Stbaby

Underskriftindsamling

10 indlæg i dette emne

I Danmark har vi frit valg ift. pasning af vores barn. Der er vuggestuer, dagplejere og man kan ansætte en 'ung pige i huset'. Både vuggestuer og dagplejere findes i kommunalt og privat regi.

Problemet er at de folk der ikke har så mange penge, og derfor er afhængige af økonomisk friplads, ikke har de samme muligheder som dem med bedre økonomi - der findes nemlig ikke økonomisk friplads til private dagplejere.

For kommunen koster det ikke mere om fripladsen bliver udbetalt til en kommunal dagplejer eller en privat dagplejer.

Det prøver Privat Dagpleje Danmark at ændre ved denne underskriftindsamling.

Jeg håber i vil skive under, og også gerne dele, så den kommer ud til så mange som muligt.

http://www.privatdagplejedanmark.dk/underskrift-indsamling-2/okonomisk-friplads-til-private-bornepassere-under-%C2%A7-78/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan :)

jeg mener jo, at det skal være lige for alle. Altså at når nogen kan fritvælge, så bør alle kunne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg faktisk uenig.. Jo, selvfølgelig skal det være lige for alle - men man betaler jo også for privat skoler fx?

Ved ikke om det samtidig var lagt op til debat, så umiddelbart skriver jeg ikke mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På privatskoler får du økonomisk friplads hvis du har lav indkomst. Så hvorfor ikke privat dagpleje?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

På privatskoler får du økonomisk friplads hvis du har lav indkomst. Så hvorfor ikke privat dagpleje?

Der gør der ikke i Odense kommune, i følge hjemmesiden..

Sakset:

Søskenderabat:

Har du mere end ét barn i en dagpasning/SFO, kan du opnå søskenderabat. Der betales fuld pris for den dyreste plads. Der ydes 50% søskenderabat af taksten for øvrige pladser.

Gælder ikke børn i privatskole.

Privatskoler

Der ydes ingen økonomisk friplads til privat-/friskoler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Underskrevet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg faktisk uenig.. Jo, selvfølgelig skal det være lige for alle - men man betaler jo også for privat skoler fx?

Ved ikke om det samtidig var lagt op til debat, så umiddelbart skriver jeg ikke mere ;)

:ditto I hvert fald sådan lige umiddelbart

Det er vel det, der er "pointen" i kommunale tilbud... At dem kan alle få, fordi alle har ret til at få... Men hvis man vil have noget andet (/bedre) så er man velkommen til selv at betale og så gå til de private. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld - jeg troede alle kommuner var ens mht. økonomisk friplads. I Randers hvor jeg har boet og haft mit barn skrevet op til privatskole var der økonomisk friplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER