Mommy

Zoneterapi og fødsel

5 indlæg i dette emne

Må lige høre alle jer kloge mødre herinde om der mon er nogen der har erfaringer med zoneterapi ifht modning inden fødslen og som rent faktisk har haft held med at få sat lidt skub i tingene?

Jeg er selv 39+6 imorgen og meeeeeget klar til at føde. Det er 3.barn og jeg har ikke gået så længe med nogen af de andre, så jeg er ved at være pænt utålmodig nu.... suk.

Jeg har bestilt tid hos en zoneterapeut imorgen. Eller faktisk en, der også er min veninde, og hun siger hun har flere gode historier om at det er lykkedes, så nu skal det prøves.

Men er meget nysgerrig på at høre om nogen har erfaringer de vil dele ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik zoneterapi 8 dagen inden, at jeg fødte, med det var ikke for at sætte gang i fødslen, men derimod skulle det smertelindre. Er nok lidt imod, at man vil "tvinge" barnet ud. Hvis barnet ellers har det godt inde i maven, så ser jeg ingen grund til at fremprovokere fødslen, idet jeg tror, at barnet selv finder ud af at komme ud, når det er klar - medmindre at man går så lang tid over termin, at man risikerer, at moderkagen sætter ud.... Men jeg har hørt om, at zoneterapi kan fremskynde fødslen :) Angående den smertelindrende effekt, synes jeg, at det er svært at sige om det virkede eller ej. Min fødsel varede 23 timer og 45 minutter fra mit forvand gik og jeg fik første ve og til jeg havde født - og i den tid fik jeg ilt, akkupunktur, varmepuder og karbad som smertelindring... Jeg ved ikke om jeg havde haft mere ondt, hvis ikke jeg havde fået zoneterapi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har nu altså gået til zoneterapi siden jeg blev gravid og jeg spurgte hende dengang om hun kunne gøre noget på det punkt. hun sagde at det havde hun ikke hørt men for god ordens skyld trykkede hun aldrig på de punkter der omhandler livmoderen. men det kan da godt være at det kan gøre noget. men jeg tro lige så meget at det er psykisk. Hvis man tænker for meget sætter det lidt i stå. ligesom når man vil blive gravid. alle de gange jeg er blevet har faktisk været i de måneder hvor jeg har sagt kommer det så kommer det. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik zoneterapi to gange i den uge hvor jeg havde termin og det var DEJLIGT! jeg havde det så godt bagefter, det forbistrede besvær og smerter lettede lidt og jeg sov bedre :glad men der skete ikke en fis ifht at sætte fødslen i gang, jeg var helt lukket da jeg kom ind til igangsætning 40+5 trods det var min 4. fødsel :D såeh jeg tror ikke på man kan gøre alverden for at sætte noget i gang, man må bare prøve at være tålmodig, så skal de små pus nok finde vej ud på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu heller ingen intentioner om at tvinge baby ud.... i så fald tror jeg jeg havde gjort det nu, for jeg er meget tynget af graviditeten og smerter. Men jeg vil bare rigtig gerne undgå kunstig igangsættelse med ballon katheter, stikpiller eller hvad de nu vurderer er muligt for mig og derfor vil jeg forsøge med zoneterapi. Det skulle efter sigende også kun kunne fremskynde det en lille bitte smule og kun hvis kroppen og baby ellers er klar til at komme ud. Så jeg tænker ikke man sådan kan sætte fødslen igang hverken i uge 30 eller 35, hvis man ellers havde en normal graviditet.

Men derfor var det nu dejligt alligevel lige at høre om der var nogen det havde virket for :)

Det er jo heller ikke til at vide om det er zone terapien eller kroppens naturlige gang, der starter en fødsel, hvis den går igang kort efter en gang zoneterapi.

Men ja dejligt det var det ihvertfald. Fik masser af energi af det og nød det virkeligt. Så hvis ikke baby sådan lige er på trapperne, så kunne jeg såmænd godt finde på at forære mig selv den wellness det var med en gang fod nusseri her om nogle dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER