Peter Plys

kræft i marven

15 indlæg i dette emne

er der nogen af jer som,kender til og har erfaringer,med kræft i marven ?

han har haft prostatakræft i 6 år

min elskede far fik,det konstateret 4/10-2012 samme dag som min elskede mor døde af tyktarmskræft 5 år før boohoo.gif

han har fået 4 gange kemoterapi nu,kur nr 4 som han lige har.fået blev han så syg af,at han var ved at dø af det boohoo.gif

er der nogen af jer,der ved hvordan det ser ud med heldbredelses muligheder ?

han har fået 3 blodpropper siden,jul 2012. Siden 25/12-2012 har han tabt 30 kg,han var en stor mand,men det kan ses at han,har tabt sig så meget

sidder her og græder,og har en mand til klaphat :tosset:Hvad er der nu spørger han:far har fået 2 blodpropper boohoo.gif Nå men det gør,vel ikke noget når han er på OUH. Kom dog for pokker og,hold om mig og trøst mig lidt

har det bare så,svært med det og får ingen hjælp af min mand eller trøstende ord

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv for den altså :kram2

Er det myelomatose han har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram jeg har HELDIGVIS ingen kendskab til kræft! Men puha hvor må det være hårdt for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for den altså :kram2

Er det myelomatose han har?

det mener jeg det er

de snakkede om børnemarvs kræft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram jeg har HELDIGVIS ingen kendskab til kræft! Men puha hvor må det være hårdt for dig :kram

håber jeg godt nok,også for dig at du aldrig får :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved kan myelomatose ikke helbredes. Men man kan gøre meget for at livsforlænge og lindre smerter. Men behandlingen afhænger jo af stadiet.

Er ret sikker på at du kan finde noget om det på kræftens bekæmpelsens hjemmeside,

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik vi besked i Tirsdags om at de ikke kan gøre mere for min far :boo de regner med ca 3 mdr

synes bare livet er så hårdt han har,kæmpet en lang og sej kamp. Var i januar ved at dø,af sin kemobehandling. Han kæmpede sig tilbage til livet,men hvis vi havde vidst det her,så ville han hellere have haft fred der.

venter på vi skal til lægesamtale i denne uge,inden han bliver udskrevet til at dø i eget hjem,da det er hans højeste ønske :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg bare ked af det på dine vegne (og din fars selvfølgelig!) :boo Det er så pissehårdt og uretfærdigt. Jeg mistede selv min far til kræft, da jeg var 21 år og ved hvor hårdt det er. Ingen ord kan trøste - mit eneste råd er at du skal give din far så meget kærlighed som muligt i den sidste tid og fortæl ham alle de ting du gerne vil have han skal høre. Jeg følte ikke at jeg selv havde fået sagt nok til min far at jeg elskede ham inden at han pludselig blev for diffus og bevidstløs af sygdommen, så jeg vidste ikke hvor meget han opfattede.

Og jeg ved at det ikke hjælper meget at høre nu - men min far var min allerstørste helt, mit kæreste eje, og alligevel kommer man videre, smiler igen og begynder at leve livet efter noget tid. Tal om ham med andre som kendte ham og grin af sjove episoder sammen. Hold mindet om ham i live, så er det som om han aldrig rigtig helt forlader jer.

Jeg tænker tit på min far og bærer ham med mig i mit hjerte, men smerten bliver gradvist mindre. Den vælder lige op igen ind imellem (som nu hvor jeg læser om din far), men det bliver lettere... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og et andet råd - SIG til din kæreste hvad du har brug for af ham! Det er slet ikke sikkert han er klar over det. Han tror måske han hjælper dig nu, hvis han tager udgangspunkt i hvordan han helst selv ville have det, hvis han var i din situation. Så skær det ud i pap for ham og sig hvad han skal gøre for at hjælpe dig bedst muligt! (Og lad ham vide at du har BRUG FOR at han hjælper dig!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg aldrig selv har stået i situationen ved jeg slet ikke hvad du går igennem lige nu, og derfor ved jeg ikke hvad du har brug for at få at vide. Men jeg vil ikke forlade tråden uden at give dig 1000x :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv det er altså så træls med kræft :kram :kram :kram

Min farmor havde kræft i mavesækken i 1990, hun blev opereret og fik fjernet 3/4 af mavesækken. Hun fik det godt efterfølgende, dog tabte hun sig en del, når man nu fik fjernet så meget af sin mavesæk, og gik fra at være en kraftig dame, til en spinkel.

Hun levede 20 år mere, og havde et godt liv efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det er det kærestens bedstemor har. Og hun har takket nej til behandling. Desværre går det ned af bakke med hende. Men de mente også det havde spredt sig yderligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Men husk at han har haft et langt og godt liv i mange år nu, og at I har mange gode minder sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER