Mette

Nattøj til nyfødt

38 indlæg i dette emne

Så sød han er :) prøver lige at holde øje med benetton. Ved jeg får noget forskellig tøj fra en så måske der er nattøj med der, venter lige og ser i hvert fald :) hvis min lille pige er en frossenpind spm din mor tror jeg hun skal pakkes godt ind ;)

Jeg elsker det billede og den dragt. Det var M, der var ude efter str. 50(og pizza) lige efter foedslen, for Noah var jo saa lillebitte :wub

Ellers siger du bare til - det er ingen sag for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker det billede og den dragt. Det var M, der var ude efter str. 50(og pizza) lige efter foedslen, for Noah var jo saa lillebitte :wub

Ellers siger du bare til - det er ingen sag for mig :)

Nårh, ja det er jo lidt svært at vide hvilken størrelse man skal gå efter lige i starten!

Tusind tak, det skal jeg huske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu 2 heldragter i str 50 og 56, vidst kun den ene med fødder og dem regner jeg med at Hoppedutten kan sove i. Når vi kender størrelse og behov kan vi altid købe flere. Men synes 2 stk i str 50 fra start er meget rart at have. Vi fandt nogle på tilbud fra Wheat, i Illum mener jeg, de havde også en del i Bahne Fields sidst jeg var der, men det er selvfølgelig noget tid siden jeg har været ude nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde/har 5-6 natdragte i de hver størrelse, da Silke Elia gylper meget og gjorde det endnu mere da hun var nyfødt - så her var 2 ikke nok. På en enkelt nat kunne vi bruge flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte heldragter fra molo - altså uden fødder. Synes det blev noget juks med de fødder.

Så igen fødder i dragten så han fik bare et par strømper på hvis det var koldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså umiddelbart så vil jeg sige det er fordi ingen rigtig bruger nattøj til de små! Mie sov bare i det hun havde på, det er så blødt og lækkert alt det man giver sådan en lille en på - og ofte så sover de bare lige pludselig og så får man alligevel ikke givet dem nattøj på.

Vi er først rigtig begyndt at bruge det nu hvor hun har et putteritual.

:ditto bortset fra at Valdemar begyndte at komme i nattøj, da han var (hmmm...) 2 måneder (tror jeg nok). Så fik han det bare på om aftenen, og om han så sov, det var aldrig godt at vide ;)

Vi havde dog nattøj til Valdemar helt fra han blev føddt, det var bare ikke altid han nåede at få det på om natten (og andre gange fik han det på om dagen). Jeg mener også at han nogle gange sov i body (altså uden ben) og strømper, men han var jo så også et varmt julibarn... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i sidste uge set søde natdragter i str.50 i h&m på fisketorvet.

Bare til information :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja sov meget af tiden i en kortærmet body men er senere kommet over i heldragter. Hun bruger ikke noget under andet end bleen. Vi bruger uden fødder for eller bliver dragterne for hurtigt for korte og ubruglige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik at vide på barselsgangen, at når de er helt små er det bedst bare at sove i en kortærmet body (ved ikke om det kun glæder sommerbørn), og så en dyne over. Karla fik det hurtigt alt for varmt, hvis hun var i mere tøj, men de første mange dage havde hun sjældent mere end kun en kortærmet body på, fordi det var så stegende hedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i August, hvor det også var ret varm, og Silas er også et meget varmt barn... så han sov i en kortærmet body og sokker, med en dyne over sig... da det blev køligere gik vi over i natdragter med fødder, uden nogen body under.. og nu her sover han i body og natdragt u. fødder og sokker, og sin dyne da vi ingen varme har på i soveværeslet.

Silas startede i str 56 og rykkede hurtigt videre til 62, så har aldrig ikke haft brug for at finde så meget i str. 50 og 56...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at det er bedre med lidt for stort tøj - som hurtigt lige kan blive lidt mindre med en tur i tørretumbleren, end en masse tøj der er for småt som man ikke kan bruge til noget som helst (min førstefødte startede i str. 62 da han var 59 cm da han blev født, så Mødrehjælpen blev glad for at det tøj jeg havde til dem som han aldrig fik brugt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers venter du med at købe, indtil vores lille Diva er vokset så kan du overtage.

Tror mig vi er overloaded med tøj i str 56 og hun kommer til April :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at det er bedre med lidt for stort tøj - som hurtigt lige kan blive lidt mindre med en tur i tørretumbleren, end en masse tøj der er for småt som man ikke kan bruge til noget som helst (min førstefødte startede i str. 62 da han var 59 cm da han blev født, så Mødrehjælpen blev glad for at det tøj jeg havde til dem som han aldrig fik brugt).

Hi hi, medmindre baby foedes 2488 g/47 cm og str. 50 naesten er til den store side. Noah brugte str. 50 i laaaaang tid og der gik i hvert fald halvanden maaned, foer str 56 var ved at passe ham ;)

Jeg synes, det er synd for de smaa, hvis de skal ligge og svoemme rundt i en masse overskydende stof :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER