Aurora2605

Nyt job og graviditet .... hvad ville I gøre ?

5 indlæg i dette emne

Ja den har med sikkerhed været oppe og vende før, men jeg har søgt og søgt, og kan ikke finde. Så jeg starter en ny ..... Så tilgiv mig :-)

Jeg er jo i behandling .... Er endnu ikke gravid, men håber at inseminationen i tirsdag er en succes.

Jeg er også ledig, men fik en stor mulighed i går. INTET tilbud om job endnu, men indkaldelse til samtale.

Drømme jobbet og et fantastisk sted. Et job jeg MEGET gerne vil have.

Jeg svinger lidt rundt i, hvad jeg vil/bør gøre i tilfælde af følgende scenarier:

1.........Jeg får jobbet OG tester positiv i slutningen af februar.... Altså inden job start, men efter evt kontrakt er underskrevet. Hvornår siger jeg det ..... Meget kan jo nå at gå galt, og indrømmet så er jeg mig selv nærmest, og jeg vil ikke smide drømme jobbet væk for så ny og usikker en ting .... Tænker at ville sige det inden prøveperioden er overstået .... Hvad ville I ?

2....... At jeg får jobbet .... Tester negativ, og derved skal fortsætte behandlingen. Det kræver jo nogle formiddage fri fra job, for at komme til scanninger og insemination. Det vil jo kræve alle kort på bordet, eller vil det ? Jeg vil jo ikke vælges fra pga behandling, men realistisk set er man jo desværre ikke særlig attraktiv som ny medarbejder, hvis man arbejder aktivt på at få en baby. Gjorde man det på naturligvis, behøvede man jo ikke fortælle noget ..... Men i behandlings systemet er det nødvendigt med tid fri fra jobbet ..... Hvordan ville I JK klare den ??

Ja alt i alt et luksus problem lige nu, da jeg hverken står med konkret jobtilbud, og ej heller 2 streger på en test :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1... hvis du lige når at teste positiv inden - så tager du jobbet og siger intet om det! Der kan nå at ske sååå meget desværre i den første del af graviditeten, at jeg ikke ville sige noget før jeg havde set hjerteblink i hvert fald. Jeg kunne godt finde på at sige det i løbet af prøveperioden, men på den anden side så er det jo først efter NF man kan føle sig nogenlunde sikker på at baby bliver der. Du har ikke pligt til at sige du er gravid før 3 måneder før fødsel, men det synes jeg selv er aaaaltfor sent.

Husk at de sandsynligvis ikke skal betale for din barsel når du ikke har været ansat længere tid (og det er også forskellig hvilke rettigheder man har selv hvis man har været ansat længere tid, i hvert fald så længe det ikke er et offentligt job ;) ), så det er ikke sikkert at han "taber" så meget på det. Mens hvis de har en god barselsordning hvor du får løn under barsel, så vil han nok synes det er mere træls...

2... Nu er du jo "kun" i gang med insemination, er det så ikke muligt at flexe det i stedet for at tage fri? Sørg for at få tider så tidligt eller sent på dagen som muligt osv. Jeg ville ikke have lyst til at fortælle jeg var i behandling så tidligt, men det kan jo være det ikke er til at undgå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage jobbet hvis jeg fik mulighed. Når jeg var 12 uger henne, og havde været til NF ville jeg fortælle at jeg var gravid. Er det i prøveperioden, så "øv bøv". Ville ikke holde det skjult på arbejdet, hvis "alle andre" vidste jeg var gravid dog.. :)

Men ja; der kan bare ske SÅ meget. Det værste der kan ske, er jo at de fyre dig i prøveperioden, og ærlig talt: Ville man så gide være sådan et sted? ;)

Så ja, tag jobbet hvis du får det tilbudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har I forsøgt at blive gravid?

Vi har forsøgt i 2 år og 5 måneder, hvor det sidste år har været i behandling. Vi har haft 3 inseminationer i spontan cyklus, og er igang med første forsøg med hormoner. Dvs der er endnu 2 forsøg ud over dette, inden vi når reagensglas behandling... Og at holde pause fra projektet er ganske udelukket. Jeg er for gammel til at holde pause :-)

Ang. det med at flexe når jeg skal til behandling, er ikke en mulighed. Det er et job uden flex muligt, og at sige man skal rende til lægen igen og igen bryder jeg mig ikke om. Scanningerne kan ligge tidligt eller sent på dagen, så det ikke konflikter. Men inseminering ligger altid om formiddagen.

Men mon ikke jeg finder en løsning, hvis jeg skulle komme i den lykkelige situation.

Tusinde tak for alle jeres input :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER