kejzer

Hvornår er et barn uopdragen?

30 indlæg i dette emne

BTW, så eksemplet med at børn har taget slik der står fremme i en alder af 4 og 5 år, så ville det nok have undret mig mere hvis de ikke havde taget det ;) I mine øjne er der langt fra at være uopdragen og til at nuppe noget slik der står fremme. Og bliver da nødt til at indrømme, at hvis det var hjemme hos min veninde og slikket stod fremme, kunne jeg også finde på at nupse noget uden at spørge- totalt uopdragne mig ;)

Det kunne jeg altså også finde på hos en veninde.. så jeg tager gerne på min skuldre at jeg også er uopdraget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja ja - min eneste tanke er "De bliver klogere" og det syntes jeg ikke er uopdragent selvom jeg ikke har et barn på Silkes alder - det er helt normal opførsel.

haha præcis.. ligesom jeg var en virkelig god mor før jeg fik børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha præcis.. ligesom jeg var en virkelig god mor før jeg fik børn :)

Jeg gruer også for at min perfekte fejlfri børneopdragelse snart står for fald...her med fødslen af nr. 1 i maj :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ofte at når jeg tænker, at et barn er uopdragent, så er det ikke som sådan uopdragent, forældrene har bare en anden opfattelse af tingene end jeg og derfor har barnet ikke lært at agere, som jeg ønsker.

Et eksempel: Min venindes dreng var på besøg og han kørte med biler på sofabordet, tog køretøjer med ind i stuen mv ting som man ikke må hos os. Min veninde kemdte reglerne, men lod ofte somom hun ikke så det, for han kunne ikke forstå at han ikke måtte lege med biler på bordet for det måte han hjemmme. Jeg synes ikke drengen var uopdragent, han gjorde jo bare som han var vant til hjemme. Det var hans mor der ikke sørgede for at fortælle ham, at der var forskel på at være hjemme og være på besøg hos os.

Min søster har for nyligt antydet, at min datter på 15 måneder var uopdragen. Det var måske nok mest ment som en sjov kommentar, men det satte alligevel lidt tanker igang. Men min konklusion er helt klar at nej hun er ikke uopdragen. Hun er bare enormt nysgerrig og åbner gerne de samme skuffer igen og igen og igen. Det er så min opgave at forhindre at hun åbne skuffer - eller lukke dem igen :P Hvis hun stadig åbner skuffer når hun er voksen - så er hun uopdragen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja - min eneste tanke er "De bliver klogere" og det syntes jeg ikke er uopdragent selvom jeg ikke har et barn på Silkes alder - det er helt normal opførsel.

:ditto jeg tænker det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER