GrønFrø

Troede vandet gik i nat!

13 indlæg i dette emne

Jeg vågnede i nat med en stor våd plet i sengen. Jeg troede, det var vandet der var gået, så jeg tog et bind på, men der kom ikke mere vand.

Jeg ringede til fødegangen, men jordemoderen derude sagde, at når vandet ikke fortsatte med at sive, så var det ikke fostervandet.

Nogen der ved, hvad det kan være? Kan fostervandet stoppe med at sive? Væsken var helt klar og uden nogen lugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker:

Vandet udflåd.. I den sidste tid, oplevede jeg enormt vandet udflåd.. Det var helt klart, og lugtede ikke..

Det KAN altså også være tis ;) Selvom det ikke lugter osv, så KAN det godt være baby lige har sparket spot on, og der er kommet en sjat... Oplevede det enkelte gang, når jeg nøs :blush Og det var altså også klart, og uden lugt (men om det så måske bare har været det vandige udflåd.. hmm..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft så meget udflåd, heller ikke her sidst i graviditeten, så jeg tror ikke, det kan være det.

Det kan selvfølgelig godt være tis, det lugtede bare slet ikke, og der er ikke engang kommet en skjold på lagnet.

Jeg har haft rigtig mange mensagtige smerter de sidste par dage, og er også begyndt at få plukveer, som jeg ellers slet ikke har haft. Så jeg har det lidt som om noget er undervejs :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den facebookgruppe jeg er i, er der altså flere der har fået af vide at deres "forvand" er gået. Altså at barnet ligger beskyttet i to hinder og at det så er den yderste der er gået. Måske det er det? Måske har du svedt, måske har du tisset. Det er ikke til at sige, men er du bekymret skal du kontakte dem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik taget vandet på Skejby sidste lørdag der kom der en smule vand og det var det jeg gik rundt i 2 timer og der kom ikke mere og jordmoderen var meget obs på at der ikke kom mere for de vidste jo at vandet var gået da lillesøster så kom til verden der kom der en ordentlig skylle sammen med hende ;) så jeg vil ikke give hende du snakkede med i telefonen ret i at det skal blive ved med at sive

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik taget vandet på Skejby sidste lørdag der kom der en smule vand og det var det jeg gik rundt i 2 timer og der kom ikke mere og jordmoderen var meget obs på at der ikke kom mere for de vidste jo at vandet var gået da lillesøster så kom til verden der kom der en ordentlig skylle sammen med hende ;) så jeg vil ikke give hende du snakkede med i telefonen ret i at det skal blive ved med at sive

Ja, det lyder da til, at det godt kan stoppe. Jeg vil tro, at der er kommet 1/4 liter eller noget i den stil i nat.

Men nu er det snart ved at være 12 timer siden, og der er ikke sket mere udover plukveer, så det bliver nok ikke til mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den facebookgruppe jeg er i, er der altså flere der har fået af vide at deres "forvand" er gået. Altså at barnet ligger beskyttet i to hinder og at det så er den yderste der er gået. Måske det er det? Måske har du svedt, måske har du tisset. Det er ikke til at sige, men er du bekymret skal du kontakte dem igen.

Forvand, det har jeg aldrig hørt om før, men det giver da mening.

Jeg er ikke specielt bekymret, mere bare spændt og nysgerrig :-) jeg mærker masser af liv, så jeg regner med at lillemanden derinde stadig har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg byder også på det er dit "forvand". Har hørt om det begreb en del gange. Men spændende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det spændende :glad jeg tænker at hvis baby står langt nede med hovedet i bækkenet kan de måske godt "blokere" for vandet? Ved det faktisk ikke.

Men held og lykke med fødslen, det lyder da til at det er snarligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg byder også på det er dit "forvand". Har hørt om det begreb en del gange. Men spændende :glad

Ja, det lyder meget som om, det kunne være det. Lidt underligt, at de slet ikke nævner det til fødselsforberedelse eller i de bøger/brochurer man får udleveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødsel startede med en lille skylle - ikke meget og jeg var faktisk i tvivl om det var fostervand fordi det ikke sivede efterfølgende... 12 timer senere var jeg til tjek på fødegangen og her kunne JM ikke rigtig bedømme om det var vandafgang eller ej, så hun tog en test, der viste at det var vandafgang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er det man kalder "Præ-fostervand". Men det var det de sagde til mig på fødselsgangen dengang. De var nemlig i tvivl om det var det der var sket med mig, her var det så vandet der var gået. Hullet sad bare højere oppe og dermed kom der ikke så meget ud. Det startede med at der kom en del og så gik det ligesom lidt i stå :)

Og ja, enig! Jeg synes også det er underligt at det ikke er noget man høre noget om nogen steder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke sket noget som helst endnu, og det er som om at mine plukveer også er gået lidt i sig selv. Så jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu.

Lillemanden er stadig meget aktiv, så det tager jeg som et tegn på, at han stadig har det godt derinde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER