MacMus

Hvis I skal "rate" barnedåbsfesten...

15 indlæg i dette emne

Vi holder navngivningsfest i sensommeren og jeg er så småt begyndt at tænke på "form og farve" og vi ved derfor også nogenlunde hvordan det skal fejres og med hvem.

Ud fra det blev jeg nysgerrig på, hvordan I andre vil "rate" en navngivnings-/barnedåbsfest ud fra jeres billede, hvis man sådan sammenligner med, at bryllup er den her "størrelse", dåb er "den her størrelse", vores årlige fødselsdag er "den her størrelse" - sådan målt ud fra hvor meget der gøres ud af begivenheden og hvor mange der inviteres og hvor det holdes.

Hos os:

Alm fødselsdag = Mindste begivenhed: De allernærmeste vi også ser på daglig basis - vi er ca. ca. 12 mennesker af tæt familie og bedste venner.

Bryllup: Stor begivenhed, et familieled mere inviteres + en smule fjern, tætte venner/familie, kliken af venneslænget og venner fra lidt andre sammenhænge - vi var 55-60 i alt.

Navngivning: En mindre og mere uformel begivenhed end bryllup, intet fjern familie og ikke den store venne-klike. Ca 35 i alt. Det bliver en sommerfest i haven med grill og ret afslappet. Måske bliver det lidt housewarming-agtigt også fordi det er første store ting vi fejrer efter vi har købt hus her i efteråret.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi rangerer helt ligesom jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rater ligesom jer. Vi har dog en stor familie, så det ser sådan ud her:

Almindelig fødselsdag: inviterer 22 personer

Barnedåb: inviterer ca. 60 personer, mest fordi vi har ekstra familie vi ville invitere her og en god vennekreds vi meget gerne vil have med - og med børn bliver vi hurtgit mange

Bryllup: Vi havde inviteret 115, men endte på 85 (afholdt med børn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Almindelig fødselsdag og bryllup er nogenlunde som jer. Barnedåb planlægger vi at invitere alle der var med til bryllup plus børn, så i stedet for omkring 50 bliver det nok omkring 75... Jeg synes det er voldsomt, men jeg ANER ikke hvem vi skal skære fra. Vi har begge store familier som vi ser en del og så de nærmeste venner.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Almindelig fødselsdag og bryllup er nogenlunde som jer. Barnedåb planlægger vi at invitere alle der var med til bryllup plus børn, så i stedet for omkring 50 bliver det nok omkring 75... Jeg synes det er voldsomt, men jeg ANER ikke hvem vi skal skære fra. Vi har begge store familier som vi ser en del og så de nærmeste venner.

(null)

Så ER det også svært. Det er nemmere, når der er sådan et eller andet hieraki, eller nogle naturlige cirkler som ringe i vandet, hvor der er nogen man er tættere på end andre i næste ring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nok lige som jer. :)

Til barnedåben inviterer vi forældre, søskende + påhæng og børn (vi har ingen bedsteforældre tilbage, som er friske nok til at komme) og så venner. Vi bliver omkring 30 personer og det er halvt familie og halvt venner.

Det bliver afslappet med buffet og uden bordkort :) Det er i min verden det passende for barnedåb/navngivning. Ville selv synes det var monster underligt med kæmpe fest med onkler og tanker, fætre og kusiner, tre retter mad og bordkort.. Det er helt off i min verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllup: KÆMPE :loveshower Vi har begge giga familie og en masse venner, så til brylluppet var vi +100. Vi var slet ikke interesserede i eller havde råd til at holde en lige står fest i forbindelse med dåb. men det er skide svært mht hvor der skal skæres. Så vi valgte til sidst at skære HELT ind til benet og kun invitere de allerallernærmeste. Dvs. Vores forældre, søskende og bedsteforældre og kun et enkelt vennepar. På denne måde kunne vi holde det i mine forældres stue (vi var 25) og dét havde vi råd til.

Vi var dog ærgerlige over ikke at kunne have alle vores venner med. Men sådan blev det. Vi vil hellere holde 30-års-fester :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror at vi rater det lidt som jer, at dåben ligger over fødselsdag - også runde for mit vedkomne, men under bryllup.

Jeg vil ligge dåben på samme niveau som konfirmationen, som er en større begivenhed end fødselsdag. Men størst er fødselen og bryllup.

lige under dåb og konfirmation er de rundefødselsdage og større bryllupsdage

og derunder er almindelige fødselsdag og almindelige bryllupsdage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved os har vi ratede det

Bryllup ( ikke det betyder noget) kæmpe fest med alle vi kendte

Fødselsdag venner og familie, vi er ca 30-35

Barnedåb, tættest familie onkring 20

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ER det også svært. Det er nemmere, når der er sådan et eller andet hieraki, eller nogle naturlige cirkler som ringe i vandet, hvor der er nogen man er tættere på end andre i næste ring.

Ja, jeg ville egentlig gerne "nøjes" men mine fætre/kusiner, men virker bare ikke så fedt så at skære mine onkler/tanter fra. Vi bliver inviteret til deres "almindelige" fødselsdage, så hvis ikke de skal med til dåb, tror jeg de føler sig MEGET trådt over tæerne. Og så er det kun 5 personer det drejer sig om, så det er ikke der vi ville kunne mærke det vilde... Vi har endda skåret en del af mandens fætre/kusiner/onkler og tanter fra som vi stort set aldrig ser, så det er ikke fordi vi ikke skærer hvor vi kan.

Men til en almindelig børnefødselsdag, hvor vi inviterer søskende og forældre, bliver vi hurtigt 25-30 stykker. Og det er endda uden mine bonus-søskende...

Dåben bliver dog langt mere uformel end brylluppet. Bryllup holdt vi på en kro med alt hvad der dertil hører. Dåb bliver noget buffet i hjemmet, med lidt tilfældige siddepladser rundt om i huset. Så økonomisk bliver det nok 1/10 af brylluppet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rater også ligesom jer næsten da :rolleyes

Til vores bryllup var vi 43 (der var inviteret 60) - det var hele den store familie plus venner. Stor fest ude i byen.

Fødselsdage holder vi sjældent og hvis vi gør er det kun den allernærmeste familie.

Barnedåben var vi 17 (der var inviteret 20) - det var vores forældre, søskende + familie og mine bedsteforældre. Blev holdt med pålægslagkage og dåsevand herhjemme i stuen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ville egentlig gerne "nøjes" men mine fætre/kusiner, men virker bare ikke så fedt så at skære mine onkler/tanter fra. Vi bliver inviteret til deres "almindelige" fødselsdage, så hvis ikke de skal med til dåb, tror jeg de føler sig MEGET trådt over tæerne. Og så er det kun 5 personer det drejer sig om, så det er ikke der vi ville kunne mærke det vilde... Vi har endda skåret en del af mandens fætre/kusiner/onkler og tanter fra som vi stort set aldrig ser, så det er ikke fordi vi ikke skærer hvor vi kan.

Men til en almindelig børnefødselsdag, hvor vi inviterer søskende og forældre, bliver vi hurtigt 25-30 stykker. Og det er endda uden mine bonus-søskende...

Dåben bliver dog langt mere uformel end brylluppet. Bryllup holdt vi på en kro med alt hvad der dertil hører. Dåb bliver noget buffet i hjemmet, med lidt tilfældige siddepladser rundt om i huset. Så økonomisk bliver det nok 1/10 af brylluppet ;)

Det kan jeg meget meget godt forestille mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at rate. Det er vel som man har lyst til.

Men for mig personligt er en barnedåb mere laid back end fx bryllup, konf og runde føsdage. Altså ingen taler, sange fx.

Vi havde "stor" fest altså mange deltagere til Silke´s dåb, men det var fordi vi havde lyst til at se folk/familie. Der var ingen bordkort og maden var hjemmelavet buffet og det foregik i stuen.

Manden bestemte det skulle være dåb. Stod det til mig navngivning, men så havde der ikke været navngivningsfest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja konfirmation er for mig også noget med sange og taler - og jeg synes det er større end dåb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barnedåbsfest blev større end først regnet med, fordi min farmor tilbød at betale :) vi har heller ikke holdt bryllup endnu, så vi gik måske lidt "amok" hehe. Men også fordi vi fik et super tilbud på at få det holdt på en restaurant ifm. en vennetjeneste. Så der var de fleste af dem vi ville have inviteret til bryllup med, pånær nogle venner.

Bryllup

Konfirmation

Barnedåb (vi havde ingen forventning om taler/sange, og der kom heller ingen)

Kobber/sølv/guldbryllup

Runde fødselsdage

Navngivningsfest, hvis man holder det (jeg synes en barnedåb med kirkegang er mere formel)

Alm. fødselsdage

er min rating

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER