Guest

Nyopereret og feber?

9 indlæg i dette emne

Jeg blev akut opereret i maven i nat, da lægerne havde mistanke til blindtarmsbetændelse. "Heldigvis" tror de så nu at det "bare" er en cyste på en æggestok, der gør ondt.

Men jeg har virkelig ondt de to steder, hvor jeg blev åbnet og er begyndt at få stigende feber. Pt ligger min temperatur på 38,5 grader. Mit spørgsmål går ud på om jeg skal kontakte lægen/vagtlægen? Har hørt noget om at feber efter en operation ikke er så godt, men er altså lidt usikker på det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringe for en sikkerhedsskyld :)

Savner dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe for en sikkerhedsskyld :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe for en sikkerhedsskyld :)

Savner dig!

Hvor er du sød. Vi må finde ud af noget en dag, når smerterne her fortager sig ;)

Jeg prøver at ringe. Det virker bare ikke rigtigt at have så høj feber efter en operation. Sidst havde jeg ikke, og mener at lægerne sagde der at jeg skulle kontakte enten vagtlægen eller FAM, hvis jeg fik det. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde du ikke feber i går inden de opererede? Har de fjernet blindtarmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde du ikke feber i går inden de opererede? Har de fjernet blindtarmen?

Havde kun 37,4 (mener jeg). Mine blodprøver og temperatur var nogenlunde normalt, men det var ikke normalt at jeg havde så ondt ned over blindtarmen og havde haft det i så lang tid. Blev indlagt første gang lørdag aften og så udskrevet søndag aften med beskeden om at jeg lige så godt kunne være derhjemme og vente på at det så udviklede sig. Igår kunne jeg knapt nok være til og lå og græd af smerter. Så min læge besluttede sig for at jeg skulle indlægges og røg så til Svendborg med ambulancen og så opereret i nat.

De har ikke fjernet blindtarmen, for den så helt normal ud. Men de fjernede noget væske som lå i bughulen og et par steder mere som jeg ikke lige kan huske på stående fod, så derfor tror de at det er en cyste på æggestokken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved blindtarmsbetændelse har man som regel høj feber. Derfor spurgte jeg. Og som regel plejer de at fjerne blindtarmen, når de alligevel er derinde- man bruger den jo alligevel ikke. Har selv fået fjernet blindtarmen for mange år siden. Din feber skyldes måske "almindelig feber" som rigtig mange har pt. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved blindtarmsbetændelse har man som regel høj feber. Derfor spurgte jeg. Og som regel plejer de at fjerne blindtarmen, når de alligevel er derinde- man bruger den jo alligevel ikke. Har selv fået fjernet blindtarmen for mange år siden. Din feber skyldes måske "almindelig feber" som rigtig mange har pt. God bedring

Det ved jeg godt, men lægerne var alligevel i tvivl, da jeg havde så stærke smerter dernede, hvor blindtarmen sidder. Fik fortalt at der findes eksempler med unge piger, der har blindtarmsbetændelse uden feber.

De ville (desværre ikke fjerne blindtarmen, da der jo ikke var noget galt med den.

Snakkede med vagtlægen, der sagde at jeg skulle give det 24 timer og efter var jeg næsten feberfri. Så tror at det heldigvis bare var noget forbigående. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER