Anna1980

morgenmad

17 indlæg i dette emne

Hvad spiser jeres børn om morgen? Tror tobias er ved at kører træt i havregrød.. Han elsker sin morgen mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marlon får altid havregrød ;)

Jeg varierer det så med at mose forskellige frugter i, så det ikke altid smager ens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline får havregrød, gerne med noget frugt til, enten i for af frugtmos eller hele stykker frugt hun kan spise ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver i jeres havregrød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje får havregrød, yoggurt eller en skive groft brød + frugt.

Havregrøden kogee jeg på vand. . Tilsætter noget most frugt for at give smag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får i enten frugtyogurth med havregryn, havregryn med mælk eller en grov bolle med smøreost. Hun fået også nogen gange noget frugt.

Hun har aldrig rigtig gidet havregrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix elsker sine havregryn med mælk. Nogle gange får han stadig havregrød. Brød dur han ikke til at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er også ved at være træt af havregrød. Der var flere morgner i sidste uge, hvor hun ikke gad spise den. Jeg tror, det er en kombi af, at hun altid får det + hun bliver mere og mere bevidst, så nu vil hun have det samme som os.

Vi har med succes givet hende yoghurt naturel med havregryn på de seneste dage (jeg får yoghurt med müsli og æble). Havregryn med mælk vil jeg også prøve en dag, for det spiser far (og jeg, når jeg ikke har krise over det ;))

Havregrøden koger jeg på vand. Måske er den også bare bahhhh, for der er hverken det ene eller andet i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias spiser lidt forskelligt alt efter humør, men øllebrød, havregrød med most banan, havregryn med mælk og kakaopulver og en smule sukker eller havrefras med mælk.

i weekenden bliver det til en bolle fra morgenen af men ofte vil han helst have sin havregrød eller noget af det andet, i hvert fald til morgenmad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har hidtil fået havregrød (kogt på lige dele gryn, mælk og vand) og så med frugmos og lidt yoghurt i, men jeg tror i virkeligheden ikke hun er stor fan. I morges fik hun lige dele a38 naturel og frugtyoghurt med havregryn og det ville hun gerne have, men det har jo altid været et hit. Tror vi skal eksperimentere med lidt forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan får lidt forskelligt.. Men gengangerne er:

(Glutenfri)havregryn med frugt, kokosflager og hørfrøolie

Grød på hirse-, fuldkornsris- og boghvedeflager med kanel, vaniljepulver og kokosolie

Æg, peberfrugt, spinat, broccoli, champignoner, karry og gurkemeje rodet rundt på en pande og toppet med olivenolie og friske tomater

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan får lidt forskelligt.. Men gengangerne er:

(Glutenfri)havregryn med frugt, kokosflager og hørfrøolie

Grød på hirse-, fuldkornsris- og boghvedeflager med kanel, vaniljepulver og kokosolie

Æg, peberfrugt, spinat, broccoli, champignoner, karry og gurkemeje rodet rundt på en pande og toppet med olivenolie og friske tomater

Hvordan laver du det? Opskrift? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn kørte godt og grundigt træt i havregrøden.

Deres foretrukne er Cheerios og havrefras - Evt. blandet med havregryn.

og jep, der er sukker i, men det er jeg altså lidt large med når det er morgenmaden, det er brgænset hvor meget de spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver du det? Opskrift? :)

Uhh plejer bare at lave det på øjemål i et stort glas med låg så der er til flere dage, så det er nemt i hverdagen.. :)

Men vil gerne prøve at sætte nogle mål på :)

2 dl hirseflager

2 dl fuldkornsrisflager

2 dl boghvedeflager

1½-2 spsk kanel

1-1½ tsk vaniljepulver

Putter det hele i et stort glas med låg og ryster det sammen.. Tadaa :D

Om morgen tager jeg den mængde jeg skal bruge og koger og tilsætter kokosolie i den færdige grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh plejer bare at lave det på øjemål i et stort glas med låg, så det er nemt i hverdagen.. :)

Men vil gerne prøve at sætte nogle mål på :)

2 dl hirseflager

2 dl fuldkornsrisflager

2 dl boghvedeflager

1½-2 spsk kanel

1-1½ tsk vaniljepulver

Putter det hele i et stort glas med låg og ryster det sammen.. Tadaa :D

Nu skal jeg måske også have det skåret ud i pap, men hvor meget vand og hvor længe skal det koge? :rolleyes Og hvor finder jeg fuldkornsrisflager? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg måske også have det skåret ud i pap, men hvor meget vand og hvor længe skal det koge? :rolleyes Og hvor finder jeg fuldkornsrisflager? :unsure

Skære det gerne ud i pap :D Bruger samme fremgangsmåde, som hvis det var havregryn.. Så vel 50/50 grødblanding og vand.. Måske lidt mere vand alt afhængig at konsistensen på grøden og koger den vel 10 min eller sådan noget :) Fuldkornsrisflager har jeg set i både Kvickly og Irma.. Køber dem selv på nettet på helsebasen.dk elsker netshopping! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skære det gerne ud i pap :D Bruger samme fremgangsmåde, som hvis det var havregryn.. Så vel 50/50 grødblanding og vand.. Måske lidt mere vand alt afhængig at konsistensen på grøden og koger den vel 10 min eller sådan noget :) Fuldkornsrisflager har jeg set i både Kvickly og Irma.. Køber dem selv på nettet på helsebasen.dk elsker netshopping! :whistling

:super - det må jeg prøve! :lovebk Og så serverer du den bare som den er? Ingen mælk og ingen frugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER