tulipan

Kraftige smerter i starten af graviditeten

11 indlæg i dette emne

Hej Alle

Lægerne kan ikke helt finde ud af hvor langt jeg er henne, men de mener at jeg er omkring 5-6 uge....

Jeg har den sidste uge haft rigtig voldsomme smerter i underlivet, det kommer i sådan nogle krampe anfald.. Smerterne kommer lige pludselig og varer ca 15 min..

Har været til undersøgelser 2 gange inden for den seneste uge, men de kan ikke helt finde ud af hvad smerterne kommer af..

Skal til scanning igen på onsdag og er så nervøs for at det er en spontan abort der er på vej, selvom jeg synes det virker rigtig underligt at der har været så voldsomme smerter i en uge og ingen voldsomme blødninger..

Vil bare høre om der er andre der har oplevet noget lignende og hvordan det gik videre i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever også lidt kramper i underlivet, men slet ikke så voldsomt!! Det er da til at holde ud og varer max 1 min her!! Jeg tænker for mit vedkommende at det er ligamentsmerter!!

Skal du ikke meldes ind i oktober-terminsgruppen sammen med mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay ! Hvor langt er du henne ?

Jo hvor gør man det henne ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh du skal læse starten af min graviditetstråd! Jeg havde meget kraftige smerter i starten. I uge 4 var de til st overleve. Gjorde mega ondt og varede ca 15 minutter. I uge 5 og 6 troede jeg jeg skulle dø! Havde 4-5 anfald om dagen a ca 45 minutter. Det gjorde SÅ ondt nederst i maven. Var på hospitalet 4 gange men de kunne intet se der skulle være i vejen. Jeg var sygemeldt de uger for når jeg fik et anfald lå jeg bare og skreg og græd og intet hjælp. Efter et bare uger gik det væk - gudskelov, ellers havde jeg ikke kunnet overleve 9 måneder!

Jeg spiste HUSK men ved ikke om det var det der hjalp. Nogen af lægerne mente det var mine tarme nemlig, men jeg følte slet ikke det var det. Jeg spiser ikke HUSK mere. Et par panodiler (kun panodiler er tilladt i graviditeten fik jeg at vide) hjalp lidt men kunne slet ikke tage de værste smerte.

Ellers hjalp det mig lidt at massere nede ved skambenet og trække vejret meget roligt, ofte lå jeg faktisk og nynnede i 45 minutter i træk for at få ro over kroppen som ellers bare rystede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også alle mulige slags smerter... Kan både mærke smerter i min højre æggestok.. og fantom smerter i min venstre (som jeg ikke har mere). Samt generelt smerter dernede. Og det er virkelig svært og forlige sig med at det er "Ok" det gør ondt.. fordi det hele vokser og der kommer en enorm blodgennemstrømning til.

Og oven i det - kan det jo så også være noget med "tarmene" som Mette skriver. For kvalme - forstoppelse mv. og der er HUSK det allerbedste vidunder middel... (hvilket jeg kan berette efter 1 1/2 år med irritabel tyktarm der gav de vildeste mavesmerter HVER dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh du skal læse starten af min graviditetstråd! Jeg havde meget kraftige smerter i starten. I uge 4 var de til st overleve. Gjorde mega ondt og varede ca 15 minutter. I uge 5 og 6 troede jeg jeg skulle dø! Havde 4-5 anfald om dagen a ca 45 minutter. Det gjorde SÅ ondt nederst i maven. Var på hospitalet 4 gange men de kunne intet se der skulle være i vejen. Jeg var sygemeldt de uger for når jeg fik et anfald lå jeg bare og skreg og græd og intet hjælp. Efter et bare uger gik det væk - gudskelov, ellers havde jeg ikke kunnet overleve 9 måneder!

Jeg spiste HUSK men ved ikke om det var det der hjalp. Nogen af lægerne mente det var mine tarme nemlig, men jeg følte slet ikke det var det. Jeg spiser ikke HUSK mere. Et par panodiler (kun panodiler er tilladt i graviditeten fik jeg at vide) hjalp lidt men kunne slet ikke tage de værste smerte.

Ellers hjalp det mig lidt at massere nede ved skambenet og trække vejret meget roligt, ofte lå jeg faktisk og nynnede i 45 minutter i træk for at få ro over kroppen som ellers bare rystede.

Hold op hvor lyder det meget ligesom det jeg går igennem lige nu! ligger også og græder og prøver at skrige smerten ned i en pude...Det er så smertefuldt!!! :( Har netop lige haft et anfald mere på 30 min, det var forfærdeligt.... Men hvor er jeg glad for at høre at dine smerter gik væk, så er der forhåbentligt lys forude!! Og du mærker slet ikke noget til det nu ?

Hvor meget HUSK spiste du og hvordan ? Kom du det i maden eller spiste du det bare ? Det må jeg hellere prøve, er desperat!

<3 tak for håbet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også alle mulige slags smerter... Kan både mærke smerter i min højre æggestok.. og fantom smerter i min venstre (som jeg ikke har mere). Samt generelt smerter dernede. Og det er virkelig svært og forlige sig med at det er "Ok" det gør ondt.. fordi det hele vokser og der kommer en enorm blodgennemstrømning til.

Og oven i det - kan det jo så også være noget med "tarmene" som Mette skriver. For kvalme - forstoppelse mv. og der er HUSK det allerbedste vidunder middel... (hvilket jeg kan berette efter 1 1/2 år med irritabel tyktarm der gav de vildeste mavesmerter HVER dag)

Ja, når man har så ondt og der ikke rigtig er noget at gøre fordi det er "ok at det gør ondt", så håber man bare der sker et mirakel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor lyder det meget ligesom det jeg går igennem lige nu! ligger også og græder og prøver at skrige smerten ned i en pude...Det er så smertefuldt!!! :( Har netop lige haft et anfald mere på 30 min, det var forfærdeligt.... Men hvor er jeg glad for at høre at dine smerter gik væk, så er der forhåbentligt lys forude!! Og du mærker slet ikke noget til det nu ?

Hvor meget HUSK spiste du og hvordan ? Kom du det i maden eller spiste du det bare ? Det må jeg hellere prøve, er desperat!

<3 tak for håbet!!!

Nej de smerter er slet ikke vendt tilbage på samme måde. Har haft en enkelt anfald forleden men sket ikke så slemt og det sad også i ryggen så tror ikke det var det samme,

Jeg fulgte bare de anvisninger der stod på pakken med HUSK. Nogen gange blandede jeg det om med saftevand og andre gange blandede jeg det i yoghurt - uanset hvad husk at drikke masser vand til! Har fundet ud af det også kan købes i pilleform/kapsler, og det tror jeg næsten jeg ville prøve hvis det blev aktuelt igen for jeg blev meget træt af de frøskaller til sidst.

Håber for dig det snart går over!! Det er slet ikke rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink jeg havde de vildeste kramper i starten..skulle holde i noget eller bide i en pude nogle gange...det var SÅ slemt. ligesom en slags meget slemme menstruationskramper, men værre end hvad jeg nogensinde havde prøvet før. Min læge sagde det var livmoderen der udvider sig, og det gik over i uge 8 hos mig tror jeg. Og nu har jeg da en meget sund og rask baby i maven, så ville ikke være bekymret, og hvis de tjekker dig så godt, så ville jeg tage den med ro!H

Håber snart det går over!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay ! Hvor langt er du henne ?

Jo hvor gør man det henne ? :)

Jeg er i dag 4+4!!

Du går ud på forummets forside og går ned til terminsgrupper, derefter vælger du oktobergruppen!! Så kan du jo skrive et lille indlæg eller hvad du nu har lyst til ;) jeg er den eneste som indtil videre skriver derinde!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink jeg havde de vildeste kramper i starten..skulle holde i noget eller bide i en pude nogle gange...det var SÅ slemt. ligesom en slags meget slemme menstruationskramper, men værre end hvad jeg nogensinde havde prøvet før. Min læge sagde det var livmoderen der udvider sig, og det gik over i uge 8 hos mig tror jeg. Og nu har jeg da en meget sund og rask baby i maven, så ville ikke være bekymret, og hvis de tjekker dig så godt, så ville jeg tage den med ro!H

Håber snart det går over!!

Tror også jeg er kommet frem til at det er det der sker her! Åh gud hvor jeg håber det snart går over her også så :) Ber en lille aftenbøn i aften! Tak for svaret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER