Guest

Hvad er NICE to have fra Ikea til en baby? og ellers?

45 indlæg i dette emne

Jeg skal til IKEA på søndag med Anders og Mie og min erfaring siger mig at det er et godt sted at købe en masse for man sparer MANGE penge!

Jeg har allerede en ordentlig liste (bl.a. en masse spise grej til ny opstartet BLW baby), men jeg gider bare ikke tage derop og så finde ud af at der er en helt uundværlig ting som jeg mangler!

Hvad vil i anbefale

til en baby 6 mdr og op

Hvad vil i anbefale til alm. husholdning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhm, lige til baby ved jeg altså ikke.

Men til alm. husholdning går man aldrig fejl af: toiletbørster, opvaskebørster og spækbrætter. Og underlig nok køber jeg altid bøjler, man skulle tro vi snart druknede i bøjler, men vi mangler faktisk stadigvæk. De førstnævnte ting køber jeg næsten også altid, og det er fordi det er så billigt, og jeg synes det er rart at kunne smide ud tit, fordi jeg forestiller mig det er nogle seriøse bakterie bomber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey vender sig i sengen konstant. Så folk siger man skal prøve sleepbag fra IKEA. Hvilket jeg skal have næste gang. Vi køber sparepærer i IKEA. Så køber jeg altid en masse opbevaringskasser og hylder haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at skrive også :)

Vi har købt 2 stk soveposer, da lillemanden sparker dynen af (2 stk for at have 1 at skifte med)

4 t-shirt-hagesmække eller hvad de nu hedder. Der skulle ikke være noget skidt i, iflg Rebecca Persson. Vil måske ud og have nogle flere. De er ikke ret dyre. Det var imo need to have.

Nice to have:

En lille sød slagbænk til hurtig oprydning af legetøj, ved ikke om man kan få den mere. Eller alternativt, en lille kiste i flet.

Knagerækker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi også snakker aktivtetslegetøj har de en sammenklapelig kravletunnel til 119, den havde jeg overvejet til Simon, når han begynder at møve lidt mere. Den er et stort hit til rbg!

Jeg smider lige et link: http://www.ikea.com/...ducts/10192013/

og måske sikkerhedslåse til skabe og skuffer!

Og så har de lækre træbøjler både til baby og voksne.

Vi er også meget glade for deres fryseposer med "lynlås". Dem kan vi ikke undvære i vores husholdning. Og så er de jo også billige med fyrfads- og kronelys!

Rigtig god tur!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode - de der t-shirt hagesmække står allerede på listen, Mie er BLW barn og det sviner umanerlig meget så vil gerne have så jeg kan skifte ofte.

Jeg har set på nogle søde knagerækker med ugler der er fantastisk søde.

Vi behøver ikke opbevaring lige PT da hendes legetøj er i stuen, køkkenet og en smule på badeværelset og ikke på hendes værelse. I stuen har vi en kasse til det og nogle hylder under skildpadde Akvariet.

God Ide med opvaskebørster, tror faktsik den der er i brug nu er den sidste fra sidste "optankning" så det passer meget god - og en toilet børste er jo altid rar at få fat i en ny af.

Jeg vil overveje den sleepbag - men tror ikke den er nødvendig for hun er et MEGET varmt barn og sparker dynen af når hun får det for varmt.

Sparepærer var en god idé - skal lige have tjekket lageret inden vi tager afsted på søndag.

Vi skal helt sikkert også have noget legetøj. Kan se at tunellen ikke er på lageret i Århus, hvilket er super ærgerligt for den ville både Mie og kattene få meget ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er nogle af vores IKEA køb:

- Gulvtæppe til at ligge på i stuen (men der har du jo skummåtterne :) )

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20176809/

- En oppustelig puslepude til kr. 50 da der ikke altid er nok til babysvømning. Så tager jeg den med og ligger ham på. Bruger den også herhjemme når han ligger på køkkenbordet eller hvis manden skal skifte ham og jeg sover i børneværelset. Har også købt betræk til

- Vaskeklude, 10 stk. til kr. 25. Så nemme og gode til at tørre bebs når de har spist.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40054538/

- T-shirt hagesmække (2 stk. i en pakke) og de fungere bare perfekt.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70179754/

- Sovepose til når lillemanden bliver tilpas irriterende når han sparker dynen af

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90130078/

- Ophæng til legetøj (købte jeg til min søster)

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90096164/

- Ophæng til siden af tremmeseng til forskelligt

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50163264/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg køber altid en masse fyrfadslys, både de store og små..

Og poseklemmer, synes de forsvinder men jeg ved sq ikke hvorhen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode - de der t-shirt hagesmække står allerede på listen, Mie er BLW barn og det sviner umanerlig meget så vil gerne have så jeg kan skifte ofte.

Jeg har set på nogle søde knagerækker med ugler der er fantastisk søde.

Vi behøver ikke opbevaring lige PT da hendes legetøj er i stuen, køkkenet og en smule på badeværelset og ikke på hendes værelse. I stuen har vi en kasse til det og nogle hylder under skildpadde Akvariet.

God Ide med opvaskebørster, tror faktsik den der er i brug nu er den sidste fra sidste "optankning" så det passer meget god - og en toilet børste er jo altid rar at få fat i en ny af.

Jeg vil overveje den sleepbag - men tror ikke den er nødvendig for hun er et MEGET varmt barn og sparker dynen af når hun får det for varmt.

Sparepærer var en god idé - skal lige have tjekket lageret inden vi tager afsted på søndag.

Vi skal helt sikkert også have noget legetøj. Kan se at tunellen ikke er på lageret i Århus, hvilket er super ærgerligt for den ville både Mie og kattene få meget ud af :)

Åh ja og sikkerheds udstyr!!! Der er nogle skuffer og skabe som er uhensigtsmæssige at gå i. Fx skabet med rengøringsmidler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hagesmækkene fra IKEA (Altså dem med ærmer) er ELENDIGE!!! :o Hvorfor synes I de er så gode?

Synes ærmerne ofte "gaber", så Camille alligevel får mad ned af siden.. Synes der lynhurtigt går vand igennem - så hun bliver våd hvis hun selv drikker! Vi har dem som reserve, men jeg er tusind gange gladere for dem jeg har købt ved babygear til 90 kr...

Men ellers er de der poser fantastiske.. De der grønne, blå, lilla, gule som man køber i pakker med to forskellige størrelser.. De er gode til lige fx at samle til madpakke, så man ikke skal have frostposer med, og binde knuder osv ;)

Køber også altid RAMMER!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De hvide vaskeklude, som de har i babyafdelingen - 10 for noget billigt - de er alletiders til at have ved spisesituationerne, saa koeb 20 af dem!

Jeg vil desuden have en Knoll-spand magen til den, vi allerede har til stofbleer, hvori jeg vil smide alle vaskekludene, hagesmaekker og stofbleerne, vi bruger til BLW i. Saa er det ligemeget, om de ryger vaade i :)

Rullemadras til tremmesengen, straeklagener, billig ekstradyne til noedstilfaelde...

Ellers koeber jeg standardmaessigt hvide servietter, fyrfads- og bloklys i Ikea :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkerhedsudstyr - tjek!

Der er ogsaa et stykke traelegetoej, som er saadan et stabeltaarn, som jeg synes er saa fin og har til Noah :loveshower

Jeg har spisesmaekke fra Maki, som er smaa i str(str. 0+), som har elastikker ved aermegabene - der er altsaa alletiders og er koebt hos Kaere Boern

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De hvide vaskeklude, som de har i babyafdelingen - 10 for noget billigt - de er alletiders til at have ved spisesituationerne, saa koeb 20 af dem!

Jeg vil desuden have en Knoll-spand magen til den, vi allerede har til stofbleer, hvori jeg vil smide alle vaskekludene, hagesmaekker og stofbleerne, vi bruger til BLW i. Saa er det ligemeget, om de ryger vaade i :)

Rullemadras til tremmesengen, straeklagener, billig ekstradyne til noedstilfaelde...

Ellers koeber jeg standardmaessigt hvide servietter, fyrfads- og bloklys i Ikea :)

Det gjorde jeg mens jeg var gravid og så fik jeg nogen så nu har jeg omkring 40 med dem jeg har i forvejen, så dem behøver jeg vist ikke flere af :P

Billig sengetøj var en god idé!!!

Lys har jeg 3 skuffer fyldt af, så det behøver jeg ikke :) det samme med servietter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har stabeltårn i plast til ingen penge. Felix elsker dem og lærte ham at kravle for at nå hen til den tårn vi havde stablet lidt fra ham.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80021008/

Er ikke imponeret af deres hagesmæker. Noget kan altså bare købes for billigt.

Tillægsspørgsmål: hvad er en BWL baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der i tirsdags og der havde de masser af tunneller, så du kan da kigge efter om de ikke er der :)

Jeg købte sådan nogle sikkerheds nogen til stikkontakterne.

Og denne tingest som Albert er meget glad for allerede http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80014041/

Opvaskebørsterne og lynlåsposerne er vi også ret glade for herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BLW baby = baby, der spiser selv... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde jeg mens jeg var gravid og så fik jeg nogen så nu har jeg omkring 40 med dem jeg har i forvejen, så dem behøver jeg vist ikke flere af :P

Billig sengetøj var en god idé!!!

Lys har jeg 3 skuffer fyldt af, så det behøver jeg ikke :) det samme med servietter!

Vær opmærksom på at baby og junior sengetøjet godt kan være i andre mål end standard danske mål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden vi fik en fin fancy toiletbørste fra Vipp af svigermor (som jeg ellers generelt er imod da jeg synes det er uhygienisk) så købte vi altid en 5-10 toiletbørster og skiftede så hver 2. uge ca.

En anden ting jeg er super glad for er deres store glas til 4 kr! Vi køber lidt hver gang men de bruges også hele tiden og når man så har fest er der altid nok glas.

Vi køber altid en plante eller 2 med hjem, de koster ingenting så det gør ikke så meget hvis de dør forholdvis kort tid efter :blush

Vi er glade for deres tynde plastic spækkebrædder som kan bøjes. Vi køber sådan en pakke med 2 stk og klipper så det ene ud i 4 forskellige størrelser så man nogle gange har et lille et når der bare lige skal skæres en skive citron eller lign.

Babyting har jeg af logiske årsager ingen erfaring med endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Inden vi fik en fin fancy toiletbørste fra Vipp af svigermor (som jeg ellers generelt er imod da jeg synes det er uhygienisk) så købte vi altid en 5-10 toiletbørster og skiftede så hver 2. uge ca.

En anden ting jeg er super glad for er deres store glas til 4 kr! Vi køber lidt hver gang men de bruges også hele tiden og når man så har fest er der altid nok glas.

Vi køber altid en plante eller 2 med hjem, de koster ingenting så det gør ikke så meget hvis de dør forholdvis kort tid efter :blush

Vi er glade for deres tynde plastic spækkebrædder som kan bøjes. Vi køber sådan en pakke med 2 stk og klipper så det ene ud i 4 forskellige størrelser så man nogle gange har et lille et når der bare lige skal skæres en skive citron eller lign.

Babyting har jeg af logiske årsager ingen erfaring med endnu :P

Smaaaaaaaaart med skaerebraetterne :sc

Jeg er ogsaa slemt glad for de store glaskrus til alt det vand, jeg drikker - og til smoothies :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis :)

De har åbenbart lavet om på formen de skiderikker :lol :lol Så passer de jo ikke ind i dem vi har, nå!!! Så må vi købe 2 pakker skåle næste gang :lol

Ja, det er jeg også lidt mobset over... Kunne også bedre lide den gamle runde form - de er blevet lidt mere firkantet og rillet i det nu.

Det vi har købt derinde er bl.a.:

Babysstol (ekstra til når vi besøger familie, og den ligger vist nr. 2 på Tænks test)

Pude til babystol

Bord til babystol

Drikkeglas med tud (hunde i orange og blå)

Plastkasse med hjul til legetøjet

Låg til plastkasse

Toiletbørste

Æggedeler (den gik i stykker)

Hvidløgspresser (gik også i stykker...mine stærke mama-arme var åbenbart for meget for den dyre inspiration hvidløgspresser.. <_< )

Poseklemmer (vores forsvinder også på mystisk vis ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også købt mange af de ting som allerede er blevet nævnt, så det vil jeg ikke gentage :)

Men jeg kan da tilføje sådan en æbledeler, som jeg har været glad for http://www.ikea.com/...ducts/90152999/

Det er ret smart når man skal lave æblemos, så tager det ingen tid lige at skrælle æblet og så presse æbledeleren ned over det - vupti så er der både. Det er jo også smart til sig selv hvis man foretrække at spise æble i både fremfor et helt æble. Kan også bruges til løg.

Og så har vi købt dem her til alle vores døre, så hun ikke kan få fingrene i klemme http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90200486/

Og et dørstop til hvis vi godt vil have døren skal forblive åben og evt. så den ikke smækker hvis vi har vinduer eller døre åbne udtil http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10098949/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi købt dem her til alle vores døre, så hun ikke kan få fingrene i klemme http://www.ikea.com/...ducts/90200486/

Og et dørstop til hvis vi godt vil have døren skal forblive åben og evt. så den ikke smækker hvis vi har vinduer eller døre åbne udtil http://www.ikea.com/...ducts/10098949/

Vi skal helt sikkert have begge dele! Må altså virkelig snart en tur i IKEA og det burde da for pokker være muligt, nu vi har bil og bor 5min væk :rolleyes

Jeg har også 10 af de helt enkle hagesmække (hvid frotté med farvet kantbånd - 5 for 25 kr) - de er rigtig gode og kan kogevaskes :)

Er der forresten nogen der ved om man kan få nogen dutter af en art man kan sætte på skarpe bordhjørner, så jeg ikke skal have noia over hun snubler og slår hovedet i hjørnet på sofabordet og/eller tv-bordet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal helt sikkert have begge dele! Må altså virkelig snart en tur i IKEA og det burde da for pokker være muligt, nu vi har bil og bor 5min væk :rolleyes

Jeg har også 10 af de helt enkle hagesmække (hvid frotté med farvet kantbånd - 5 for 25 kr) - de er rigtig gode og kan kogevaskes :)

Er der forresten nogen der ved om man kan få nogen dutter af en art man kan sætte på skarpe bordhjørner, så jeg ikke skal have noia over hun snubler og slår hovedet i hjørnet på sofabordet og/eller tv-bordet? :unsure

Det kan man - de er fomet som hænder :) Ved man kan få dem i røde og hvide, ved ikke om der findes flere forskellige farver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man - de er fomet som hænder :) Ved man kan få dem i røde og hvide, ved ikke om der findes flere forskellige farver

Sejt! I IKEA?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER