved det med min lille baby deri :o

Faktisk i storcentre for det meste i baeresele, fordi Noah ikke kan udstaa alt det kaos med lys, lyde, mennesker og nyt hoejt musik i hver butik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har det helt klart også bedst i enten barnevogn eller bæresele. I dag var vi i IKEA og så havde vi ikke rigtig plads til barnevognen (altså hjem :P ) så det blev bæresele og hun nød det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene :tak Det bliver barnevogn så :) Men der er vist lidt delte meninger om de må sidde op ved hjælp af en pude i ryggen, for jeg har læst flere steder + fået at vide af min SP at man ikke må, når de ikke selv kan sidde :unsure Så jeg håber, hun kan sidde i bæreselen det meste af tiden, hvor hun ikke er træt, så barnevognen primært bliver brugt til, når hun er træt, eller evt. en kort periode med noget i ryggen, så hun kan sidde.

Glæder mig forøvrigt til at skulle afsted - det er første gang, jeg sådan skal på "udflugt" med hende, så det bliver lidt sjovt at prøve :)

Her i huset er det forbudt at stille autostolen der vi tager 2 kurve og sætter under vognen til vare

Da min ældste søn var spæd var vi i Bilka og der gik en mor med autostolen oppe ved sædet hun slap et kort øjeblik stolen og i samme øjeblik går der en ældre mand ind i hendes vogn så autostolen med baby røg ned på gulvet ;( glemmer aldrig den lyd ;(

Puuha, det frygter jeg også :o Normalt når jeg handler og har Liv med, sidder hun godt nok der i autostolen, men jeg har altid en hånd på stolen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved vores autostol er der da sådan nogle "hakker", så stolen sidder ret godt fast, så der tror jeg man skal gå ret meget ind i vognen, før den falder af - Men jeg ville aldrig gå fra vognen mens hun var der.. Men nu er hun så stor, så hun bare sidder i barnesædet i vognen ;)

Grunden til de ikke må sidde selv, sådan "stavlet op", er at de ikke rigtig kan rykke sig, hvis de sidder forkert.. Også er det ikke sundt at belaste deres ryg på den måde.

Nu er hun alligevel ved at være så gammel, så jeg tænker at hun trods alt kan "bevæge sig".. Så jeg ville ikke få dårlig samvittighed over at stable hende op, også sørge for at lige rykke hende rundt hver 10-15 min og sørge for hun sad behageligt. Man skal jo alligevel lige læse om hun skal ned og skærmes lidt osv.

Men vi har nu aldrig selv benyttet det, før hun kunne sidde.

Vi tog noget legetøj med, også lå hun og legede. Eller, hun slog dimsen ned, så hun kunne se "op i loftet", hvilket var fint for hende (Hun ved jo ikke at loftet ikke er spændende! Der er jo både farver og lamper, og musik, og hun kunne se mooar)..

Bæresele er også en god ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved vores autostol er der da sådan nogle "hakker", så stolen sidder ret godt fast, så der tror jeg man skal gå ret meget ind i vognen, før den falder af - Men jeg ville aldrig gå fra vognen mens hun var der.. Men nu er hun så stor, så hun bare sidder i barnesædet i vognen ;)

Grunden til de ikke må sidde selv, sådan "stavlet op", er at de ikke rigtig kan rykke sig, hvis de sidder forkert.. Også er det ikke sundt at belaste deres ryg på den måde.

Nu er hun alligevel ved at være så gammel, så jeg tænker at hun trods alt kan "bevæge sig".. Så jeg ville ikke få dårlig samvittighed over at stable hende op, også sørge for at lige rykke hende rundt hver 10-15 min og sørge for hun sad behageligt. Man skal jo alligevel lige læse om hun skal ned og skærmes lidt osv.

Men vi har nu aldrig selv benyttet det, før hun kunne sidde.

Vi tog noget legetøj med, også lå hun og legede. Eller, hun slog dimsen ned, så hun kunne se "op i loftet", hvilket var fint for hende (Hun ved jo ikke at loftet ikke er spændende! Der er jo både farver og lamper, og musik, og hun kunne se mooar)..

Bæresele er også en god ide :)

Det har vores også... den flyver heller ikke steder når den først er sat fast der ovenpå ;) men meget snart bliver han for stor til stolen, og så er det alligevel slut med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update på turen :) Hun klarede det med bravour, stort set ingen gråd :) Hun endte dog med at sidde i bæreselen stort set hele tiden, da hun lige p.t. har hun et stort tryghedsbehov, så der var trygt og godt ved mor :wub Men der nød hun til gengæld også at sidde, og sad bare og kiggede stille og roligt. Jeg satte hende en kort overgang i barnevognen, hvor hun så kom til at sidde op af dynen, men hun kom i bæreselen igen efter kort tid, fordi hun var lidt pylret, efter jeg havde forsøgt at gå ind i et prøverum for at prøve tøj. Nææh nej, den gik ikke, så min søster måtte holde hende og vippe forhænget til prøverummet til side, så hun kunne se mig - og ville da helst holdes af mig, Så hun kom tilbage i trygge rammer i bæreselen. Til sidst fik hun noget mad, og faldt i søvn med flasken i munden, og blev så lagt i barnevognen, hvor hun sov som en sten til vi tog hjem en halv times tid senere. Det var hårdt at være på shopping ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle steder er der XL-indkøbsvogne (f.eks. Bilka) mens vores Netto har jordens mindste vogne.

Mange steder er der også indkøbsvogne med babysæder, hvor de ligger halvt ned og er spændt fast.

Da mine var små brugte jeg ofte indkøbsvognen som 'kravlegård' og havde så en kurv stående på babysædet / under vognen til varer. Når jeg var i bil havde jeg ikke plads til at få barnevognen med, og at komme ud af autostolen og få strakt ryggen ved at ligge i vognen er altid godt for den lille :)

Man skal selvfølgelig vurdere om ens barn kan klare alle de lyde og synsindtryk, men mine har (heldigvis) aldrig haft de problemer (problemet kom først da de begyndte at kunne rejse sig i vognen og prøvede at kravle ud!! - her kan anbefales at tage en barnevognssele med og klikke fast i vognen så der ikke sker uheld. Ja de kan sagtens komme op fra babysædet når de er 10 mdr!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER