Mette

Nattøj til nyfødt

38 indlæg i dette emne

Ej ok nu bliver jeg nødt til at spørge angående nattøj til nyfødt. Jeg tænker de sover i heldragter og ikke bodyer uden ben?! eller tager jeg fejl. jeg kan bare ingen finde i str. 50 næsten nogen steder, og kun enkelte i 56...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lina sover i natdragter m fødder (ved Nameit har) eller langærmrt body + stømpebukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså umiddelbart så vil jeg sige det er fordi ingen rigtig bruger nattøj til de små! Mie sov bare i det hun havde på, det er så blødt og lækkert alt det man giver sådan en lille en på - og ofte så sover de bare lige pludselig og så får man alligevel ikke givet dem nattøj på.

Vi er først rigtig begyndt at bruge det nu hvor hun har et putteritual.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tror måske du har været uheldig. Zoey sov i heldragter med lange ærmer og ben. Hun var dog for lang og slank til dem ned fødder så vi gik ret hurtigt over til dem uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi fik jo Milas da det var varmt, og er i øvrigt et varmt barn, så han sov bare i ble om natten.

Hans lure sov han i det tøj han havde på.

Milas var desuden ret stor da han kom ud (4480 g), så han kom direkte i størrelse 56 og havde ikke købt i størrelse 50 fordi jeg godt kunne leve med

at han svømmede lidt i tøjet det første stykke tid (blev jo så ikke ligefrem aktuelt :D )

Men tror da bare du har været uheldig, ellers kan de jo også sove i en body og nogle bløde bukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar :) kan se jeg bare må lede videre og det findes derude et sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte meget heldragte med fødder i starten. Og David var en lille en da han kom ud til os - han svømmede i en str. 50. Så det kan sagtens lade sig gøre ;) Havde dragte fra H&M, nameit og Phister og Philena.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mener at vores sov i heldragter. Og var det meget varmt så langærmede boder. Nu hvor det er vinter har hun kortærmede body under natdragten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia sov i natdragte med fødder fra Name it i str 50 og 56 - nu bruger vi dem med fødder fra H&M fordi de har lidt længere fødder.

Synes det er træls uden fødder, og vi skiftede hende altid til nattøj om natten, da det var nemmere når hun skulle skiftes om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Silke Elia sov i natdragte med fødder fra Name it i str 50 og 56

Synes det er træls uden fødder, og vi skiftede hende altid til nattøj om natten, da det var nemmere når hun skulle skiftes om natten.

:ditto C har altid sovet i natdragt, det var simpelthen det nemmeste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan slet ikke bruge dem med fødder, da hun mosler så meget at hun får trukket benene op i dragten og vågner af det, så vi gik over til dem uden fødder. Men da hun gylper en del er vi gået over til at hun sover i uld, og da jeg synes det bliver for dyrt med heldragter (og nok også for varmt) sover hun bare i body'er. Og det holder hun fint varmen i - også de kortærmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok en hel del nat dragter, men får dem ikke rigtig brugt endnu... Mathias sover kun i en body da han har det meget varmt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du ikke et sommerbarn?

Hvis det blir lige så varmt som sidste år, så tror jeg ikke du får brugt nattøjet. Lasse sov i body de første 1-2 mdr og han er fra sidst i juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har altid sovet i natdragt da det har været en del af putterutinen. Nu sover hun i todelt nattøj, nærmest pyjamas ;-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du ikke et sommerbarn?

Hvis det blir lige så varmt som sidste år, så tror jeg ikke du får brugt nattøjet. Lasse sov i body de første 1-2 mdr og han er fra sidst i juni.

Jo har termin i juni :) så kan da godt være der slet ikke er behov for nattøj - synes bare det er så sjældent der er varmt en hel sommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas er født i juli hvor der både var varme og mindre varme dage.. og vi brugte alligevel nattøj..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia blev født på årets varmeste dag, og vi brugte altså nattøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan vel også sagtens bare være nøgne under nattøjet så er det jo ikke varmere end andet... Synes nattøj er hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan vel også sagtens bare være nøgne under nattøjet så er det jo ikke varmere end andet... Synes nattøj er hyggeligt :)

Nemlig :) I starten havde David ikke anden end bleen under nattøjet - nu har han en kortærmet body (og bleen ;)) på under det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan vel også sagtens bare være nøgne under nattøjet så er det jo ikke varmere end andet... Synes nattøj er hyggeligt :)

C har aldrig haft noget på under nattøjet, men hun er også generel varm hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith sovet enten i dragter med fødder (med enten lang eller kortærmet body indenunder) eller body og bukser med fødder fra H&M.. Hun sparker altid dynen af sig, så selvom hun er et varmt barn, er det rart at hun har noget på hele kroppen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italo-damen maa lige paa banen - for Noah sov altsaa i en tynd natdragt fra Benetton i str. 50 i starten, hvor det var varmt!, og med en kortaermet body under. Han kunne slet ikke holde varmen selv. Jeg laerte, at det er vigtigere, at de er klaedt paa end at de ikke er og saa daekket til med f.eks. dyne, istedet for et lunt eller mindre taeppe. I starten habndler det slet ikke om varmt eller koldt barn, men det kommer det til siden. Noah er ikke et varmt barn.

Siden sov han derfor i en langaermet body med stroemper paa. Havde han mindre paa, saa fornemmede vi, at han foelte sig for noegen til at foele sig tryg, saa han sov med et taeppe.

Hvis du vil, kan jeg sagtens koebe dig de fine tynde fra Benetton i 50, naar de kommer i butikken. Ellers kan du maaske finde dem i DK? Vi havde dem, som er i enkeltpakke, for de var tyndere end dem i dobbeltpak. Du behover jo kun to til at starte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italo-damen maa lige paa banen - for Noah sov altsaa i en tynd natdragt fra Benetton i str. 50 i starten, hvor det var varmt!, og med en kortaermet body under. Han kunne slet ikke holde varmen selv. Jeg laerte, at det er vigtigere, at de er klaedt paa end at de ikke er og saa daekket til med f.eks. dyne, istedet for et lunt eller mindre taeppe. I starten habndler det slet ikke om varmt eller koldt barn, men det kommer det til siden. Noah er ikke et varmt barn.

Siden sov han derfor i en langaermet body med stroemper paa. Havde han mindre paa, saa fornemmede vi, at han foelte sig for noegen til at foele sig tryg, saa han sov med et taeppe.

Hvis du vil, kan jeg sagtens koebe dig de fine tynde fra Benetton i 50, naar de kommer i butikken. Ellers kan du maaske finde dem i DK? Vi havde dem, som er i enkeltpakke, for de var tyndere end dem i dobbeltpak. Du behover jo kun to til at starte med :)post-2587-0-20023300-1359453008_thumb.jpg

Så sød han er :) prøver lige at holde øje med benetton. Ved jeg får noget forskellig tøj fra en så måske der er nattøj med der, venter lige og ser i hvert fald :) hvis min lille pige er en frossenpind spm din mor tror jeg hun skal pakkes godt ind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER