Tina80

Gode råd mod børneeksem

21 indlæg i dette emne

Flere mødre med børn med børneeksem og flere SP siger Matilde har børneeksem.

Hun er blevet henvist til hudlæge i slutningen af marts!

Men min sp siger jeg skal få lægen til at henvise hende til børneamb.

Derudover anbefalede hun jeg smøre med en meget fed creme (er købt nu) Aderma Exomega - dagligt. Og så skal jeg bade Matild ehver dag og uden olie som jeg plejer.

Lyder dette fornuftigt nok og kan jeg gøre andet.

Hun er meget slemt angrebet i ansigtet, ovenpå hovedet og bag ørene og under halsen og på overarme og lår og i div. led hvor man bukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhhh jeg har så fået af vide at bad hver dag er NO GO når der er tale om børneeksem. Og så SKAL der være olie i vandet. Jeg bruger Adermas badeolie til lillemanden (som ikke er så hårdt angrebet - lige nu) og smører ham med A dermas creme (kan ikke lige huske hvad den hedder) efterfølgende.

Jeg smører ham også hver morgen når jeg skifter ham fra nattøj til alm tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nu bliver jeg da forvirrede. For det med bad hver dag anbefalede hun både fordi hun ved børneamb. gør det samt for at ændre vores vaner herhjemme (med bad 1-2 gange om ugen) for at se om det kunne hjælpe huden lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til hudlæge med min datter i går, som konstarede børneeksem. Han sagde bad én gang om ugen og ingen sæbe (heller ikke neutral), kun hvis det var virkelig nødvendigt i bleområdet..

Og så fik vi en creme på recept der skal bruges hver dag i en uge og så trappes ned efterfølgende, når det er i udbrud og ellers bruger vi aderma (den normale) to gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv børneeksem, og bad hver dag udtørrer huden, rigtig meget! Det kan jeg ikke forstå du er blevet anbefalet...

Jeg kan anbefale dermasilk tøj - især til nat, hvor huden klør ekstra meget ;)

Det koster spidsen af en jetjæger, men man ka jo vælger kun at købe til "Problemområderne"

http://jepsenhealthcare.dk/shop/dermasilk-baby-barn-101c1.html

Men generelt, rigtig fed creme er godt, også i de perioder hvor eksemen ikke er i udbrud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Flere mødre med børn med børneeksem og flere SP siger Matilde har børneeksem.

Hun er blevet henvist til hudlæge i slutningen af marts!

Men min sp siger jeg skal få lægen til at henvise hende til børneamb.

Derudover anbefalede hun jeg smøre med en meget fed creme (er købt nu) Aderma Exomega - dagligt. Og så skal jeg bade Matild ehver dag og uden olie som jeg plejer.

Lyder dette fornuftigt nok og kan jeg gøre andet.

Hun er meget slemt angrebet i ansigtet, ovenpå hovedet og bag ørene og under halsen og på overarme og lår og i div. led hvor man bukker.

Vores bliver badet i badegel fra a derma. Og så brugte vi den fede creme derfra.

Vores er også meget slemt angrebet og vi brugte en mild hormon creme men det var ikke nok.

I sidste uge var vi gennem vores sundhedsforsikring til huslæge i Risskov og allerede fire dage efter var det så pænt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv børneeksem, og bad hver dag udtørrer huden, rigtig meget! Det kan jeg ikke forstå du er blevet anbefalet...

Jeg kan anbefale dermasilk tøj - især til nat, hvor huden klør ekstra meget ;)

Det koster spidsen af en jetjæger, men man ka jo vælger kun at købe til "Problemområderne"

http://jepsenhealthcare.dk/shop/dermasilk-baby-barn-101c1.html

Men generelt, rigtig fed creme er godt, også i de perioder hvor eksemen ikke er i udbrud :)

Blev af hudlæge anbefalet bad hver dag fordi huden har godt af at blive ren når man smøre den hver dag med cremer. Og det holder eksemen ren. Tænker det er pga huden udtørrer at de anbefaler fede cremer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse forskellige meninger. Felix havde meget eksem sidste vinter og der var aderma exomega en skide god creme til Felix :) vi blev anbefalet bad når han var beskidt max 1-2 gange ugentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget at sige til man bliver forvirret.

De råd vi fik af alm læge fulgte vi men uden resultat. Så derfor tog vi til hudlæge. Det har så gjort en kæmpe forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget at sige til man bliver forvirret.

De råd vi fik af alm læge fulgte vi men uden resultat. Så derfor tog vi til hudlæge. Det har så gjort en kæmpe forskel.

Håber også vi får det rigtige af vide hos hudlægen, men har først en tid den 19/3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også vi får det rigtige af vide hos hudlægen, men har først en tid den 19/3

Det er der odt nok lang tid til. I har ikke en sundhedsforsikring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også vi får det rigtige af vide hos hudlægen, men har først en tid den 19/3

Nej men med så mange forskellige beskeder er man næsten nød til at tro på at det er det rigtige informationer man får. Tror til gengæld hvis det var mig at jeg kan se det ikke hjælper eller endda forværrer så sadler man om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bader vi hver aften i saltvand - et par tsk i lunken vand. Man får lettere infektion i eksemhud og derfor anbefales det ( af nogen) at bade dagligt for at få renset huden.. Og så smøre ind i creme mens huden stadig er fugtig.

Ceridal fedtcreme og zactoline er særligt gode her i kulden - fugtighedscremen Aderma rigtig god - og ellers også marselisborg creme.

Tilskud af probiotika - bio gaia eller lignende (læs mere på rebecca persson hjemmeside)

Astma og allergi forbundet har gode råde på deres hjemmeside..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det også kommer an på sådan, hvor slemt det er og så videre? :) Så mon ikke man "bare" skal tro på at lægen har vurderet den enkelte sag, og så siger hvor ofte det er smart at gå i bad der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bader vi hver aften i saltvand - et par tsk i lunken vand. Man får lettere infektion i eksemhud og derfor anbefales det ( af nogen) at bade dagligt for at få renset huden.. Og så smøre ind i creme mens huden stadig er fugtig.

Ceridal fedtcreme og zactoline er særligt gode her i kulden - fugtighedscremen Aderma rigtig god - og ellers også marselisborg creme.

Tilskud af probiotika - bio gaia eller lignende (læs mere på rebecca persson hjemmeside)

Astma og allergi forbundet har gode råde på deres hjemmeside..

Vi fik anbefalet zactoline. Og bestilte den hjem på vores apotek. Da vi så skal hente den så kender de intet til det så vi fik den desværre ikke. Er den bedre end ceridal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det også kommer an på sådan, hvor slemt det er og så videre? :) Så mon ikke man "bare" skal tro på at lægen har vurderet den enkelte sag, og så siger hvor ofte det er smart at gå i bad der..

Efter det vi har været igennem med madison, så tør jeg ikke stole på det en alm læge siger.. Alt hvad vi havde fået at vide var forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min sp der har sagt bad hver dag uden olie i dom jeg plejer og så smøre med fed creme bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min sp der har sagt bad hver dag uden olie i dom jeg plejer og så smøre med fed creme bagefter

Min sp sagde også det med olie. Det skulle lukke huden inde. Det er lige før en sp ved mere end en læge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik anbefalet zactoline. Og bestilte den hjem på vores apotek. Da vi så skal hente den så kender de intet til det så vi fik den desværre ikke. Er den bedre end ceridal?

Er nok pt. mest til ceridal - men bruger det også kun i ansigtet..

Hvis det var kroppen ville jeg helt sikkert bruge zactolinen!

Vores (meget lille) apotek have det på lager.. Ellers ville jeg tro net - apotekerne har det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde også det med olie. Det skulle lukke huden inde. Det er lige før en sp ved mere end en læge ;)

Lige præcis det siger min erfaring med min praktiserende læge også <_< tror det er fordi en SP ser SÅ mange børn hver dag og de mest almindelige børnesygdomme som fx børne eksem, svamp, trøske, forstoppelse, tynd mave m.m. at de har større erfaring end de praktiserende læger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER