Mette

Mettes DIY-tråd

91 indlæg i dette emne

Jeg synes det må være på tide med en tråd der samler alle mine DIY projekter - for er sikker på der kommer mange :loveshower

Jeg har ikke den store erfaring - endnu - indenfor baby-DIY men mon ikke det kommer. Jeg har i over et år nu haft DIY-bloggen www.toomuchtulle.dk hvor jeg har lavet en masse kreative projekter til bl.a. fest og bryllup - og mon ikke der også kommer en del børneting derinde nu :wub

bannerlogo.png

Indtil videre har jeg lavet nogle kreaprojekter for babyklar.dk som jeg da lige kan starte med at vise frem - der er guides til dem alle hvis I følger linksene :)

Projekt-oversigt:

- Ugle-uro

- Ugle-invitation

- Hæklet bold

- Hæklet elefant

- Suttesnore

- Hæklet rangle (hund)

- Hæklet barnevognskæde med dyr

- Zpagetti tæppe (Ø107)

- Syede stofposer

- Hæklet slaskekanin

- Flere suttesnore (syede + hæklede)

- Babydyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ugle-uro

Mit aller første projekt var en ugle uro lavet for Babyklars DIY side - men selvfølgelig tilpasset i farver så min lille pige kan få glæde af den ;)

ugle-uro-boern.jpg

DIY guide:

Har du lyst til at lave en magen til eller lignende kan du finde en DIY step by step guide HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugle invitation

En invitationsguide lavet her for babyklar.dk - lavet så du kan printe både skabelon til pige, dreng eller tvilling (en af hvert køn).

invitation-barnedaab.jpg

DIY guide:

Du kan se steb by step billedguide + video HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har bare vanvittigt godt styr på det der :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har bare vanvittigt godt styr på det der :respekt

Tak :kram2 men indimellem går det knap så godt, så holder jeg det for mig selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet bold

Mit første projekt til lillepigen (og første hækleprojekt) - en hæklet bold, måske den bliver skiftet ud med en pænere version når jeg har lidt emre styr på det her hækling - nu må vi se :)

post-4050-0-22422000-1361276711_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet elefant

Efter succesen med min lille prøvebold var jeg nu klar til at prøve mit første rigtige store hækleprojekt - som blev denne elefant.

Det tog mig 1,5 uge og jeg sad MANGE timer HVER dag haha, men det lykkedes til sidst :) Der er brugt lige knap 4 bundter garn til den og en del "bamse-fyld" men dyr i materialer er den jo ikke :) Den er hæklet med en pind str 3,5. Længden på elefanten er 45 cm.

Jeg har bare googlet opskriften. Hvis man har lyst til selv at lave den kan man finde opskrifter ved at søge efter hæklet elefant eller hæklet fabeldyr :) Jeg linker længere nede til den opskrift jeg har fulgt.

u1KriXS.jpg

IFTKQIz.jpg

Billeder fra processen hvis nogen gerne selv vil prøve.

Startede bagfra med halen og fortsatte i en køre helt ud til endes af snablen. Ifølge opskriften skulle den laves af to omgang og syes sammen på halsen, men det synes jeg nu ikke var nødvendigt. Herefter er ben, ører og øjne lavet og sat på ved at sy med garn i samme farve som den farve jeg afsluttede med.

Opskriften kan downloades her: ELEFANT OPSKRIFT

TIP: Husk at når man samler elefanten så skal alle de steder hvor man skifter farve vendes nedad, så ser den pænest ud og man kan ikke se farveskiftene :)

i0swstB.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den bare blevet fin :super

Synes det er sejt at det kun er dit andet hækleprojekt :respekt

(Iøvrigt synes jeg det er en rigtig god blog du har fået lavet dig. Har anbefalet den som inspiration til en veninde, som skal giftes om 1½ års tid :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej, Mette! :respekt Den elefant er bare MEGA cute! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er den bare fin! Vil så gerne lære at hækle, men fatter hat af alle de der video'er :) Tror jeg skal give mig god tid til at prøve en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Påskesen jeg vil anbefale at se video-guides enten på garnstudie.com eller youtube, meget nemmere at forstå så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suttesnore

Lavet i uld - lidt fjollet! Især fordi det fælder sådan og sikkert kommer på sutten - vil anbefale bomuld!

0pKt8h4.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opstart barnevognskæde

Vil lave en barnevognskæde ala dem fra sebra med små dyr :)

Er startet på de små kugler - det er noget pillearbejde at hækle så småt synes jeg...

5MoAIiD.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opstart barnevognskæde

Vil lave en barnevognskæde ala dem fra sebra med små dyr :)

Er startet på de små kugler - det er noget pillearbejde at hækle så småt synes jeg...

5MoAIiD.jpg

Øj de er da blevet ret gode. Jeg kæmpede selv noget, jeg synes det var så træls med så små kugler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj de er da blevet ret gode. Jeg kæmpede selv noget, jeg synes det var så træls med så små kugler.

Tak :) Synes også det driller nogen gange når det er så småt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet rangle

Har fået hæklet en rangle:) der er to bjælder i hovedet for at det gir ordentlig lyd.

NSkky4b.jpg

SGe7xH8.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet rangle

Har fået hækletøj rangle:) der er to bjælder i hovedet for at det gir ordentlig lyd.

NSkky4b.jpg

SGe7xH8.jpg

Hvor er den fin! :loveshower

Hvor har du købt bjælderne henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den fin! :loveshower

Hvor har du købt bjælderne henne?

Tak :) bjælderne er købt i panduro hobby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej har er den bare fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op den er fin. Er meget imponeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine ting du har lavet :) :biglove Kunne være jeg skulle finde hæklenålen frem igen

Prøv at læse på den her side. Den viser, hvordan man hækler usynlige overgange, når man hækler rundt. Jeg har selv brugt metoden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine ting du har lavet :) :biglove Kunne være jeg skulle finde hæklenålen frem igen

Prøv at læse på den her side. Den viser, hvordan man hækler usynlige overgange, når man hækler rundt. Jeg har selv brugt metoden :)

Uhu super fint trick! Men hvilken af de to metoder skal der bruges? Hvad er forskellen? Jeg hækler jo bare rundt og rundt og rundt og det gør hun jo også i begge metoder... Er lidt nybegynder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med den! Hvor er den fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså nogle fine hæklede ting, du laver, Mette! :balloon

Er helt misundelig og ville SÅDAN ønske, at mine hækle-evner rakte længere end de gør :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhu super fint trick! Men hvilken af de to metoder skal der bruges? Hvad er forskellen? Jeg hækler jo bare rundt og rundt og rundt og det gør hun jo også i begge metoder... Er lidt nybegynder ;)

Jeg bruger den sidste :) Har ikke rigtig sat mig ind i forskellen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER