Mommy

Kom nu uuuuuuud baby!!!!

12 indlæg i dette emne

Er der andre end mig, der er ved at gå ud af deres gode skind allerede?

Jeg opdagede lige at vores termins gruppe nu er forrest, så nu er det jo sort på hvidt ved at være tid.... og jeg er bare SÅ utålmodig nu.

Jeg har termin på onsdag og går og tripper.... der er masser af tegn hele tiden. Tegn blødning, maven er sunket og synker stadig synes jeg, jeg har sådan lidt små veer/murren som ind imellem bliver regel mæssig, men som ikke tager til og som til sidst går i sig selv igen. Jeg er ikke i tvivl om der den sidste uge er sket en kæmpe modning "dernede" og at baby ligger meget klar til at komme ud. Og så er der liiiige det der med at vores første barn er født 13 dage før termin og nummer 2 er født 4 dage før termin, så NU synes jeg altså godt lillesøster må komme ud....!

Jeg har det så underligt med at være kommet hertil fordi vi helt tilbage i november blev gjort klar på at fødslen kunne ske når som helst. Ingen af de læger og jordemødre vi snakkede med dengang troede det var muligt at gå til januar måned med baby i maven og da slet ikke til terminen, men nu er jeg her altså.... eller næsten da.... og jeg føler mig næsten helt snydt på sådan en underlig måde. Som om nogen har gjemt mig....?! Jeg er så taknemmelig for at baby blev derinde og nu er fuldbåren, men når det er sagt, så må hun altså også gerne komme NU!!!! Jeg er så tynget af den tunge mave og magter ikke hval tilstanden mere.... jeg sover så dårligt om natten og har ondt i lænden og hofterne. Mit bækken føles som om det er ved at brække og jeg har hjertebanken og sure opstød hele tiden....!

Og så er jeg ved at blive vanvittig af alle dem der siger: "Husk nu at nyde den sidste tid".... der er bare intet at nyde mere.... baby skurrer sine fødder op mod mine ribben og det gør avs, jeg sover bare ikke og selvom et lille spædbarn også holder en vågen om natten er jeg overbevist om at det vil give mere nattesøvn når hun er ude!!!!

Andre end mig der er helt i hundene??

Jeg har iøvrigt bestilt tid til zoneterapi imorgen tidlig i et håb om det kan sætte lidt skub i tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har først termin d. 26. og jeg er utålmodig :P Men nu synes jeg bare heller ikke det er fedt at være gravid..

Jeg er total kulleret. Alle små følelser, niv, jag og hvad der ellers kommer, kan jeg ikke lade være med at tolke på! Og det er fandme først i morgen jeg er inden for normal fødselsperiode.. Jeg når at blive sindssyg!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så træls når læger og jm'er siger at de kommer før, og man så regner med det på en måde.

Sidste gang fik jeg også tudet ørerne fulde om at jeg ikke ville gå tiden ud, men hun er altså født 40+1.

Ved ikke om jeg er utålmodig endnu. Jeg vil bare gerne undvære plukveer, drilleveer osv indtil fødslen rigtig går i gang. Er træt og udmattet af at have ondt.

Min termin er så først d 16. Altså om 12 dage.

Synes at tiden hertil sidst både snegler sig af sted og går hurtigt.

Jeg prøver at nyde den sidste tid så godt som jeg kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tolker også alle små tegn og er ved at blive vanvittig af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig, der er ved at gå ud af deres gode skind allerede?

Jeg opdagede lige at vores termins gruppe nu er forrest, så nu er det jo sort på hvidt ved at være tid.... og jeg er bare SÅ utålmodig nu.

Jeg har termin på onsdag og går og tripper.... der er masser af tegn hele tiden. Tegn blødning, maven er sunket og synker stadig synes jeg, jeg har sådan lidt små veer/murren som ind imellem bliver regel mæssig, men som ikke tager til og som til sidst går i sig selv igen. Jeg er ikke i tvivl om der den sidste uge er sket en kæmpe modning "dernede" og at baby ligger meget klar til at komme ud. Og så er der liiiige det der med at vores første barn er født 13 dage før termin og nummer 2 er født 4 dage før termin, så NU synes jeg altså godt lillesøster må komme ud....!

Jeg har det så underligt med at være kommet hertil fordi vi helt tilbage i november blev gjort klar på at fødslen kunne ske når som helst. Ingen af de læger og jordemødre vi snakkede med dengang troede det var muligt at gå til januar måned med baby i maven og da slet ikke til terminen, men nu er jeg her altså.... eller næsten da.... og jeg føler mig næsten helt snydt på sådan en underlig måde. Som om nogen har gjemt mig....?! Jeg er så taknemmelig for at baby blev derinde og nu er fuldbåren, men når det er sagt, så må hun altså også gerne komme NU!!!! Jeg er så tynget af den tunge mave og magter ikke hval tilstanden mere.... jeg sover så dårligt om natten og har ondt i lænden og hofterne. Mit bækken føles som om det er ved at brække og jeg har hjertebanken og sure opstød hele tiden....!

Og så er jeg ved at blive vanvittig af alle dem der siger: "Husk nu at nyde den sidste tid".... der er bare intet at nyde mere.... baby skurrer sine fødder op mod mine ribben og det gør avs, jeg sover bare ikke og selvom et lille spædbarn også holder en vågen om natten er jeg overbevist om at det vil give mere nattesøvn når hun er ude!!!!

Andre end mig der er helt i hundene??

Jeg har iøvrigt bestilt tid til zoneterapi imorgen tidlig i et håb om det kan sætte lidt skub i tingene :)

har "først" termin den 21 men har det præcis på samme måde som dig. havde et "mindre" (ok temmelig hysterisk) tudeflip i går og her i nat sad jeg og tudede i 3 timer fordi det hele bare kører rundt indeni, alt og ingenting er galt og sover heller ikke hvilket jo ikke gør det bedre. Er SÅ træt af at være gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at vide i andre har samme tanker og følelser.... eller forstå mig ret: Jeg havde da været glad på jeres vejne hvis i bare syntes det var helt fantastisk at være gravide, men det er nu rart at vide man ikke selv er den eneste der er helt fra snøvsen....!

Jeg har idag været til zoneterapi for at se om hun kunne løsne lidt op og sætte fut i det sidste. Jeg spurgte med vilje ikke om hvornår jeg så ville føde, for jeg ved jo godt at der ikke på nogen måde er nogen garanti for det virker. Men jeg ved også at jeg responderer virkelig godt på både akupunktur og zoneterapi generelt og da hun så til sidst slutter med at sige at jeg da gerne lige må holde hende opdateret resten af dagen fordi hun bestemt troede jeg ville føde indenfor 24 timer, ja så røg forhåbningerne lige helt til tops....! Jeg skyndte mig hjem og sætte en vask over i maskinen og har lige ordnet køkkenet, så det er pænt til NÅR jeg føder lige om lidt og der kommer barnepige i huset. Nu sidder jeg så i sofaen med den bærbare på skødet mens plukveerne skyller ind over mig og med en kraftig murren i maven.... MEEEEEN lur mig om ikke det bare er en storm i et glas vand og går i sig selv igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været utålmodig i da nogle uger efterhånden, og efter i torsdags hvor jeg fik min jdm til at undersøge mig indvendigt så er det bestemt ikke blevet bedre. Jeg har en masse småveer som bider godt, og har flere gange måtte opgive at komme ud og gå pga smerter. Men de bliver ikke reglmæssige nok, og hvis jeg lægger mig så går det helt i stå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder bare ligesom her hos mig.... suk.... har overvejet at gå ud og hoppe på trampolinen i en time, men er sgu bange for den ikke kan holde.... haha.... ej spøj til side. Ville bare så gerne hvis det ville blive til noget når der nu er så mange tegn hele tiden. Nu har jeg ryddet op i hele hele hytten, tørret støv af (støvsugningen er nødt til at vente til manden kommer hjem), første maskinfuld vasketøj er kørt og hængt op, 2.maskinfuld er igang og det jeg vaskede igår er lagt sammen og på plads....! Jeg har endda ryddet op i ungernes legetøj og vores dvd'er, som begge dele var blevet rodet godt og grundigt sammen. Altså ikke legetøj med dvd'er, men dvd'er i forkerte hylstre og legetøj blandet rundt i forkerte kasser. Så er det da ligesom ordnet. Kan snart ikke finde på mere at lave inden baby kommer ud....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuuh, jeg er godt nok også begyndt at glæde mig til at baby kommer ud -_- efter det forløb jeg har været igennem havde jeg jo slet ikke turdet håbe på at kunne holde hende derinde til uge 34, og nu føles det nærmest som om at jeg er gået mega meget over termin istedet :rolleyes og efter at slimproppen gik onsdag i sidste uge, og jeg havde tegnblødning siden torsdag, som tog ret meget til i weekenden(var i kontakt med fødegangen, som var HELT sikre på at der var en fødsel under opsejling <_< ), så er jeg blevet både endnu mere utålmodig, men også lidt småurolig... det kan da ikke være normalt at man skal gå og bløde sådan :unsure

kan man godt bede sin jordmoder om at blive undersøgt indvendigt? for det ville være lidt rart at vide hvordan tingene står til derinde, og om det blod overhovedet er tegnblødning :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuuh, jeg er godt nok også begyndt at glæde mig til at baby kommer ud -_- efter det forløb jeg har været igennem havde jeg jo slet ikke turdet håbe på at kunne holde hende derinde til uge 34, og nu føles det nærmest som om at jeg er gået mega meget over termin istedet :rolleyes og efter at slimproppen gik onsdag i sidste uge, og jeg havde tegnblødning siden torsdag, som tog ret meget til i weekenden(var i kontakt med fødegangen, som var HELT sikre på at der var en fødsel under opsejling <_< ), så er jeg blevet både endnu mere utålmodig, men også lidt småurolig... det kan da ikke være normalt at man skal gå og bløde sådan :unsure

kan man godt bede sin jordmoder om at blive undersøgt indvendigt? for det ville være lidt rart at vide hvordan tingene står til derinde, og om det blod overhovedet er tegnblødning :unsure

Jeg ville da helt klart kontakte enten din egen jordemoder eller fødegangen og fortælle dem at nu er du altså temmelig nervøs og gerne vil undersøges. De vil helt sikkert tage dig seriøs og undersøge dig - særligt efter det forløb du har været igennem. Men WEE juble og hurra hvor er det altså bare mega fedt at du er nået så langt nu. Imorgen er jeres lille trut jo også fuldbåren og tænk engang alle de bekymringer man kunne have været foruden. Det er bare SÅ meget ligesom mit forløb.... ALLE lægerne og jordemødrene sagde i nov/start dec at jeg højst sandsynligt ikke ville nå til januar måned og at nå til terminen var helt udelukket.... hmm og det er så altså IDAG :toot Føler mig ærlig talt en smule "glemt" og sprunget over i køen.... mon den der lille ve alf der flyver rundt og spreder ve støv har glemt mig?? :huh :lolhit

Nå men jeg kan da tilføje at jeg igår var hos en zoneterapeut, som arbejder rigtig meget med gravide og børn. Hun forsøgte med nogle punkter der skulle kunne løsne op omkring livmoderen og som ofte har kunnet sætte gang i en fødsel. Hun kunne mærke mine punkter var meget spændte og var helt sikker på jeg var gået i fødsel indenfor 24 timer, men nix intet skete der ud over masser af plukveer, men det har jeg jo indimellem hvor det står på en hel dag med plukveer hvert til hvert 5.min.

Nå men baby var noget stille hele dagen igår og da hun heller ikke var særlig aktiv imorges valgte jeg at kontakte fødegangen som ville se mig med det samme. Jeg fik kørt en ctg som de heller ikke var helt tilfredse med. De kunne godt se hun var meget stille derinde og med høj hjerte frekvens, men efter en masse koldt vand og skubben rundt med baby og mig og så lige knap 2 timers ctg måling var de tilfredse med kurven....! Jeg blev undersøgt udvendigt og bebse er nu ikke mindre end lige knap 4100 gram og ligger meget dybt med hovedet, der står næsten fast nu. Jeg blev også undersøgt indvendigt og var faktisk 1 cm åben og jdm kunne mærke babys hoved. Hun løsnede hinder hvilket gav en god gang blødning efterfølgende. Desværre havde de rygende travlt inde på fødegangen idag, så de havde rent faktisk ikke en ledig stue.... ellers havde de taget vandet idag :klap Øv altså....!

Nå men jeg skal ind igen på lørdag lige og have kørt en ctg for at være sikker på hjertelyden stadig er fin og stabil.... så kunne man da krydse fingre for der er så stille og de keder sig så meget at de sætter mig igang.... :rolleyes Eller endnu bedre: Så går jeg i fødsel inden.... :yay Kryds fingre!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da helt klart kontakte enten din egen jordemoder eller fødegangen og fortælle dem at nu er du altså temmelig nervøs og gerne vil undersøges. De vil helt sikkert tage dig seriøs og undersøge dig - særligt efter det forløb du har været igennem. Men WEE juble og hurra hvor er det altså bare mega fedt at du er nået så langt nu. Imorgen er jeres lille trut jo også fuldbåren og tænk engang alle de bekymringer man kunne have været foruden. Det er bare SÅ meget ligesom mit forløb.... ALLE lægerne og jordemødrene sagde i nov/start dec at jeg højst sandsynligt ikke ville nå til januar måned og at nå til terminen var helt udelukket.... hmm og det er så altså IDAG :toot Føler mig ærlig talt en smule "glemt" og sprunget over i køen.... mon den der lille ve alf der flyver rundt og spreder ve støv har glemt mig?? :huh :lolhit

Nå men jeg kan da tilføje at jeg igår var hos en zoneterapeut, som arbejder rigtig meget med gravide og børn. Hun forsøgte med nogle punkter der skulle kunne løsne op omkring livmoderen og som ofte har kunnet sætte gang i en fødsel. Hun kunne mærke mine punkter var meget spændte og var helt sikker på jeg var gået i fødsel indenfor 24 timer, men nix intet skete der ud over masser af plukveer, men det har jeg jo indimellem hvor det står på en hel dag med plukveer hvert til hvert 5.min.

Nå men baby var noget stille hele dagen igår og da hun heller ikke var særlig aktiv imorges valgte jeg at kontakte fødegangen som ville se mig med det samme. Jeg fik kørt en ctg som de heller ikke var helt tilfredse med. De kunne godt se hun var meget stille derinde og med høj hjerte frekvens, men efter en masse koldt vand og skubben rundt med baby og mig og så lige knap 2 timers ctg måling var de tilfredse med kurven....! Jeg blev undersøgt udvendigt og bebse er nu ikke mindre end lige knap 4100 gram og ligger meget dybt med hovedet, der står næsten fast nu. Jeg blev også undersøgt indvendigt og var faktisk 1 cm åben og jdm kunne mærke babys hoved. Hun løsnede hinder hvilket gav en god gang blødning efterfølgende. Desværre havde de rygende travlt inde på fødegangen idag, så de havde rent faktisk ikke en ledig stue.... ellers havde de taget vandet idag :klap Øv altså....!

Nå men jeg skal ind igen på lørdag lige og have kørt en ctg for at være sikker på hjertelyden stadig er fin og stabil.... så kunne man da krydse fingre for der er så stille og de keder sig så meget at de sætter mig igang.... :rolleyes Eller endnu bedre: Så går jeg i fødsel inden.... :yay Kryds fingre!!!!

krydser fingre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt, men må så sige jeg har fået en del mere ro på efter jeg har fået dommen kejsersnit, i morgen skal jeg ringe derind og der får jeg dato, tiden får jeg dog ikke før aftnen før men håber bare på så tidligt om muligt så man ikke skal gå og være nervøs hele dagen.

Er jeg den eneste som føler mig enormt træt, min mand har haft fri i denne uge, men synes virkelig ikke jeg kan tage mig sammen til ret meget andet end at afleverer laura om morgen, også sørger jeg naturligvis for aftensmad og oprydningen bagefter med føler bare jeg kan sove hele tiden. Natten er jo laaaaaaang og er oppe og tisse hveranden time så noget af det er vel naturligt, men synes ikke den der redebygnings instinkt rigtig har fundet mig, har mest lyst at ligge under dynen og læse, sove og se fjernsyn. Og nej føler mig ikke trist jeg glæder mig sådan til at møde den lille og vil enlig bare have det var i morgen, for kan mærke jeg længes sådan til det hele er overstået og jeg kan ligge med ham på brystet og bare nyde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER