baby_nr_3

Vendingsforsøg med veer - nogen der har prøvet det?

4 indlæg i dette emne

Hej piger

Lige lidt forhistorie inden spørgsmålet nederst :rolleyes

Jeg er jo i den situation at jeg er gravid med 3. barn og med kun 15 dage til termin - hvilket jo gør at jeg virkelig kan mærke at jeg glæder mig til snart at se og møde den lille pige jeg har båret på i 9 måneder. :baby1

Jeg har dog den udfordring, at fordi det er tredje gang, så har jeg så meget plads i livmoderen, at hun stadig kan vende rundt og slå kolbøtter præcis som hun lyster - desværre er hendes foretrukne at ligge med hovedet oppe ved mine venstre ribben og numsen enten i højre side eller nedad. :lolhit Hun har tilsyneladende valgt at være på tværs helt fra starten af - møgunge :D

Jeg var så på sygehuset i onsdags for at få taget nogle blodprøver, og da de kunne konstatere at hun netop lå forkert, så lavede de et vendningsforsøg på hende, mens jeg nu alligevel var der. Lægen der gjorde det var helt super, og jeg nåede kun at sige jeg var lidt nervøs - så havde han allerede vendt hende - og min frygt for at blive hevet og flået i blev heldigvis gjort til skamme. :P Det gik jo så nemt, netop fordi der er så meget plads -_- og derfor spurgte jeg ham efterfølgende om jeg nu kunne være sikker på hun ikke vendte sig igen.

Det kunne han selvfølgelig ikke garantere - og jeg kunne da allerede torsdag mærke at hun igen lå med hovedet oppe i min ribben og sparkede ned i mit skridt. :lolhit Men det lægen sagde var, at hvis jeg får vandafgang, så skal jeg lægge mig ned og ringe derop, så de kan sende en ambulance efter mig. Får jeg derimod veer, så skal jeg ringe derop så jeg kan komme derop til tjeck af hvorledes hun ligger. Hvis hun ligger forkert vil de så kunne lave et vendningsforsøg, og når hun er vendt, så tager de vandet for at trække hende ned i bækkenet.

Mit spørgsmål er så: Er der nogen der har prøvet dette? Altså at få lavet vendingsforsøg med veer, og så få taget vandet? Umiddelbart tænker jeg, at det da ikke kan være særlig rart uanset hvor meget plads der er i livmoderen. <_< Og hvornår skal man tage dertil - ved de første veer, eller? Hvis jeg tager for tidligt dertil, så risikerer jeg jo bare at min livmoderhals slet ikke er udslettet (for 2 uger siden var den stadig over 5 cm), og i så fald kan de jo ikke tage vandet. Hvis jeg tager for sent dertil, så risikerer jeg vel at hendes numse er trukket så langt ned i mit bækken, at det ikke bliver muligt at vende hende...

Hvad tænker I - og er der nogen med tilsvarende erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke prøvet det, så kan ikke hjælpe dig så meget, men umiddelbart vil jeg ikke tro det er så meget anderledes at få vendt baby under veer, medmindre du har vestorm. For de vil jo selvfølgelig nok gøre det imellem veerne og så er livmoderen jo normalt afslappet.

Jeg håber alligevel for dig at det ikke bliver nødvendigt og den lille bandit har lagt sig med hovedet nedad, når veerne først går igang :goodluck

Hvis det er scenariet hvor du får vandafgang først, så kan jeg berolige dig med at jeg havde en rigtig positiv og god sædefødsel af min datter - så det behøver heller ikke være skidt, hvis hun ikke vender sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Jeg ved helt sikkert at jeg ikke skal igennem en sædefødsel. Jeg får store børn, og selv om det er 3. gang, så er risikoen for alligevel at ende i akut kejsersnit for stor. Jeg har derfor fravalgt dette som mulighed.

Det med vandafgang først - årsagen til at jeg skal hentes af ambulance er fordi der er risiko for at hun ikke er nede i bækkenet, og dermed risiko for at navlestrengen "falder" ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der virkelig ingen der har prøvet noget lignende??? Eller har I så "bare" fået et PKS?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER