MissM

Gode råd til indkøb

31 indlæg i dette emne

Se nu fik jeg en god idé igen :-) Hvad med om vi deler gode ideer til baby indkøb? Det kunne både være forretninger med gode tilbud, ventetøj vi synes er særligt smart og behageligt - ja alt muligt vi synes kunne være brugbart for andre. Vi er jo allerede begyndt i den fine tråd "på herrens mark" - lad os dog fortsætte :-)

F.eks. synes jeg gerne at jeg vil overbringe den viden at man faktisk godt kan klare sig uden ret meget i starten, og det kan man lige så godt gøre for man ved ikke hvad man synes er rart at have. Der er altså stor risiko for at man køber sig fattig i ting man aldrig får brugt. Det kunne for eksempel være indsats til badekarret - Hvis man får en der spræller helt vildt synes jeg i hvert fald det er meget rart at have fast i barnet.

Vugge

Vi har en i min familie som blev lavet af en rundstykskurv fra min farmor og farfars bageri dengang jeg blev født. Jeg var den første der lå i den og alle børnebørn har ligget i den. Derfor kommer oldebørnene selvfølgelig også til det, men jeg må indrømme det ikke var meget Magnus lå i den da han var spæd - det var bare nemmere at have ham i liften og der sov han så godt.

Dyner

De kan være rigtigt dyre! Køb en god voksendyne og del den (husk at sy FØRST) på den måde får man 2 babydyner og én juniordyne for samme pris som en færdig babydyne, cirka. 2 babydyner er også smart hvis man får en gylper - så har man en når nu arvingen har fyldt hele barnevognen lige som det var tid til at sove :-)

Babytæppe

Nogle bedsteforældre strikker, andre gør ikke, men en eller anden form for babytæppe er genialt. Når vinden bare lige skal holdes væk fra de små pusselanker, men det er for varmt til mere tøj. Når man f.eks. sidder der på terrassen og vinden er en smuuule kold, så er tæppet genialt (hint hint Småfolk har nogle suuuper søde nogen i den nye kollektion)

Kom frisk kom glad med flere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhh en dejlig tråd.. har ikke lige selv nogle gode råd lige nu, men det kommer nok :)

også er det jo altid dejligt at blive inspireret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rigtig god ide med sådan en tråd!

MissM, har du nogle mål på hvad man skal klippe efter, hvis man skal have 2 x babydyne og 1x juniordyne ud af én voksendyne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rigtig god ide med sådan en tråd!

MissM, har du nogle mål på hvad man skal klippe efter, hvis man skal have 2 x babydyne og 1x juniordyne ud af én voksendyne?

Det er faktisk ret nemt. Man deler den først på midten (så har man to dyner på 140 * 100) derefter tager man den ene og deler i to igen (så den giver to dyner på 70*100). Nu skulle du altså gerne stå med tre dyner. Én på 140*100 og to på 70*100 - Vupti :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med dynerne er sgu smart :)

- vi har købt startpakke med barnevogn, lift, myggenet, regnslag, sele, dyne/pude + betræk. og en puslepude hos babytrold.dk

Det var billigt og blev leveret til døren.. Jeg er positiv overrasket over barnevognen den er flot og rubust. Kan klart anbefales :)

Vi regner med at leje autostol og autolift hos Babysam.. Liften er kun

fordi vi kommer til at køre mange lange ture. og vi har et vennepar som har været vilde med den de lejede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt - tak for vejledningen på dynerne!!

Må have tjekket det der babytrold ud også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte da helt noget...

Vi købte barnevogn i går :-) En brugt barnevogn og for søren hvor er den fin! Jeg har det nogen gange lidt svært med at købe ting brugt (det er noget med kontrol). Vognen fra min store dreng, ønsker min eksmand ikke vi bruger, så vi måtte jo finde en anden.

2500,- for en Emmaljunga Big Star Supreme med diverse tilbehør - det er dæleme billigt. Den er fra 2008 men ser ikke ud til at være mere end et halvt år gammel. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg det RIGTIG godt med at have ca. 5000,- jeg nu kan bruge på andre lækre ting :-)

Der er mange fine vogne at finde på Trendsales :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en god idé med denne tråd :)

Os som venter os for første gang, har virkeligt meget at lære!

Jeg havde fx set indsatsen til badekar, og tænkt - sådan en SKAL vi da have - men havde da ikke tænkt på at baby måske ikke er enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en god idé med denne tråd :)

Os som venter os for første gang, har virkeligt meget at lære!

Jeg havde fx set indsatsen til badekar, og tænkt - sådan en SKAL vi da have - men havde da ikke tænkt på at baby måske ikke er enig :)

altså jeg har købt sådan en, men det var nu fordi den var gratis med til et badekar jeg købte på tilbud :) ved da ikke lige om jeg skal bruge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg har købt sådan en, men det var nu fordi den var gratis med til et badekar jeg købte på tilbud :) ved da ikke lige om jeg skal bruge den :)

Haha - ja men så er der heller ikke spildt en masse penge på den, og vil baby ikke sidder stille, så kan du sælge den videre til os andre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Årh ja... Den der med hundeposerne er god. Det gjorde jeg også sidst. Tak for påmindelsen, det gør jeg igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de gode råd. Den men dynen og hundeprutteposerne er jo geniale! Barnevogn, seng og puslebord køber vi brugt, der er rigtig mange pæne og billige til salg. Fik det råd forleden af en af jer at mange har "startpakker" med tøj til salg. Har da også tænkt mig at bruge den mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd!

Vi købte også en brugt Emmaljunga big star suprem barnevogn i sort fra 2007 til Nanna, og den står som ny og er overhovedet ikke falmet i farven.

Den købte vi for 3000 kr. m sele, parasol, philips babyalarm, kopholder, myggenet, regnslag, baby slynge, - og sikkert nogle andre ting som jeg ikke lige kan huske nu :)

Så hvis tingene ser iorden ud, så har jeg intet imod at købe det brugt :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke købt så meget endnu =)

Men har bevæget mig ud i selv at lave sengerand(skumrand), ammepude, matchene bamse og dynebetræk.. alt dette kommer til at koste ca. 650 kr. Så der er penge at spare hvis man er lidt fingernem :P også syntes jeg det er rart at have noget at bruge sin tid på, nu det bare føles som om tiden går meget langsomt ;)

Nogen der har erfaringer med babyalarmer, hvad er godt og hvad er skidt, har nok forelsket mig lidt i en Smart Nova ny model fra 2013... Har i nogen gode ideer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke købt så meget endnu =)

Men har bevæget mig ud i selv at lave sengerand(skumrand), ammepude, matchene bamse og dynebetræk.. alt dette kommer til at koste ca. 650 kr. Så der er penge at spare hvis man er lidt fingernem :P også syntes jeg det er rart at have noget at bruge sin tid på, nu det bare føles som om tiden går meget langsomt ;)

Nogen der har erfaringer med babyalarmer, hvad er godt og hvad er skidt, har nok forelsket mig lidt i en Smart Nova ny model fra 2013... Har i nogen gode ideer???

ihh altså hvor lyder det kreativt, jeg har 10 tommelfingre så jeg køber det hele :D

jeg er også selv lidt på herrens mark med babyalarm, havde egentlig tænkt på sidste vinder af tænks test, men der kommer nok en ny test inden den lille kommer så den kigger jeg nok på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære babyalarmen. Ikke at jeg er typen der render rundt med den om halsen, men havde jeg ikke haft den kunne jeg lige så godt have sat mig ved siden af vognen.

For mig er det rigtigt vigtigt at begge enheder er små - babyenheden skal let kunne ligge i barnevognen. For mig er det også vigtigt at der er termometer i. Det brugte jeg blandt andet hvis solen begyndte at ramme vognen, og om vinteren kunne temperaturen godt pludselig falde om eftermiddagen til under de magiske -12.

Vi havde super Nova sidst, de var gode. Denne gang tror jeg det bliver neo nate. De er dyre ja, men de er pengene værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke købt så meget endnu =)

Men har bevæget mig ud i selv at lave sengerand(skumrand), ammepude, matchene bamse og dynebetræk.. alt dette kommer til at koste ca. 650 kr. Så der er penge at spare hvis man er lidt fingernem :P også syntes jeg det er rart at have noget at bruge sin tid på, nu det bare føles som om tiden går meget langsomt ;)

Nogen der har erfaringer med babyalarmer, hvad er godt og hvad er skidt, har nok forelsket mig lidt i en Smart Nova ny model fra 2013... Har i nogen gode ideer???

Ihh hvor lyder det bare fint, og vildt overskuds-agtig :) må man ikke se billeder, og evt tips/vejledninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære babyalarmen. Ikke at jeg er typen der render rundt med den om halsen, men havde jeg ikke haft den kunne jeg lige så godt have sat mig ved siden af vognen.

For mig er det rigtigt vigtigt at begge enheder er små - babyenheden skal let kunne ligge i barnevognen. For mig er det også vigtigt at der er termometer i. Det brugte jeg blandt andet hvis solen begyndte at ramme vognen, og om vinteren kunne temperaturen godt pludselig falde om eftermiddagen til under de magiske -12.

Vi havde super Nova sidst, de var gode. Denne gang tror jeg det bliver neo nate. De er dyre ja, men de er pengene værd.

Det der med termometer, det er skisme smart.. Det havde jeg slet ikke tænkt på.. Klart vi skal ha sådan noget også, så den ikke koger over ude i haven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke købt så meget endnu =)

Men har bevæget mig ud i selv at lave sengerand(skumrand), ammepude, matchene bamse og dynebetræk.. alt dette kommer til at koste ca. 650 kr. Så der er penge at spare hvis man er lidt fingernem :P også syntes jeg det er rart at have noget at bruge sin tid på, nu det bare føles som om tiden går meget langsomt ;)

Ihhh hvor hyggeligt.. Det ville jeg mega gerne, det kan man få mange gode timer ud af :)

Men jeg har for flere år tilbage solgt symaskinen og har nu ikke nogen.. Og ved ikke lige hvor meget jeg ville få den brugt når baby er kommet.. Så tror jeg sætter de kommende oldemødre igang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal nok ligge billeder ind efterhånds som projektet skrider frem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd at sidde herinde hos jer og snuse i :D Jeg er selv fra maj 13. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snus bare alt det du vil - vi er ret søde herinde :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snus bare alt det du vil - vi er ret søde herinde :-D

Ja det lyder I rigtig til at være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER