ki schou

At tørre sig selv bagi - hvornår?

21 indlæg i dette emne

Ja hvornår er det normalt at børn selv begynder at tørre sig selv efter at have lavet stort? :numse

Han tørrer sig selv efter tis men ikke efter stort - Leo er lige blevet 4. De har ikke snakket om det nede i børnehaven, og jeg ved, at han ikke selv tørrer sig derhenne.

Går ud fra, at de vil tage en snak med os, når de synes, at vi skal til at træne det?

Hvad er jeres erfaring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige 16-17 år Ki, så bare giv den gas - eller lad Martin overtage når det bliver for underligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha - jeg vidste bare det var sådan en kommentar Mette, da jeg så, at du havde svaret :D

men jow hvis det står på i 12 år endnu så får Martin tjansen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener Sebastian var omkring 4½ år da han begyndte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke var, at når de er 5 så kan de godt selv - så det passer vel meget godt med det du siger om Sebastian.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha - jeg vidste bare det var sådan en kommentar Mette, da jeg så, at du havde svaret :D

men jow hvis det står på i 12 år endnu så får Martin tjansen.

haha ja jeg aner ikke en dyt om børn hahaha - håber på min selv klarer den slags fra start egentlig, det havde jeg slet ikke tænkt på... ellers må vi lære hende at skal man lave nr. 2 foregår det i badet med bruseren tændt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke var, at når de er 5 så kan de godt selv - så det passer vel meget godt med det du siger om Sebastian.

Ja, det passer meget godt :)

Jeg kom lige i tanke om, at man vist sige at når armen kan nå over til modsatte øre (altså armen oven på hovedet og over og røre modsatte øre), kan barnet nå rumpen og skulle fysisk være i stand til at tørre sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja jeg aner ikke en dyt om børn hahaha - håber på min selv klarer den slags fra start egentlig, det havde jeg slet ikke tænkt på... ellers må vi lære hende at skal man lave nr. 2 foregår det i badet med bruseren tændt....

Fri for at rense afløb hos jer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det passer meget godt :)

Jeg kom lige i tanke om, at man vist sige at når armen kan nå over til modsatte øre (altså armen oven på hovedet og over og røre modsatte øre), kan barnet nå rumpen og skulle fysisk være i stand til at tørre sig :)

ha - den tjekkede jeg lige på Leo med det samme. Der mangler 6 cm for at han kan det, så lad os håbe, at hans arme vokser hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja jeg aner ikke en dyt om børn hahaha - håber på min selv klarer den slags fra start egentlig, det havde jeg slet ikke tænkt på... ellers må vi lære hende at skal man lave nr. 2 foregår det i badet med bruseren tændt....

Muahhaaa - Mette du bliver klogere min søde ven :)

:numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha - den tjekkede jeg lige på Leo med det samme. Der mangler 6 cm for at han kan det, så lad os håbe, at hans arme vokser hurtigt :)

Det må ikke være rart med så korte arme, hvis nummeret kommer til at klø ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August bliver 5 til April og har forsøgt, men han vil ikke mere efter han fik lidt på fingerne ( der er lidt tøs over ham, og han vil have numsen tørret med vådservietter )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i bh, og vi begynder at øve et 1/2 år før de starter skole. Altså de får lov at tørre først og så tørre vi efter bare lige for at tjekke de har gjort det godt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i bh, og vi begynder at øve et 1/2 år før de starter skole. Altså de får lov at tørre først og så tørre vi efter bare lige for at tjekke de har gjort det godt nok

I vores børnehave begynder de også at øve når de kommer i storbørns gruppen ca 1 år før skolestart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine drenge var også omkring de 4 4 1/2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi øvede med O (min bonussøn) da han var 5 år.

Vi fortalte ham hvordan man skulle gøre og hvor meget wc-papir det var okay at bruge (ikke en hel rulle :D ) og lidt efter lidt gik vi fra at gøre det, tjekke efter om han havde gjort det ordenligt, til hvor han til sidst selv kunne.

Og vigtigheden i at vaske hænder var endnu vigtigere nu også, da han skulle til at tørre sig selv.

Da vi var sikker på at det var godt, så gik der ikke længe før han gjorde alt selv. Og nu er der ingen problemer.

Så her var O altså 5 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et sted mellem 4 og 5 år var Nanna. Jeg kan overhovedet ikke huske om det var lige efter hun var blevet fire, eller lige inden hun blev fem. :blink: Men et sted der imellem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg kan se, at det er forskelligt så. Men hvis man først starter i bh et halvt år før de skal i skole, så er Leo over 6 inden det sker.

Men så kan det være, at han har fået længere arme til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg kan se, at det er forskelligt så. Men hvis man først starter i bh et halvt år før de skal i skole, så er Leo over 6 inden det sker.

Men så kan det være, at han har fået længere arme til den tid :)

Det må vi da håbe. Det vil da se fjollet ud hvis armene stopper med at vokse når han er fire, og resten fortsætter til han er omkring de 20 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha - ja det håber jeg - ellers er det også surt for ham når nummeren klør som MLM skriver :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 4 år gør det selv, når han er i børnehave. At jeg så kan se i hans underbukser, at han ikke får alt med er en helt anden sag.. :unsure Herhjemme gør jeg det stadig for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER