esm84

vendingeforsøg i morgen.

25 indlæg i dette emne

:wacko ja som overskriften lyder og som i nok kan gætte ligger lille manden stadig trygt og godt med numsen nedad, desværre lidt for godt så i morgen står den på vendings forsøg på Kolding sygehus. Øv øv øv havde altså sådan håbet på han havde vendt sig selvom jeg ikke har mærket forandringer.

Jeg må indrømme jeg har det rigtig skidt med det, da resultaterne er 50/50 så må sætte mig i hovedet at det bliver kejsersnit og så i stedet blive glædelig overrasket hvis det rent faktisk lykkedes dem at vende ham.

Min jordmoder mente dog chancerne var god i det han ikke var så stor endnu, ikke var sunket. og hovedet var nemt at flytte lidt rundt på bare ved den alm. undersøgelse.

Så nu må vi se.

Hilsner herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg føler med dig. Står muligvis i samme situation om en uge, da vores lille fyr tilsyneladende heller ikke har lyst til at vende sig af sig selv... Jeg er faktisk meget i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil tage imod et vendingsforsøg, men samtidig har jeg heller ikke spor lyst til at det skal ende med kejsersnit. Jeg ligger med numsen i vejret adskillige gange i døgnet og prøver på at give ham plads til at møffe sig rundt :rolleyes Så må vi se hvad jordemoderen siger i næste uge.... Krydser fingre for at det går godt med vendingsforsøget i morgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for jer begge to og håber at babyerne vender sig af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg føler med dig. Står muligvis i samme situation om en uge, da vores lille fyr tilsyneladende heller ikke har lyst til at vende sig af sig selv... Jeg er faktisk meget i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil tage imod et vendingsforsøg, men samtidig har jeg heller ikke spor lyst til at det skal ende med kejsersnit. Jeg ligger med numsen i vejret adskillige gange i døgnet og prøver på at give ham plads til at møffe sig rundt :rolleyes Så må vi se hvad jordemoderen siger i næste uge.... Krydser fingre for at det går godt med vendingsforsøget i morgen :goodluck

Tak skal du have håber virkelig at det lykkedes og også for dig du må jo lige holde os opdateret med og dine numse øvelser :P virker. skal nok opdatere i morgen engang når jeg er kommet hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for jer begge to og håber at babyerne vender sig af sig selv.

Tak skal du have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det kommer til at virke. Et blåøjet spørgsmål herfra. ..hvorfor er det så forfærdeligt med de der vendings forsøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det kommer til at virke. Et blåøjet spørgsmål herfra. ..hvorfor er det så forfærdeligt med de der vendings forsøg?

jeg er lidt åben (min livmoderhals røg med ud ved sidste fødsel så sådan er det bare), men så har jeg større chancer for en normalt at gå i fødsel bagefter. der er en alm. lille risiko for at gå i fødsel bagefter min er bare lidt større. derfor man skal være 37+0

Der er også nogle ricisi ved en vending som bl.a. at barnet kan blive kvalt i navlestrengen og mere men de skulle være meget omhyggelige med at holde øje med den lille.

Så er der mange der fortæller de synes der er mega ubehageligt og gør meget ondt. Min veninde var decideret blå da de prøvede at vende hendes.

Chancerne er 50/50 for at det lykkes og man hører også om at de vender sig tilbage igen efter vendingen.

så har jeg fået at vide det tager alt imellem 2-6 timer, da jeg skal scannes og have drop, så skal det virke også tror jeg vi kan komme i gang. det hvad jeg har fået at vide i dag i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt det skulle være forfærdeligt :( Så øv hvor har jeg altså bare ondt af dig :kram2

Jeg havde faktisk selv for en uges tid siden mareridt om at en sosu assistent prøvede at vende min baby.

Håber virkelig det lykkes og ikke er alt for slemt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er lidt åben (min livmoderhals røg med ud ved sidste fødsel så sådan er det bare), men så har jeg større chancer for en normalt at gå i fødsel bagefter. der er en alm. lille risiko for at gå i fødsel bagefter min er bare lidt større. derfor man skal være 37+0

Der er også nogle ricisi ved en vending som bl.a. at barnet kan blive kvalt i navlestrengen og mere men de skulle være meget omhyggelige med at holde øje med den lille.

Så er der mange der fortæller de synes der er mega ubehageligt og gør meget ondt. Min veninde var decideret blå da de prøvede at vende hendes.

Chancerne er 50/50 for at det lykkes og man hører også om at de vender sig tilbage igen efter vendingen.

så har jeg fået at vide det tager alt imellem 2-6 timer, da jeg skal scannes og have drop, så skal det virke også tror jeg vi kan komme i gang. det hvad jeg har fået at vide i dag i hvert fald.

åh det lyder bare IKKE rart :( stakkels dig/jer.

jeg håber det kommer til at lykkedes hurtigt uden al for meget bøvl og masen og fødselsstart, krydser fingrer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod også selv i samme situation da jeg nærmede mig 37+0, men stik imod alle odds vendte trunten sig af sig sev et par dage før.

Vi havde besluttet at hvis hun ikke havde vendt sig så ville vi takke nej til vendingsforsøg. Denne beslutning blev truffet på baggrund af de blødninger jeg har haft og som man endnu ikke kender årsagen til. Der er i forbindelse med vendings forsøg en lille risiko for blødning fra moderkagen og i sjældne tilfælde vil denne løsne sig, hvilket så vil resultere i akut ks. Risikoen er naturligvis ikke særlig stor, men min lidt anderledes graviditet taget i betragtning syntes vi denne risiko var for stor.

Mht vendingsforsøgets længde, så tror jeg næppe man vil forsøge i både 2 og 6 timer, men det tager lang tid på sygehuset fordi man mange gange skal have kørt ctg kurve og dette af 20 mins varighed pr gang som et minimum. Derudover skal der beregnes tid til scanning, snak med læge og jordemoder og tid til det afslappende medicin skal virke. Så ja det kan sagtens tage adskillige timer, men altså selve vendingsforsøget tager altså ikke mere end max 45 min.

Er der nogen af jer der har overvejet sædefødsel? Dette er jo bestemt også en mulighed og især en rigtig fin løsning, hvis det ikke er et kæmpe stort barn man venter.

Jeg selv takkede nej til dette (altså hvis det var blevet aktuelt), da mine 2 andre børn har været ret store og endda født før tid. Så jeg turde ikke gå igennem en sædefødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for jer begge to og håber at babyerne vender sig af sig selv.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod også selv i samme situation da jeg nærmede mig 37+0, men stik imod alle odds vendte trunten sig af sig sev et par dage før.

Vi havde besluttet at hvis hun ikke havde vendt sig så ville vi takke nej til vendingsforsøg. Denne beslutning blev truffet på baggrund af de blødninger jeg har haft og som man endnu ikke kender årsagen til. Der er i forbindelse med vendings forsøg en lille risiko for blødning fra moderkagen og i sjældne tilfælde vil denne løsne sig, hvilket så vil resultere i akut ks. Risikoen er naturligvis ikke særlig stor, men min lidt anderledes graviditet taget i betragtning syntes vi denne risiko var for stor.

Mht vendingsforsøgets længde, så tror jeg næppe man vil forsøge i både 2 og 6 timer, men det tager lang tid på sygehuset fordi man mange gange skal have kørt ctg kurve og dette af 20 mins varighed pr gang som et minimum. Derudover skal der beregnes tid til scanning, snak med læge og jordemoder og tid til det afslappende medicin skal virke. Så ja det kan sagtens tage adskillige timer, men altså selve vendingsforsøget tager altså ikke mere end max 45 min.

Er der nogen af jer der har overvejet sædefødsel? Dette er jo bestemt også en mulighed og især en rigtig fin løsning, hvis det ikke er et kæmpe stort barn man venter.

Jeg selv takkede nej til dette (altså hvis det var blevet aktuelt), da mine 2 andre børn har været ret store og endda født før tid. Så jeg turde ikke gå igennem en sædefødsel.

Hvor dejligt for jer, at hun vendte sig af sig selv!!

Da det er første gang, jeg skal føde, tør jeg ikke rigtig at kaste mig ud i en sædefødsel... Både for min egen og babyens skyld. Har nok hørt for mange skrækhistorier, selvom jeg også godt ved, at det sagtens kan gå fint, og at der bliver holdt ekstra godt øje med én. Tror måske også, at min bebs er en tyksak :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have håber virkelig at det lykkedes og også for dig du må jo lige holde os opdateret med og dine numse øvelser :P virker. skal nok opdatere i morgen engang når jeg er kommet hjem.

Håber virkelig, det går godt!!! Glæder mig til at høre din opdatering :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja en lidt træls opdatering herfra, da jeg kom på sygehuset kommer jordmoderen og fortæller de ikke har nogen blodtype på mig, jeg fortæller jeg har fået taget 4 under graviditeten så det kunne jeg ikke forstå. :o

Hun beklager og fortæller vendingen må gøres på mandag i stedet også skulle jeg gå til laboratoriet og få taget en blodprøve. <_<

Jeg må indrømme jeg var lidt lettet, og det giver også lille manden endnu et par dage til at tage lidt mere på, hvis der skulle gå fødsel i den. Også fik vi shoppet lidt lækkert JOHA dragter, huer en rangle og en amme bh til mig, kunne jo lige så godt udnytte vi var der.

Men nu er jeg så kommet hjem og kan nu igen spekulerer på hvad det hele ender ud i yderligere 3 dage til. hmmm men der jo ikke andet end at prøve at se positivt på det også tænke det også giver ham nogle flere dage til selv at vende sig. :gravid

tja en lille opdatering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, så er det op med numsen indtil på mandag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja så var man til vendings forsøg i dag, og det lykkedes desværre ikke, baby var sunket godt og dybt ned i bækkenet med rumpen så efter flere forsøg måtte de omgive og jeg skal have planlagt kejsersnit.

Nå ja sådan ligger landet desværre og jeg skal vidst lige sove på det før jeg er helt overbevist om at det er det bedste. For man håber jo indtil det sidste at det lykkes at få vendt bettemanden.

hilsner for lidt triste og trætte mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for den :( :kram2 Har du så fået en dato på PKS?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej de kunne ikke booke en dato pga der blev startet nyt it system op idag. så den skulle komme med posten en af dagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv da også.... hvor er det træls for jer.... men når det så er sagt, så tror jeg også på at nogle ting sker af en grund. Jeg havde selv valgt vendings forsøg fra, hvis vi var endt med en baby der ikke vendte sig. Jeg er selvfølgelig lykkelig for hun gjorde, men ellers havde jeg forberedt mig på ks.

Og de er heldigvis super dygtige lægerne, så jeg håber og tror du vil få en god oplevelse med ks også.

Hører du til i Kolding også ligesom mig mon?? Tænkte bare på det du skrev med deres nye system.... jeg skal nemlig også selv ringe ind og få en tid til jdm og evt igangsættelse pga det nye system, så tænkte om det var samme sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså, kan godt forstå, du lige skal sove på den :( :kram Er nu sikker på, du nok skal nå at vænne dig til tanken. Det bliver spændende, hvornår fødselsdagen så bliver...!

Gjorde vendingsforsøget ondt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv da også.... hvor er det træls for jer.... men når det så er sagt, så tror jeg også på at nogle ting sker af en grund. Jeg havde selv valgt vendings forsøg fra, hvis vi var endt med en baby der ikke vendte sig. Jeg er selvfølgelig lykkelig for hun gjorde, men ellers havde jeg forberedt mig på ks.

Og de er heldigvis super dygtige lægerne, så jeg håber og tror du vil få en god oplevelse med ks også.

Hører du til i Kolding også ligesom mig mon?? Tænkte bare på det du skrev med deres nye system.... jeg skal nemlig også selv ringe ind og få en tid til jdm og evt igangsættelse pga det nye system, så tænkte om det var samme sted :)

hej Mommy

det gør jeg nemlig og de var altså bare super søde, at de næsten fik mig overbevist om hvor meget nemmere det hele blev, bagefter havde en laaaaaaaang fødsel og blev syet fra hoved til hale, så det mente bestemt de kunne gøre det hele til en meget bedre oplevelse end sidst, selvom jeg fødte normalt. De var så optimistiske at de næsten skræmte mig lidt.

men tanken om at skal skæres i mens jeg er vågen også hvordan medicinen føles på mig skræmmer mig lidt fik epi sidste gang og det var ikke en rar oplevelse.

Men så heldigvis har jeg fået en rigtig fødsel så har jeg da noget at samlmenligne med hvis vi stadig vil have en tredje på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså, kan godt forstå, du lige skal sove på den :( :kram Er nu sikker på, du nok skal nå at vænne dig til tanken. Det bliver spændende, hvornår fødselsdagen så bliver...!

Gjorde vendingsforsøget ondt?

jeg kan mærke at det bliver bedre og bedre med mavefornemmelsen så mon ikke det kommer det er nok mere alt det ukendte der skræmmer.

Jeg synes bestemt vendingsforsøget skal prøves de var to som nærmest stod ovenpå mig på et tidspunkt og vred og hev i mig og helt ærligt så var det ikke så slemt, havde også mødt op til et vendings forsøg mere hvis de havde troet på det, men han lå så dybt med numsen i bækkenet at de ikke mente de ville hjælpe noget, han rokkede sig ikke en cm. Det er ikke noget jeg ikke ville anbefale først, før man takker ja til KS i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre du ikke er blevet helt traumatiseret over vendingsforsøget også selvom det ikke virkede. Jeg vil bestemt huske din historie og huske at fortælle den videre, når jeg engang støder på folk med fordomme og frygtelige historier om vendingsforsøg der har været meget smertefulde. Det er altså vigtigt man også husker de gode historier så alting ikke bliver så frygteligt!

Jamen det bliver jo spændende om vi støder på hinanden på sygehuset så.... hihi.... jeg satser på en lyn fødsel igen, så hvis du ser en suse ind på fødegangen og komme ud 4-5 timer efter med en lille bebs, så er det måske mig.... eller noget ;)

Ej jeg ønsker dig ihvertfald held og lykke med kejsersnittet. Jeg er sikker på oplevelsen nok skal være god, selvom den selvfølgelig bliver anderledes end man havde forventet, hvis man nu kunne have født vaginalt. Og langt de fleste kommer hjem 2-3 dage efter og med et pænt ar, som let kan skjules af trusserne. Og hellere et planlagt ks end et akut - trods alt ikke!?!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er ked af det ikke virkede. Håber alligevel det bliver en god oplevelse, og et eller andet sted er det da skide smart at kende den præcise dato.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan mærke at det bliver bedre og bedre med mavefornemmelsen så mon ikke det kommer det er nok mere alt det ukendte der skræmmer.

Jeg synes bestemt vendingsforsøget skal prøves de var to som nærmest stod ovenpå mig på et tidspunkt og vred og hev i mig og helt ærligt så var det ikke så slemt, havde også mødt op til et vendings forsøg mere hvis de havde troet på det, men han lå så dybt med numsen i bækkenet at de ikke mente de ville hjælpe noget, han rokkede sig ikke en cm. Det er ikke noget jeg ikke ville anbefale først, før man takker ja til KS i hvert fald.

Godt at høre, at det ikke var så slemt. Og jeg kan godt forstå, du ikke har lyst til det kejsersnit, men der skal nok være en masse fordele ved det, når det nu skal være!

For mit vedkommende ser det ud til, at jeg får lov til at føde normalt - har lige været til jordemoder, og hun kunne konstatere, at bebsen havde vendt sig, og hovedet var kommet godt ned i bækkenet. :yay Vi havde det på fornemmelsen, for der har virkelig været megen møffen rundt derinde, og jeg begyndte pludselig at få spark opad her i går og i forgårs. Nu frygter jeg selvfølgelig, at han vender sig igen, men det mente hun ikke, der var så stor risiko for, selvom han er en aktiv fyr... Måske er det numseøvelserne der har virket..!? Jeg har både ligget på ryggen med puder under numsen, og stået på knæ og albuer med hovedet nedad nogle gange om dagen. Du kan jo prøve det - det kan i hvert fald ikke skade...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER