Havbaek

Er det vigtigt for dig eller er du ligeglad.

40 indlæg i dette emne

Ved ikke om det er det rette forum at poste dette indlæg i, og ellers beklager jeg :)

Men jeg kom sådan her til at tænke på, hvorvidt sådan et ønske var stort for kvinder der ønsker/har børn hvor vigtigt det er eller om det er mere ligemeget.

B og jeg vil jo som alle andre gerne have mere end 1 barn sammen. Nu er T kun 3 måneder, men engang skal han da have en lillebror eller lillesøster.

Vi har så valgt at det bliver det sidste barn her, når den næste kommer. Og med O der også er her, så er 3 børn i alt nok for os.

Min mor har altid ment at det blev en pige jeg ventede mig, mest fordi der kom piger først i familien, og så bryder jeg lige det hele og kom med en dreng.

Personligt er jeg ligeglad, for så længe barnet er sundt og raskt, trives med mere så er kønnet for mig ikke livsnødvendigt.

Men så kom jeg sådan til at tænke på, hvad hvis den næsten også bliver en dreng.

Vil jeg så blive skuffet??

Nej det ville jeg bestemt ikke. Godt nok er det den sidste, men bliver det en dreng igen, vil jeg være lykkelig. For det er mine børn, og så længe de har det godt osv. så er det ligemeget for mig hvilket køn de har.

Min verden går ikke under på ikke at få en datter, fordi jeg så ikke kan tage ud og shoppe hendes første teenagerpige tøj med hende. Tage hende med til frisør m.m

Og at få en abort fordi den næsten kan ende med at blive endnu en dreng, kommer slet ikke på tale. Og jeg kan slet ikke få mig selv til at tænke på tanken.

Men hvad med jer!

Hvordan har I det med kønnet på jeres børn. Vil I blive skuffet hvis I ikke fik en datter, når nu den første er en dreng?

Eller er I ligeglade.

Eller bliver I ved med at få børn til I får en pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal kun have 2 børn her,(allerhøjst 3), vi har Silas på snart 6 mdr. så vi skal ikke have flere lige nu og her, men om et par år skal vi da have os en lillebrøster...

Førhen har jeg altid tænkt at jeg ønskede mig en af hver. men efter jeg har fået min søn, så er jeg blevet lidt ligeglad. det er som om, at en dreng mere ville være helt velkommen.. så var der også en masse tøj der kunne genbruges og derved kunne vi spare lidt penge og vi skulle finde endnu et lækkert drengenavn.

Får jeg en pige, så ville jeg omvendt glæde mig over at jeg kunne gå ud og købe en masse pigetøj:) og jeg kunne få brugt mit lille dejlige pigenavn, som jeg har i tankerne.

Så jeg er nu egentlig ligeglad med hvilket køn. begge dele bliver spændende :loveshower

Og nej jeg vil ikke blive ved at prøve på at få en pige

Og ligeledes ville abort heller ikke komme på tale her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to piger sammen, og manden en søn fra tidligere forhold. Jeg ønsker mig det ikke anderledes, og vi skal overhovedet slet ikke have flere! Mange troede, at vi ønskede os en dreng, da jeg ventede vores yngste datter, og blev helt skuffede da det viste sig at være en pige. De kunne slet ikke forstå jeg faktisk var rigtig tilfreds med, at det var en pige mere. Tror min mand havde håbet lidt på en dreng, men ikke mere end han også blev glad for en pige.

At nogen kan finde på at få en abort pga "forkert køn" synes jeg grænser til sygelighed, og er på nippet til at sige, at de så ikke har fortjent nogen børn, hvis ikke de kan være glade og tilfredse med hvad man i miraklets lys får. I mine øjne er børn et privilegium- ikke et tag selv bord, hvor man kan bestille efter for godt befindende. Jeg er glad for, at man i DK ikke får kønnet af vide før abortgrænsen er overskredet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede jo Camille var en dreng.. Så da vi havde fået at vide det var en pige til kønsscanningen, skulle jeg lige synke det..

Jeg var egentlig ligeglad, men havde bare gået og fantaseret om denne lille dreng, hvad han skulle hedde og hvordan alting skulle være.. Så på en eller anden måde, skulle jeg "sgie farvel" til de drømme.. Der gik ikke længe, for så kunne hun jo kun være en pige :kuller

Vi skal have to børn. Jeg "håber" den næste er en pige - men igen, er jeg egentlig ligeglad, det er bare mine drøm om fremtiden :)

Men, jeg har i øvrigt haft drømme om at vi fik en dreng - ligesom vi jeg drømte vi fik Camille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to piger sammen, og manden en søn fra tidligere forhold. Jeg ønsker mig det ikke anderledes, og vi skal overhovedet slet ikke have flere! Mange troede, at vi ønskede os en dreng, da jeg ventede vores yngste datter, og blev helt skuffede da det viste sig at være en pige. De kunne slet ikke forstå jeg faktisk var rigtig tilfreds med, at det var en pige mere. Tror min mand havde håbet lidt på en dreng, men ikke mere end han også blev glad for en pige.

At nogen kan finde på at få en abort pga "forkert køn" synes jeg grænser til sygelighed, og er på nippet til at sige, at de så ikke har fortjent nogen børn, hvis ikke de kan være glade og tilfredse med hvad man i miraklets lys får. I mine øjne er børn et privilegium- ikke et tag selv bord, hvor man kan bestille efter for godt befindende. Jeg er glad for, at man i DK ikke får kønnet af vide før abortgrænsen er overskredet.

Jeg er meget enig i begge ting!

Nu har vi godt nok "kun" Sophia, men vi ønsker at gøre hende til storesøster inden hun er 3.

Hvis Christian kunne ønske, ville han nok gerne have en dreng, men han bliver lige så glad for en pige mere siger han :)

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad nr to bliver. Jeg kan se mange fordele ved at få en pige mere, og ligeledes kan jeg se mange fordele ved at få en dreng :)

Vi er begge enige om, at bare lillebrøster er sund og rask, så er alt godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle troede C ville være en dreng, men min mand og jeg har altid troet på at det var en pige vi ventede os, som det jo så også blev - det kunne simpelthen ikke være anderledes :wub

Vi vil gerne have 2 børn og min mand vil rigtig gerne have en dreng, som han kan lave mande-ting med... men som han siger bliver han ikke skuffet hvis det bliver en pige igen og vi skal heller ikke prøve igen igen.

Jeg er egentlig ligeglad, men vil jo gerne "opfylde" min mands ønske. Jeg har bare så svært ved at tro på at vi kan være så heldige at få en af hver... jeg har 3 søskende og de har alle sammen en af hver, så jeg har svært ved at tro, at vi ikke skulle skille os ud fra mængden med 2 ens :D

Men det finder vi ud af om nogle år :blush

En lille historie om det med at prøve igen igen... Jeg arbejder sammen med en mand, der havde fået 3 piger. De ville så gerne have en dreng, så de besluttede sig for at prøve en sidste gang om det ikke kunne lykkedes... de fik... tvillingepiger :P - altså 5 piger i alt... så besluttede de sig for at stoppe med at forsøge :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil jeg være fuldstændig ligeglad med om den næste blir en pige eller en dreng. Står det til manden vil han gerne at den næste blir en dreng - det er dog sagt med et smil på øjet, så det er ikke fordi at en pige vil være jordens undergang for ham.

Men må da indrømme at jeg godt kan lide tanken om alt det piget-halløj vil jeg gerne opleve, men vi fortsætter ikke med at forsøge at få en pige, hvis vi kun har fået drenge! Så må min søster få pigerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter os en lille dreng, og det er jeg ovenud lykkelig for. Men jeg ville være lige så lykkelig hvis det blev en pige.

Vi ønsker os 3 børn, og jeg vil blive glad uanset om hvad det bliver. Men på en eller anden måde håber jeg at jeg får en pige næste gang, for nogle gange panikker jeg lidt over tanken om 3 drenge. Men altså, det er jo fordi jeg ser andre med 3 drenge, altså ikke mine drenge, og det vil jo helt sikkert være noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den ideelle verden får jeg begge slags. Men jeg ved også med mig selv, at når først jeg står i situationen, er det ikke kønnet, der er det afgørende. Det er, at det er VORES børn, lavet af kærlighed, og om vi får sønner eller døtre betyder måske mindre. Men kunne jeg vælge ville jeg gerne have både piger og drenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er planen at vi gerne vil have 4 børn.... Hvis altså det kan lade sig gøre, og jeg har mod på det efter vores lille søvnterroist ;)

Vi har 2 drenge nu, og jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg ønsker mig en lille pige.... Ikke fordi jeg ikke er overlykkelig for vores dejlige drenge, DET er jeg :loveshower

Men jeg vil rigtig gerne have en pige også, og skulle det vise sig at vi ender med 4 drenge, kunne jeg måske godt overtales til at få en efternøler, for at "prøve at få en pige".......

Det lyder nok helt forkert og forkælet i manges ører, og nu skal man heller ikke misforstå mig...... Hvis et evt. 5. barn også blev en dreng ville jeg være lykkelig for ham også!! Og jeg kunne ALDRIG finde på at få en abort pga. forkert køn....... I mit hoved er der ikke noget der hedder forkert køn!

Derfor kan man jo godt drømme om en pige ;)

Jeg havde faktisk troet at Charlie var en pige...... Og jeg var lidt spændt på hvordan jeg ville reagere hvis kønsscanningen viste en dreng. Og jeg fik da også tårer i øjnene da hun viste os den lille "tap" ...... Men det var lykketårer, for vi skulle have en lille dreng :wub

Så dybere stikker det heller ikke når det kommer til stykket, for alt jeg VIRKELIG ønsker mig, er sunde og raske børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har 4 drenge de 3 store med min eksmand og den lille med min nye mand som har 2 piger fra tidligere

da jeg blev gravid med den,sidste sagde alle nu får du en pige for C kan ikke lave andet

men snydt som,jeg sagde vi får en dreng mere,er ikke til alt det pige gejl. Elsker selv at,gå i kjoler mm,men er nu mere til at lege med drenge ting

havde det været en,pige var hun ikke blevet valgt fra,og forstå slet ikke dem som,kan finde på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik først en dreng og dernæst en pige. Vi skal ikke have flere børn end de 2.

Jeg må da tilstå, at jeg havde ønsket en pige som nr. 2. Ikke at det betød alt i verden overhovedet ikke, men jeg blev meget lykkelig da vi fandt ud af hun var en pige. Jeg synes det er dejligt at have en af hver, men en dreng til ville jo også være dejlig :) For min mand betød det intet hvilket køn nogen af dem havde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu kan jeg ikke forestille mig det betyder noget. Nu ved vi at vi får en pige til maj, og hvis vi finder ud af vi gerne vil have barn nr 2 føler jeg lige nu at kønnet dér også er lige meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille historie om det med at prøve igen igen... Jeg arbejder sammen med en mand, der havde fået 3 piger. De ville så gerne have en dreng, så de besluttede sig for at prøve en sidste gang om det ikke kunne lykkedes... de fik... tvillingepiger :P - altså 5 piger i alt... så besluttede de sig for at stoppe med at forsøge :lol

Haha, ikke i så samme omfang, men det lyder også lidt som mine forældre. Efter mig ville de også gerne have en lille dreng, for så havde de jo en af hver. Min mor blev så gravid, og resultatet blev mine søstre, som er tvillinger :P Min far var ved at falde ned af stolen, da jordemoderen viste mine forældre, at der faktisk gemte sig to små babyer inde i min mors mave, på trods af at tvillinger løber i min mors familie :lolhit

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil have 2, måske 3 børn. Jeg må da tilstå, at jeg gerne vil have at vi får i hvert fald én af hver. Jeg er også ret sikker på, at min kæreste meget gerne vil have en dreng.

Men hvis det viser sig, at vi ender op med tre drenge (eller tre piger, for den sags skyld), så er det jo sådan det skal være. Jeg kunne aldrig finde på at skulle have en abort, fordi jeg ikke får 'det rigtige' køn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i bund og grund ligeglad har altid troet mit første barn blev en dreng - indtil jeg blev gravid! For så drømte jeg om en lille pige flere gange og da vi så var til køns scanningen havde jeg fugtige håndflader - tænk hvis jeg skulle sige farvel til min lille pige - selvom det jo aldrig ville have været det. Men der lå en lille pige derinde. Nu har jeg svært ved at FORESTILLE mig en lille baby dreng, jeg kender jo kun til det at have en pige. Men hvis den næste bliver en dreng så vil jeg blive præcis lige så lykkelig som med en pige mere ingen tvivl!

Jeg tror det er meget naturligt at ønske en af ens eget køn tror det er noget nemmere at identificere sig med - føle man videre bringer en arv som man ikke på samme måde kan ved en af et andet køn. Men det er i bund og grund barnet og ikke kønnet man elsker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo farvet af at være ufrivillig barnløs, og synes det er enormt forkælet, at få en abort fordi det barnet ikke lige skulle være det køn, som man ønskede sig.

Men jeg tror nu det er meget normalt, at man tænker bedst om det ene køn, indtil man står og får af vide, hvad der gemmer sig i maven, og når man først kender kønnet, så er alt andet forhåbentlig glemt, og man kunne ikke forstille sig andet.

Jo jeg har da også haft ønsket om at få en pige, fordi det ved jeg hvad er i form af mig selv. Men jeg bliver bare lykkelig, når vi får barn i forslag, fordi bare det at få et barn er en gave i sig selv.

Og så kan jeg fortælle, at mine bedsteforældre på min mors side, ønskede sig drenge, men fik 2 piger, og det samme ønskede mine forældre og fik to piger :), vi har aldrig kunne mærke på mine forældre, at de ønskede drenge til at starte med, og min mor kan fortælle det samme om sine forældre. Dog kan jeg mærke på min mor, at hun virkelig nyder at købe gaver til sine svigersønner :) da de var i Egypten, havde min mor købt parfumer med hjem til min mand og svoger, mens min søster og jeg kun fik souvenirs.

Samt min svigermor altid ønskede sig piger, faktisk så meget, at da hun ventede min mand, sagde lægen til hende, Lille frue, hvis de ønsker dem piger, så må de skifte manden ud. Dette råd fulgte hun, og ud af det kom 2 drenge :) hun har 5 sønner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores første en pige, så vi behøver ikke blive ved til vi får en pige ;) Men vi vil heller ikke blive ved med at sætte børn i verden til vi får en dreng. Vi vil gerne have tre - måske fire - børn, og jeg er helt sikker på det bliver fantastiske børn, uanset køn :)

Mellem os herhjemme ønskede min mand mest en pige og blev meget glad for at kønsscanningen også viste det, han havde også en klar fornemmelse af kønnet inden. Jeg selv havde absolut ingen fornemmelse og var også "ligeglad" :) men min mand ville selvfølgelig have været ligeså glad for en dreng hvis det var det scanningen havde vist, og en dreng ville have været ligeså værdsat og elsket som Clare er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge piger holdt mine fornemmelser stik på at det var piger. Jeg ønskede bare et sundt barn begge gange og også denne gang :)

Men jeg må indrømme at jeg blev så chokeret over at få at vide at det var en pige denne gang, for min fornemmelse sagde stærkt dreng.

Det tog mig et par dage at vænne mig til det, men så var der da ingen tvivl om at selvfølgelig skulle vores første barn sammen være en pige. :loveshower

Glæder mig så meget til at tøsehygge med hende og de andre to tøser, og hun vil have to storesøstre som kan råde hende med kærester osv :)

Som K sagde, så var han glad for at det var en pige, for han havde været lidt ked af at det ikke var ham som får chancen for at give pigerne væk, når de skal giftes om mange år :biglove nu får han sit ønske opfyldt.

Vi skal nok sandsynligvis have en mere udover mumi. Det ville være sjovt at få en dreng, men bliver det endnu en prinsesse, så er vi også lykkelige :)

Synes det er så forkert og grotesk at fravælge et foster/barn på det simple grundlag at det ikke har det ønskede køn! Så burde man tænke over, hvorfor man vil have børn, hvis det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig også at det er grotesk at vælge et barn fra på grund af køn :huh

At få børn er et privilegium og en velsignelse - ikke en rettighed!!!

Er helt enig :)

Synes det kunne være dejligt med en af hver men det jeg ønsker mig aller mest er et sund og rask barn mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En gammel dame jeg kender ønskede sig vildt en dreng dengang hun fik børn, og prøvede igen og igen. Hun endte op med 6 piger - og til sidst fik hun to drenge. Så man kan ende med mange børn hvis man skal have den en slags ;)

Selv er jeg ligeglad og er som barnløs glad bare jeg får barn. Men selvom jeg e ufrivillig barnløs har jeg et lidt egoistisk ønske - jeg vil så inderligt gerne have mindst to børn. Og selvom min drøm er tre børn, to drenge pg en pige, bliver jeg også sjæleglad hvis jeg får to drenge eller to piger og ikke får nummer tre.. Abort kommer slet ikke på tale her medmindre barnet fejler noget forfærdeligt, og bestemt ikke pga køn!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi joker tit med, at vi ikke stopper før vi har en af hver, men det er ikke noget, vi mener seriøst :P

Nu har vi en pige, og jeg er oprigtigt ligeglad med hvad den næste bliver. 2 piger betyder, at de kan nyde hinanden som veninder, arve kjoler, lege med dukker sammen etc. 1 af hver betyder, at vi prøver at have både en dreng og en pige, en vi kan have tøsehygge med, og en vi kan lege biler og traktor med. Ikke dermed at sige, at vores pige ikke vil få lov til at lege med biler alt det hun vil, men der er en sandsynlighed for, at hun ikke vil synes det er så sjovt som en lillebror vil syntes.

At man ønsker sig en pige eller en dreng og får det, er jo ikke en garanti for at de værdier man ligger i en pige eller dreng, vil være til stede. Man kan sagtens få en bilglad pige eller en dreng, der elsker at klæde sig ud i kjoler.

Jeg synes det er synd for de børn, som bliver født med "det forkerte køn", hvor forældrene ønskede, de havde haft et andet køn. Tænk sig ikke at være god nok i forhold til noget, man ikke kan gøre for :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er synd for de børn, som bliver født med "det forkerte køn", hvor forældrene ønskede, de havde haft et andet køn. Tænk sig ikke at være god nok i forhold til noget, man ikke kan gøre for :(

Det gør helt ondt, da jeg læste det sidste i din besked. Sådan noget er bare det værste der kunne ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør helt ondt, da jeg læste det sidste i din besked. Sådan noget er bare det værste der kunne ske.

Min farmor sagde tit at hun hellere ville have haft en pige end min far, som er sidste dreng i en flok på tre.

Han blev iklædt pigetøj indtil han var omkring tre år

Tror ubevidst at det har påvirket ham meget, fordi han har altid følt han ikke er god nok, og gjorde alt for at please sin mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, nu ved jeg ikke, om det bare er fordi du allerede har drenge, at du bruger vendingen, om man vil blive ved, indtil man får en pige , men jeg kan godt blive en lille smule stødt over, at du ikke spørger mere generelt om kønnet betyder noget... :unsure Det kunne jo også være, at nogen blev ved indtil de fik en dreng ;) Ikke at drenge er bedre end piger, jeg synes bare lige at tråden virkede sådan lidt "er det vigtigt for dig at få en pige, eller er det ligemeget" som om det gav sig selv, at det var ligegmeget om man fik en dreng... Hmm, ved ikke, om det giver mening, men jeg synes tråden lød lidt "skæv".

ANYWAY... :btopic Jeg har altid forestillet mig, at mit første barn blev en dreng, og det blev det jo også. :kuller Jeg håbede måske også en lille bitte bitte smule på en dreng, men ikke mere end at en pige ville have været helt vildt velkommen også. Jeg ved ikke hvad jeg håber, at næste barn bliver. På den ene side, kunne det være sjovt at prøve at få en pige også, men på den anden side, "kender" jeg jo til at få en dreng, og kan absolut godt forestille mig en lille Valdemar kopi :wub Og måske kan jeg faktisk bedst se mig selv som drengemor? Jeg er i hvert fald ret vild med tanken om mig selv, min mand og fire raske balladeknægte :D Men den "drøm" vil 100% sikkert ændre sig, hvis jeg en dag bliver gravid med en pige. Begge køn vil være helt vildt velkomne i vores familie :loveshower

Og nu har jeg godt nok lige sagt, at det ville være sjovt at prøve at få en pige også, men et eller andet sted, synes jeg, at det er noget fis at sige :rolleyes For 4 drenge kunne jo være MEGA forskellige, og en dreng og en pige kunne ligne hinanden som to dråber vand. Så man prøver jo noget nyt (og alligevel noget velkendt) hver gang. Og hvis jeg aldrig får lov at proppe en baby i en kjole, then so be it ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farmor sagde tit at hun hellere ville have haft en pige end min far, som er sidste dreng i en flok på tre.

Han blev iklædt pigetøj indtil han var omkring tre år

Tror ubevidst at det har påvirket ham meget, fordi han har altid følt han ikke er god nok, og gjorde alt for at please sin mor

Min mors første barndomsminde er, at min mormor viser hende hendes gamle dukke og fortæller, " dette er en drengedukke, det er en dreng fordi jeg kun kan lide drenge" tag den! Min mor har en storebror! ikke fedt.

Min mor har aldrig været god nok overfor min mormor, jeg og min søster havde jo så også det forkerte køn også var vi døtre af min mor, så kunne vores fejl jo næsten ikke blive større.

Min førstefødte var en dreng, han var sjovt nok fantastisk også selvom han har brune øjne (folk med brune øjne lyver, ved i jo nok ;) )

Må desværre melde at jeg ikke savner min mormor.

Det har altid præget min mor og også mig som barnebarn. Det er bestemt ikke sjovt og man kan jo ikke gøre noget som helst der ændre situationen. Det er ihvertfald lidt drastisk med en kønsskifteoperation :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER