Mette

Mettes DIY-tråd

91 indlæg i dette emne

Kan se at jeg skal have lært at hækle, dine hækle projekter er da bare for fantastiske :) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tak :) og ja det er da bare med at komme igang, det er nemt at lære synes jeg når man blot følger diverse guides på nettet - eller evt kan spørge om et par råd i sin lokale garnbutik, det gjorde jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanon god idé med en krea-mappe herinde. Og Mette du er bare kanon god til at få idéer, det kan man godt se inde på din blog.

Så forsæt du kun bare :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet rangle

Har fået hæklet en rangle:) der er to bjælder i hovedet for at det gir ordentlig lyd.

NSkky4b.jpg

SGe7xH8.jpg

Ihhh hvor er den fin Mette! Tror det er noget man kan kaste sig ud i - også selv om man aldrig har hæklet før? ;) Måske jeg skulle starte med et par firkantede grydelapper haha! Selvom de nok ikke bliver så firkantede som de skulle hvis det er mig der hækler dem :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den rangle er et af mine første projekter så ja :) lavede elefanten før den men den vil jeg endda sige er sværere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flotte ting du har lavet! Er imponeret over hvor god du er til at hækle når du jo egentlig er nybegynder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet barnevognskæde

Så fik jeg endelig færdiggjort barnevognskæden (mangler dog lige barnevognen så billeder af den på vognen må vente)

F56IDs2.jpg

9TdoZPt.jpg

oxj9nxI.jpg

Alle dyrene er hæklet efter Maja Hansens bog om hæklede dyr, og de små kugler er lavet ud fra de gratis opskrifter på kugler/bolde der ligger på søstrene grenes hjemmeside - det er den mindste størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er så finde de dyr :) Min moster hæklede dem til Ida(da jeg ikke selv kan hækle endnu).. Hvem der dog bare havde dine kreative evner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er bogen, garnet og det hele blevet købt :) Jeg har kunne finde ud af at lave den der magiske ring, og kan også lave fastmasker, men forstår altså ikke opskriften ? Måske kan du hjælpe ? :) Hvad betyder det når der står:

2 fm i hver fm (12) ?

*2 fm i næste fm, 1fm i næste fm* gentag 6 gange (18) ?

Forstår heller ikke helt det der med omgange, hvad betyder en omgang reelt ?

Håber du kan hjælpe, kan ikke rigtig google mig frem til noget nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 fm i hver fm betyder at du skal lave to fastmasker således en blir til to og 6 dermed bliver 12 - derfor der står 12 i parantes.

Du kan se video af det på garnstudie, hedder måske noget med udvide :)

Det næste betyder at det kun er i hver anden du skal lave to, i dem imellem laver du bare en. Så bliver 12 til 18 :)

En omgang er bare en runde når du hækler i spiral som her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok :) Så det vil sige at i hver lænke jeg tager op skal jeg lave to fm ? Må lige se den video :) Tak fordi du vil hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den bare såååå fin ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok :) Så det vil sige at i hver lænke jeg tager op skal jeg lave to fm ? Må lige se den video :) Tak fordi du vil hjælpe :)

Ja i hver maske laver du simpelthen to. På garnstudio kan du se hvordan man både tager ud og ind. At tage ind er det modsatte, der laver man to masker til en ;) du får brug for begge dele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt i tvivl om hvor stort tæppet skal være... Der mangler stadig 2,5 omgang med den røde. Derefter havde jeg tænkt mig lige at lave en omgang med hver farve til sidst så hver farve blir repræsenteret to gange... Men bum bum er i tvivl. Andre det har lavet zpagettitæpper? Hvor store er jeres?

LVzM96q.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj :) har lige et spørgsmål mere :) Når der fx. står: 5-7 omg. : 1 fm i hver fm (24), betyder det så at jeg skal lave 24 fm i hver omgang eller 24 fm i alt på de 5-7 omgange ? Uanset kan jeg ikk helt få det til at passe med fm og omgange ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dvs at du skal lave 24 fastmasker i 5. omgang, og igen i 6. omgang og i 7. omgang. Altså du skal lave 3 ens runder hvor du hverken tager ud eller ind men bare laver en fm i hver fm i tre runder.

Så i alt laver du 3x24 fm i træk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit zpagetti tæppe er ca 97 i diameter, og synes ikke det er for stort. Jeg laver i hvert fald det næste større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig prøvet at hækle - men kunne vildt godt tænke mig, at lave sådan et tæppe ind til lillepigens værelse... Er det et meget dumt nybegynderprojekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig prøvet at hækle - men kunne vildt godt tænke mig, at lave sådan et tæppe ind til lillepigens værelse... Er det et meget dumt nybegynderprojekt?

Nej vil synes det var et rigtig godt begynderprojekt så snart du har øvet lige at lave lidt fastmasker og tage ind og ud osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit zpagetti tæppe er ca 97 i diameter, og synes ikke det er for stort. Jeg laver i hvert fald det næste større :)

Ja mit er 81 nu og regner også med st det skal være lidt over en meter i diameter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dvs at du skal lave 24 fastmasker i 5. omgang, og igen i 6. omgang og i 7. omgang. Altså du skal lave 3 ens runder hvor du hverken tager ud eller ind men bare laver en fm i hver fm i tre runder.

Så i alt laver du 3x24 fm i træk

Tusind tak, kunne godt se det andet blev for snævert :P Hvilken str. hæklenål bruger du til tæppet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tæppet bruger jeg str 12 - det anbefalede de der hvor jeg købte garnet. Men nogen bruger også 10 ved jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zpagetti tæppe (107 cm)

Wee mit tæppe er færdigt :D

Det skal lige rettes lidt ud og lægges i pres osv, men juhuu alligevel!

Det er lavet af ca. 4 store ruller zpagetti og måler i diameter 107cm

RGR6Pr2.jpg

rqB1aoN.jpg

LJZIuUX.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det blevet fint :)

Blev det til alle 4 fire ruller, eller hvor meget er der tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det blevet fint :)

Blev det til alle 4 fire ruller, eller hvor meget er der tilbage?

Ja den røde og orange er brugt helt op, lige på et hængende hår de kunne rundt til sidst :) der er nok til en runde mere af den gule og pinke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER