Bolsin

Hvad gør I med ungernes aflagte tøj?

28 indlæg i dette emne

Nu er David efterhånden godt på vej ind i str. 68, og vi har derfor samlet en del tøj han ikke længere kan passe.

Jeg er nok lidt nostalgisk omkring det, og har rigtig svært ved at skille mig af med det. En stor del af det er tøj fra H&M, nameit og føtex/bilka. Men han har også en god portion Hummel, Småfolk og andre mærker, som sagtens vil kunne sælges videre til gode penge - så jeg kan købe noget nyt. :shop Men jeg nænner det næsten ikke. Jeg bliver ved med at tænke på at vores kommende børn (vi vil rigtig gerne have 4 i alt) vil kunne bruge det, og om jeg vil savne det til den tid. Men på den anden side vil jeg nok alligevel gå ud og købe en masse nyt tøj til en lille ny i fremtiden.

Jeg har overvejet at give noget af tøjet til velgørendhed enten i DK eller sende det med min mor til Afrika til efteråret, forære det til nogen jeg kender eller ganske enkelt sælge det som en tøjpakke - men ingen af tingene føles helt rigtigt. På den anden side fylder det jo en del og vil måske aldrig blive brugt igen.

Hvad gør I andre med det tøj jeres børn ikke længere kan passe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har grov sorteret i Mies aflagte tøj, beholder det pæneste og det hun har brugt mest - resten kom i en sæk som nogle BK piger fik lov at rode igennem, resten blev givet til mødrehjælpen. På den måde er der mødre der er dårligere stillet end jeg der kan få noget ud af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har lagt vores i plastkasser i kælderen. Det bliver gemt til en evt. lillesøster og hvis det ender med en lillebror eller hvis der er noget vi ikke ønsker at genbruge, så bliver tøjet til den tid doneret til nogle som har brug for det. Gider ikke til at sælge det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blir gemt til en evt. Lillebror ellers har min søster bedt mig om at gemme det pæneste til når hun får børn. Jeg har dog ikke sorteret det endnu, hvilket jeg ska en dag jeg har nogle ledige timer og en par gode opbevaringskasser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt det + solgt det, vi slet ikke har faaet brugt + givet det vaek, jeg ikke vil saelge eller vil bruge til et andet barn og ikke bliver nostalgisk over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har givet det bort til nogle jeg kender, plus en ung kommende enlig mor, der fik en stor flyttekasse med tøj, dragte, huer, sutteflasker, sutter(ubrugte) og nye ammebh'er fra Change.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt alt Annas (bortset fra det kønsneutrale i de små størrelser der pt. er lånt ud til min kusine). Det står sorteret i poser efter størrelse i kælderen og skal gemmes til en lillebrøster. Hvis det bliver en lillebror eller når en lillesøster en dag er færdig med at bruge det, så tror jeg at jeg sælger noget og giver andet væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores hummel og småfolk har vi solgt videre .. og det tøj vi havde fra bla name it og hm som ikke var så slidt har en dreng fra mødregruppen fået, da han stadig er i 62/68 og vi er gået ind i 74...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer det jeg vil bruge, hvis vi får en lillesøster en dag - men det fylder ret meget ;). Resten har jeg givet til et lokalt krisecenter. Kommer der en lillebror istedet, så bliver resten også givet væk. Nogle få ting har jeg solgt, 3 stk småfolk tøj som aldrig har været brugt, ellers gider jeg ikke bruge tid på at sælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gemmer alt til lillebrøster. Derefter bliver det hele solgt samlet til spotpris - alt undtagen dragten, Mads havde på på vej hjem fra hospitalet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gemmer en del til en evt. senere bebs, det mest slidte ryger nok i en tøjcontainer, og det nostalgiske bliver klippet i firkanter og lavet til et patchwork tæppe <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gemmer alt vores, til en evt. efterfølger. Jeg har noget fra en veninde, som venter sig igen, så det skal hun have tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er David efterhånden godt på vej ind i str. 68, og vi har derfor samlet en del tøj han ikke længere kan passe.

Jeg er nok lidt nostalgisk omkring det, og har rigtig svært ved at skille mig af med det. En stor del af det er tøj fra H&M, nameit og føtex/bilka. Men han har også en god portion Hummel, Småfolk og andre mærker, som sagtens vil kunne sælges videre til gode penge - så jeg kan købe noget nyt. :shop Men jeg nænner det næsten ikke. Jeg bliver ved med at tænke på at vores kommende børn (vi vil rigtig gerne have 4 i alt) vil kunne bruge det, og om jeg vil savne det til den tid. Men på den anden side vil jeg nok alligevel gå ud og købe en masse nyt tøj til en lille ny i fremtiden.

Jeg har overvejet at give noget af tøjet til velgørendhed enten i DK eller sende det med min mor til Afrika til efteråret, forære det til nogen jeg kender eller ganske enkelt sælge det som en tøjpakke - men ingen af tingene føles helt rigtigt. På den anden side fylder det jo en del og vil måske aldrig blive brugt igen.

Hvad gør I andre med det tøj jeres børn ikke længere kan passe?

Jeg har gemt alt. Og det er med tanke på at vi gerne skulle få flere børn. Jeg har hver str i en til to bed rollers. Og ja det fylder godt men jeg synes det er synd at sælge når det stadig er pænt og kan bruges til næste barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil nu gemt alt tøj fra drengene men nu vi har fået en pige og er enige om vi ikke skal have flere børn så bliver tøjet efterhånden solgt eller foræret væk når de vokser ud af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har glemt alt fra Caroline til en kommende lillebrøster, så sorterer vi i det til den tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gemmer det jeg bedst kan lide og tager resten med på loppemarked. Pengene derfra går til Theodors opsparing. Det jeg ikke får solgt bliver givet til enten venner eller velgørenhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er for fornuftig (:prik) til at sælge tøj nu for evt. at skulle købe nyt senere, så vi gemmer også - men jeg glæææææder mig nu også til at putte en evt lillesøster i Ericas tøj :kuller Men det fylder MEGET! Vi er heldigvis flyttet i hus med masser af skabe, så har stadig masser af plads.

Bliver det en lillebror, så bliver det der kan bruges genbrugt, resten bliver solgt eller givet væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer alt i fin stand, til en evt, lillebror, bliver det en pige, så skal tøjet videre... Jeg og min mand er ældst i begge søskendeflokke, så mon ikke de kære søskende kunne få brug for tøjet, hvis en af dem skulle få en dreng eller to ;)

Jeg har ikke sorteret i tøjet endnu, jeg gemmer kun det jeg har brugt, og som er pænt, alt det andet sender jeg videre.. det ville min søster nok også synes om, hvis det blev hende der skulle overtage engang.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer alt i fin stand, til en evt, lillebror, bliver det en pige, så skal tøjet videre... Jeg og min mand er ældst i begge søskendeflokke, så mon ikke de kære søskende kunne få brug for tøjet, hvis en af dem skulle få en dreng eller to ;)

Jeg har ikke sorteret i tøjet endnu, jeg gemmer kun det jeg har brugt, og som er pænt, alt det andet sender jeg videre.. det ville min søster nok også synes om, hvis det blev hende der skulle overtage engang.. :)

Jeg har allerede to drenge - og jeg gemte alt tøj - og det var fantastisk da lillebror kom, at vi bare kunne supplere lidt - meget af det bliver først rigtig slidt når de kommer i børnehave.

Denne gang venter vi os så en lille pige, og jeg har så sorteret endnu engang i alt babytøjet. Det der var for slidt eller plettet er røget ud, kønsneutralt er bare blevet vasket - og alt det lyseblå o.lign. har jeg farvet lilla med textilfarve. Det koster ca. 90 kr. ekskl. strøm og vand for en ½ maskinfuld (600-1.500 gr. tøj - alt efter hvor mørkt/lyst man vil have det) og det har fået den flotteste klare lilla farve (Jeg fyldte 1.400 gram i maskinen) - så det er også en måde at genbruge drengetøj til piger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet næsten to sorte sække tøj, til min veninde som venter en pige :)

Derud over har jeg fyldt 2 flyttekasser med "gemmetøj".. Det er det tøj vi var gladest for, og det tøj some vt kan bruges til en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle enkelte udvalgte sæt (f.eks. det første tøj, han fik på, velkommen-hjem-sættet og et sæt som vi købte efter MD-scanningen) er gemt i Valdemars personlige mindekasse. Nogle få ting har jeg solgt. Og resten er røget i vacuumposer og så i kælderen, og så ser jeg ved næste barn, hvad der skal beholdes og hvad der skal sælges/gives væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer..... indtil videre! har overvejet at sælge noget af det, idet har har rigtig meget!!

Men pt. er jeg i tænkeboks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt alt Annas (bortset fra det kønsneutrale i de små størrelser der pt. er lånt ud til min kusine). Det står sorteret i poser efter størrelse i kælderen og skal gemmes til en lillebrøster. Hvis det bliver en lillebror eller når en lillesøster en dag er færdig med at bruge det, så tror jeg at jeg sælger noget og giver andet væk :)

Som en undervejs-ting har FruSP i dag fået lov til at tage de ting i str. 62 og 68 hun havde lov til at låne. Jeg kan godt lide tanken om, at tøjet bliver brugt - i de små størrelser slider de jo ikke rigtig på tøjet alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er røget i plastik-kasser og på loftet. Har tænkt mig at vi skal gemme det, da vi regner med at få to børn til. Derefter bliver det givet væk til familie eller venner (eller i en tøj container) :)

Vi arvede selv et par store sække tøj: den ene fra min studiekammerat der havde gemt sin søsters børns tøj, den anden fra en spejderbekendt. Så håber på at kunne gøre den samme tjeneste for en anden på et tidspunkt - vi var i hvert fald meget glade for at få tøjet, da vi begge var studerende på det tidspunkt.

Men det er dejligt at hun endelig er blevet så stor at hun er kommet i tøj, man selv har købt. Det er fedt at se de ting man har fundet på lilletrolden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en kontaktfamilie i Bosnien gennem Foreningen uden far. Mor og far kan få vores aflagte tøj og de får en datter i slutningen af februar som kan arve vores datters tøj. De har også en pige på tre, som jeg skal have fat i noget til :) men syntes det er en rigtig god måde at støtte på. Det vil også på sigt kunne lære vores datter, at ikke alle har det så godt, som vi har her i landet.. Samtidig med at de er jævnaldrende og måske engang vil kunne sende tegninger og små breve til hinanden.... Det som ikke bliver sendt derned er der to gravide veninder som låner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER